Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Hoe was je weekend?
Ik zie het gelijk voor me hoe er 3 valkjes door je eten banjeren.
Ik herken dat met Sparkle, als ik s'ochtends ontbijt (cruesli met yoghi yoghi) is ze ook van de partij. Dan komt ze er aan vliegen en land dan precies op de rand van de kom en probeert wat mee te pikken.
Vorige week schatte ze haar landing niet goeg in en vloog ze midden in de cruesli ::)
Sindsdien laat ik haar maar pas na het eten uit haar kooi :D
En ik heb er maar een, jij moet drie van die gevleugelde druktemakertjes in de gaten houden.

groetjes van Andrea
en een knuffel aan Coco, Pukkie en Minggu

Hoi Andrea,

Ik ben dus niet de enigste  :D :D. Sparkle doet het dus ook.
Coco is niet zo'n probleem, want meestal blijft hij keurig op de rand van mijn bord. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk (toen in de satesaus).
Pukkie en Minggu willen er echt dwars doorheen. Ik ben af en toe meer bezig met die bengels uit mijn eten te houden dan dat ik aan het eten ben.
Mijn weekend ging verder wel. Gewoon zijn gangetje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

Hoe is alles daar in huize van der Kolk?
Zijn de drie nog lekker bezig?
Hoe gaat het met Einsteins paaractiviteiten, heeft ze al weer eitjes gelegd?
Sparkle heeft sinds kort de pedaalemmer (van metaal) ontdekt in het keukentje. Ze kan zich zelf er in zien.
Daar loopt ze parmantig voor te dartellen hoe mooi ze wel niet is.
Als ik haar daar weg haal, omdat ik weg moet of zo, gaat het ook onder luid protest ::)
Gister was ik bijna de hele dag weg en s'avonds was ze echt boos op me dat ze er nog niet uit was geweest, toen ik haar uit de kooi haalde was ze behoorlijk chagerijnig.
Ze dacht zeker: Nu hoeft het niet meer... gelukkig draaide ze later weer bij.
Een echte dame nog...Qua gedrag dan,

Groetjes Andrea
 :D

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Gekke Sparkle  :D. Eindstein heeft nog egen eitjes ed gelegd :(, maar mss kan dat nog komen.
Alles gaat verder zijn gangetje. Moet ook wel met 3 prachtbeestjes :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het gaat lekker hier met mijn 3 grote valkenvriendjes. Minggu went steeds meer. Ze blijft echt lekker op mijn schouder zitten.
Haar veren zijn zo weer zo goed als aangegroeid. Het zit nog niet zoals het wezen moet, maar ze is in iedergeval weer lekker bedekt met veertjes.

Het is te merken dat Pukkie in de rui is. Zij is een beetje lusteloos en chag.
Coco is ook lekker in de rui, maar die gaat nog gewoon zijn gangetje.  
Ze krijgen Xtra Vital voer en vitaminedruppels voor in het water. Dat moet ze er wel doorheen helpen.

Van de week zal ik nog wel wat plaatjes schieten van mijn spetters.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Ik hen heel benieuwt naar nieuwe foto's van de drie.
Vooral van Minngu, hoe ze is verandert sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb.
Is Pukkie chagerijnig? Daar kan ik me weinig van voorstellen.
Komt het dat hij in de rui last hebt van nieuwe veertjes die doorkomen of heeft ie gewoon wat minder weerstand en dat ie dan zich niet lekker in zijn vel voelt?
Sparkle was gisteren de hele dag niet te genieten. Ze wilde niet aangehaald worden en liep constant naar me te bazen :-/
Normaal wil ze altijd bij je zitten en kan niet genoeg gekroeld worden. Misschien had ze gewoon een pest bui... :(
Heb ik zelf ook wel eens last van :D
Nou knuffels van mij aan de drie,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Ik denk dat het komt door de rui. Pukkie heeft echt van die periodes dat je niets mag doen. Nu is Pukkie weer lekker kroelerig.
Minggu ziet er nu echt beter uit. Ik zit nu regelmatig te kijken van wie is nou wie. Dan zie ik het verschil ff niet zo snel tussen Coco en Minggu :D.
Sparkle zal ook wel bijtrekken. Ze had zeker de bokkenpruik ff op :D. Geef haar maak een lekkere knuf van mij.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik had gisteren toch iets nieuws meegemaakt. Ik stond gisteren onder de douche, en had Coco ff meegenomen. Normaal gesproken zit hij op de gordijnrail zich te poetsen en te fluiten.
Gisteren zat hij ineens met de vleugels wijd op de gordijnrail. Ik heb hem op mijn vinger laten stappen, en wat deed meneer....?
Badderen :o. Terwijl hij er helemaal niet van houd, dus ik stond perplex onder de douche.
Toen ik droog was heb ik Coco voorzichtig met de fohn drooggemaakt en zelfs dat vond hij lekker.

