Mandysbeestenboel 2e ronde 2006; 29 jongen.

Gestart door Mandy, 30 mei 2006, 20:45:01

« vorige - volgende »

Wendy..

Hoi Mandy....

Ongeloofelijk hoor hoeveel  én alleen maar Cinnamon witmaskers je krijgt uit Idem en Dito!!
Ze zijn iniedergeval wel heel lief...........
Je hebt al weer aardig wat liggen aan eitjes en jongen.
Hoop dat het deze ronde ook weer goed gaat!!

Groetjes,Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Lin

He het meeste wat ik lees zijn goede berichten op een paar niet goede eitjes na dan. Maar ik heb in 1 van de 5 nesten pas een wildkleur gehad. dus ja misschien nog langer wachten? Het zal toch wel een keer komen?   ;D al nieuws van de ouders van misschien mijn nieuwe aanwinst? sorry ben erg benieuwd..

Groeten, lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi Mandy

Zal vast toeval zijn: Esther had toch ook een nest met 6 mannen en maar één pop erin??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Het zal zeker wel toeval zijn maar 4 nesten en dan alleen maar mannen.  :-\ Is wel erg vreemd hoor.

Maar de tijd zal het leren.  :D

Ooit zal Mandy en haar collegaatje toch wel een albino hebben. Misschien wel weer Suske & Wiske weer, de uders van Noa.

We zullen zien.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Ja dat kan ook nog natuurlijk. Dus duimen dat er uit hun 3 bevruchte eitjes 1 albino komt voor mijn collega, 1 bonte cinnamon witmasker pop voor Lin en een bonte witmasker man voor een andere wachtende. Maar alles wat er gezond uitkomt is goed natuurlijk. ;)
Net als bij Idem&Dito natuurlijk.
Maar na deze 2e ronde krijgen ze rust hoor, zeker na zo'n groot nest!
Net als Pino&Pipo, daar is nu jonkie 5 en jonkie 6 komt nog! :D
Nog even geduld Lin, komend weekend moeten de eerste eitjes uit komen, net als bij Ot&Sien. :)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Inmiddels is ook het 6e jonkie bij Pino&Pipo er. ;D
Ze doen het allemaal goed, ook de 6 bij Idem&Dito maar zoals vaker bij grote nesten zie je dat de jongste wel wat achter lopen.
Maar zolang ze goed gevoerd worden doe ik niks.
Als ik nu nog kleine andere nesten had gehad dan had ik wel wat jongen overgelegd, maar dat gaat niet.
Hopen maar dat ze allemaal groot en gezond worden. :)

De 6 cinnamon (geparelde) witmasker mannen van Idem&Dito;

En de 6 van Pino&Pipo;

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ik vind het zó knap dat je ze altijd maar zo netjes op een rijtje krijgt ;D

Mandy

Hahaha gewoon op volgorde zetten en dan heel snel klikken maar, want anders zitten ze alweer als een bolletje tegen elkaar. ;)

Roosje

Ik heb het na een aantal pogingen opgegeven. Zodra ik ze neerzet en de camera pak liggen ze al weer door elkaar ::)

•=Bonnie=•

Citaat van: Roosje op  8 juni 2006, 12:40:07
Ik heb het na een aantal pogingen opgegeven. Zodra ik ze neerzet en de camera pak liggen ze al weer door elkaar ::)

*grijns* wat klinkt dat grappig :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Mandy op  5 juni 2006, 10:46:45
En jawel manneke 16 is er! :o ;D
Ongelooflijk, ik snap er helemaal niks van.
Iemand anders misschien wel, dan hoor ik graag wat er aan de hand kan zijn? ::)

Hm, aangezien iedereen mannen zoekt dit jaar denk ik dat jij gewoon erg behulpzame koppels hebt? ;)

Quendi

Hoi Mandy,

Heeft jou albino man soms alleen zaadjes, om zoontjes te krijgen ofzo!?!?!  ???  ;D

Super leuk dat je weer jongen hebt.

