Mandysbeestenboel 2e ronde 2006; 29 jongen.

Gestart door Mandy, 30 mei 2006, 20:45:01

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Nou spannend weer dus jemig... Hier was Schnippie vandaag ook van zijn blok, ging vrolijk douchen en poetsen  :o Maar de eitjes bleven warm genoeg met die hitten dus ik laat het ze maar uitzoeken voorlopig.

Mandy

De foto's! ;D

De 6 van Idem&Dito;

De 6 van Pino&Pipo;

De 2 van Suske&Wiske;

Jong 3 is trouwens onderweg. :D

En het jong van Ot&Sien;

Wat me trouwens opvalt is dat het ooglensje best rood is dus het zou ook een cinnamon kunnen zijn. En dat kan ook wel want dit koppel komt eigenlijk van Jan (van Kirsten) en hij heeft er toen wel eens cinnamon poppen uit gehad. Ik nog nooit, dus ik ging er ook niet meer vanuit. Op mijn site staat ook alleen wildkleur en lutino. Maar nu ben ik toch wel benieuwd. Wordt spannend dan want dan moet ik toch echt 3 weken wachten tot de veren door komen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

14 juni 2006, 00:50:06 #32 Last Edit: 14 juni 2006, 10:58:37 by Mandy
Tuurlijk, weer geen albino! :o >:( ;D
Jong 3 bij Suske&Wiske is ook een bonte witmasker! :D
Hopelijk zit er 1 cinnamon pop bij en een gewone man, dan maak ik in ieder geval 2 mensen blij. :)
Ze doen het verder goed en dat is natuurlijk het belangrijkste. ;)
Vanaf morgen verwacht ik daar trouwens dat het enige bevruchte ei van Fred&Wilma uit kan komen. :)

Bij Ot&Sien is inmiddels het 2e wildkleurtje er en jong 3 is onderweg. ;)

Met de 6 jongen bij Idem&Dito en Pino&Pipo gaat het prima. ;D

Bij Jut&Jul liggen 3 bevruchte eitjes en 2 eitjes van Pim&Roos waarvan 1 bevrucht! :D
Vanmiddag was Roos trouwens weer heel de middag uit het blok. En Pim gaat er nog steeds niet in. :-\

Bij Peppi&Kokki kijk ik morgen wel weer.
Ik zal dan ook weer nieuwe foto's maken en filmpjes.
Ik vond het vandaag te warm. En we hadden ook een crematie dus dan staat je hoofd toch nergens naar... :-\

Totaal dus 17 jongen nu en zowieso nog 9 bevruchte eitjes die uit kunnen gaan komen. :)

Ik heb trouwens definitief besloten dat ik Jut&Jul, Pino&Pipo en Idem&Dito geen 3e ronde laat doen.
Jut&Jul en Pino&Pipo doen al een aantal jaar 3 rondes en hebben nu wel eens eerder pauze verdiend. ;)
En ze hebben nu ook grote nesten in de 2e ronde.

Alleen Peppi&Kokki en Suske&Wiske óf Ot&Sien laat ik een 3e ronde doen.
Samen met de jonge valken Pim&Roos, Jeetje&Mina en de primrosen. De kans dat daar wat komt is heel klein maar ze kunnen in ieder geval oefenen. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Mandy op 14 juni 2006, 00:50:06
Tuurlijk, weer geen albino! :o >:( ;D
Jong 3 bij Suske&Wiske is ook een bonte witmasker! :D

LOL het gras aan de andere kant... ik wil nu juist zo graag bonte witmaskertjes :)

Caroline

Citaat van: Mandy op 14 juni 2006, 00:50:06
Ik heb trouwens definitief besloten dat ik Jut&Jul, Pino&Pipo en Jeetje&Mina geen 3e ronde laat doen.

Alleen Peppi&Kokki en Suske&Wiske óf Ot&Sien laat ik een 3e ronde doen.
Samen met de jonge valken Pim&Roos, Jeetje&Mina en de primrosen.

??? ???

Heb je Jeetje & Mina één keer verkeerd erbij gezet??

Wat balen joh, weer geen albino. En ze krijgen zo'n mooie witte meisjes.  ;) Ik heb trouwens Noaatje nooit meer geknipt. Nu al bijna 3 maanden niet meer. :D Ze blijft zo rond de 90 gram wegen.

Maar wel een bevruchte eitje van Pim & Roos.  :D Spannend hoor.

Kijk zoals gewoonlijk weer uit naar je foto's.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ja, naar de jongen van Pim en Roos ben ik ook erg nieuwsgierig :)

Mandy

Citaat van: Caroline op 14 juni 2006, 09:48:38
??? ???

Heb je Jeetje & Mina één keer verkeerd erbij gezet??