Ik zal morgen ff foto's maken, want de batterijen van de digi waren leeg.

Groetjes,

Mariska

Stijn dc

hello

zo zie je maar weer!, wijsheid komt met de jaren!

SDC:D

Kolkkie

Hoi Stijn,

Met de jaren :D :D :D. Na 8 jaar pas. Dan heeft Coco er erg veel tijd voor nodig gehad. :-/.
Ik zie het wel verder. Ik ben benieuwd wanneer hij het weer doet. Ik hoop vaker.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Hier een foto van Minggu. Je ziet nu duidelijk dat de veertjes goed aangegroeid zijn. Alleen is het verenpak nog een beetje rommelig, maar dat komt in de loop van de tijd wel goed.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Voor het laatst had Rene foto's gemaakt van een sparend valkje. Ik heb er nu thuis ook 1, in de vorm van Pukkie. Ik heb helaas nog geen goede foto's kunnen maken van Pukkie met geld in de snavel. Maar Pukkie kan er wel erg verliefd naar kijken :D :D.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Minggu ziet er inderdaad al stukken beter uit Maris! :)
En wat een kuif zeg, prachtig zo breed en zo lang. ;D

Die Pukkie toch, wat een deugnietje zeg, echt een lekker ding om te zien. Maarre, ik zie nog best veel parels, ben benieuwd wanneer en hoeveel hij...zij?...er gaat verliezen. Pico hier is bijna een hele witmasker geworden, daar zit bijna geen parel meer op. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatDie Pukkie toch, wat een deugnietje zeg, echt een lekker ding om te zien. Maarre, ik zie nog best veel parels, ben benieuwd wanneer en hoeveel hij...zij?...er gaat verliezen. Pico hier is bijna een hele witmasker geworden, daar zit bijna geen parel meer op. ::)

Hoi Mandy,

Het is echt een deugnietje hoor, maar wel een hele lieve.
Pukkie was daar nog niet echt in de rui, dat was een paar dagen later pas.
Ik kan morgen wel ff wat foto's proberen te maken van de veren die doorkomen. Er komen geparelde veren terug, alleen is het grijze donkerder van kleur. Zegt dat nog wat?

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Jeetje wat is Minggu verandert zeg in die twee weken!
Ik ben benieuwt als ik over twee weken weer bij jou kom, hoe ze er dan uit ziet.
Ik hoop dat je Coco en Minggu straks nog uit elkaar kunt halen...
Sparkle is ook in de rui (ze is krap 4 maanden oud), gisteren heb ik iets meer dat 20 veertjes in de kooi gevonden.
Ik ben benieuwt hoe haar nieuwe verenpak wordt.
Geef jij Pukkie nog iets extra's aan vitaminen e.d., nu hij in de rui is?
Leuke foto's trouwens van Minggu en Pukkie,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Ik geef ze Coco, Pukkie en Minggu extra vitamines. Coco en Pukkie zijn in de rui en bij Minggu groeien er nog veertjes aan.
In het water heb ik Multi-Vit van Bogena en bovendien meng ik Xtra Vital voer door het gewone voer heen of ze krijgen het zo.
Ook geef ik ze verder elke dag vers eivoer.
Dus ze krijgen voldoende vitamines ed binne.

Groetjes,

Mariska