Oeps, inderdaad, ik bedoel Idem&Dito, die mogen geen 3e ronde en Jeetje&Mina hebben nog niks gedaan dus die mogen nog oefenen. ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hier alvast de foto's, filmpje volgt later. ;)

De 6 van Idem&Dito;

De oudste krijgt parels, jong 2 niet.

De 6 van Pino&Pipo;

De oudste 3 worden wildkleur, jong 4 kan heel licht bont worden, ik zie een paar gele veertjes in de kuif komen.

De 3 bonte witmaskers van Suske&Wiske;

En inmiddels 3 wildkleurtjes bij Ot&Sien;

En ook het eitje van Pim&Roos bij Peppi&Kokki is bevrucht! ;D
Net als hun 4 eigen eitjes! :D

Mandy

Ineke

Ah, wat lief al die babietjes in t flimpje :D

Mandy

16 juni 2006, 16:02:03 #41 Last Edit: 16 juni 2006, 16:04:00 by Mandy
Vanochtend schrok ik want ik dacht dat jong 6 van Pino&Pipo dood was, hij was al vrij koud, maar hij leefde nog! :o
Dus snel naar binnen en daar een soort kruik ( http://www.bunnybin.nl/, snugglesafe) opgewarmd en 'm daar opgelegd tussen een handdoek.
Gelukkig kwam hij weer bij en gingen de oogjes weer open. Een uurtje later was hij druk aan het piepen. Z'n krop was wel gevuld maar door de afkoeling had hij natuurlijk geen energie om dat te verteren. Toen ik z'n snavel aanraakte begon hij volop te piepen voor eten. Ik heb toen pap met druivensuiker gegeven en het ging steeds beter. :)
Nu ligt hij weer in het blok bij de rest en hij is bijgevoerd en blijft warm, hij ligt warm bij de rest. Goed in de gaten houden maar. ::)
Tja, dat is natuurlijk het nadeel van zo'n groot nest, de jongste heeft het dan vaak het moeilijkste. Hij verschilt niet veel met jong 5 maar die doet het verder wel goed.
Ik denk dat Pipo er vanochtend vrij vroeg af is gegaan, het jong niet goed bij de rest lag, zich niet goed warm kon houden en toen is afgekoeld. Nu is het lekker warm en het zonnetje schijnt dus nu zal het wel meevallen. Vanavond voor het donker wordt een laatste keer checken en morgen ben ik op tijd thuis na mijn nachtdienst (08.00) dus hopelijk kan ik dan op tijd ingrijpen als het weer foute boel is.
In nood kan ik 'm alleen overleggen naar Ot&Sien of Suske&Wiske. Die jongen zijn wel jonger maar omdat deze achterloopt valt het verschil wel mee. We zullen zien. 8)

Lin

Hey Mandy,

Nou zou het dan dit keer raak zijn en kan ik een mooie pop verwachten?

Och wat een hummeltjes nog! Leuk je filmpjes van je jongen. Vooral die drie witte pluisjes natuurlijk.Wat veel dons.

wat schrikken van dat ene jong. Gelukkig was je erop tijd bij! Het komt vast wel goed.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

16 juni 2006, 21:44:23 #43 Last Edit: 16 juni 2006, 21:56:34 by Mandy
Gelukkig is het overdag verder goed gegaan.
Ook toen ik om 20.00 keek. En nu zit Pipo erbij, dus hopelijk zit jong 6 warm genoeg. Ik zal het morgen wel zien.

En inmiddels is het 4e wildkleurtje bij Ot&Sien geboren. :)

En het bevruchte eitje van Fred&Wilma is bij Suske&Wiske uitgekomen, dat wordt ws een geparelde split fallow. Dus niet het 1e maar het 2e ei was bevrucht. Nu zit er wel 4 dagen verschil tussen dit jong en jong 3. Dus ook hier zullen we wel zien hoe het verder gaat. ;)

Met de rest gaat alles goed. 8)

O, ja, mijn collega die al 2 jaar op een albino wachtte heeft haar reservering afgezegd. Haar valkje is vorige week nl overleden. :( Die kwam van hier, was van 2002, maar 4 jaar oud dus. Ze vonden haar ineens dood, er was niks aan de hand. Ze willen nu even geen valkje meer, ze gaan dadelijk toch eerst op vakantie en ze hebben sinds kort ook een kat. Dus nu even geen nieuw valkje, maar later misschien wel. :)

Mandy

Het gaat gelukkig goed met jong 6 van Pino&Pipo. :)
Althans, hij leeft, is warm en is gevoerd, maar het zal een zorgenvalkje blijven. En zo ook met jong 6 van Idem&Dito want die zie ik nu toch ook duidelijk een achterstand krijgen, 2 zorgenvalkjes dus. :-\