Goed nieuws!! Fred en Wilma hebben 2 eitjes gelegd,.. misschien overmorgen de 3e?

Groetjes Sietske

Mandy

Hoi hoi, ben ik weer eens. 8)
We waren vd week nog druk met de kamer netjes maken na al het klussen. En toen we donderdag een dag rust hadden is een kennis van ons overleden, de moeder van onze beste vriend. :(
Ze had al 2,5 jaar kanker en ze hadden haar toen maar een half jaar gegeven. Ze heeft dus hard gevochten maar nu de strijd verloren. Dinsdag is de crematie.
Dit is het al het 3e jaar dat we weer kunnen. Vorig jaar die kennis van 18 en het jaar daarvoor van m'n opa.
Trieste dingen maar het hoort helaas bij het leven. :-\

Zo ook met jonge valkjes die geboren worden. :)
Bij Suske&Wiske liggen inmiddels 2 bonte witmaskers! ;D
Dus duim allemaal met me mee dat het 3e jong een albino wordt! :D

Bij Ot&Sien is gisteren een wildkleurtje geboren en daar moeten nog 3 eitjes uitkomen. ;)
Het eerste eitje was al kapot en vond ik vd week buiten op de grond.

Met de 6 jongen bij Idem&Dito gaat het goed.
Zo ook met de 6 jongen bij Pino&Pipo. De jongste lopen wat achter maar dat is niet gek met zo'n groot nest. Jong 1, 2 en 3 krijgen grijze kuifjes dus die zullen wildkleur en/of gepareld worden. :)

En dan zijn Pim&Roos met een nestje begonnen! :D
Eigenlijk is het Pim z'n 1e ronde maar voor Roos die het zware werk van eitjes leggen doet is het haar 2e ronde. Ze had in de grote kooi natuurlijk onbevruchte eitjes met de primrose man. Ook al waren ze onbevrucht, het telt toch mee als een ronde, een verloren ronde weliswaar.
Duimen maar dat dit wel goed gaat. De kans op bevruchting is wel groot want ze zaten regelmatig te treden. Alleen broedt Roos als enige, Pim heb ik nog niet in het blok zien zitten. Dus dat kan natuurlijk voor problemen zorgen. :-\
Even afwachten maar. In nood kan ik bevruchte eitjes of eventuele jongen overleggen naar Jut&Jul of Peppi&Kokki.

Jut&Jul hebben 4 eitjes waarvan zowieso 2 bevrucht. Misschien dat ik vandaag nog even kijk, is alweer een paar dagen geleden. ;)

Bij Peppi&Kokki heb ik wel gekeken en de 2 bewaarde eitjes van hun waren wel bevrucht maar ws hebben ze door onwennigheid in de nieuwe kooi niet goed gebroedt want de bloedvaatjes zijn niet verder gegroeid. Die eitjes heb ik zojuist weggegooid.
Er liggen nu 4 eitjes waarvan 2 bevrucht. De andere 2 kan ik pas over een paar dagen zien. :)

Mandy

Citaat van: Mandy op 11 juni 2006, 11:20:41
Alleen broedt Roos als enige, Pim heb ik nog niet in het blok zien zitten. Dus dat kan natuurlijk voor problemen zorgen. :-\
Even afwachten maar. In nood kan ik bevruchte eitjes of eventuele jongen overleggen naar Jut&Jul of Peppi&Kokki.

En jawel hoor, ik zeg het en het gebeurt. :-\
Roos is heel de middag niet meer in het blok geweest en Pim al helemaal niet. :(
Echt afgekoeld zijn de eitjes niet met dit weer maar goed kan het niet zijn. Ik zag er nog niks in maar ik heb ze toch overgelegd. Er ligt nu een ei bij Peppi&Kokki en bij Jut&Jul. En Roos heeft nu 2 onbevruchte eitjes van haar 1e ronde. De eitjes die ze er ws bij legt leg ik ws ook over. Even afwachten maar weer. Tja, dit kan nu eenmaal gebeuren met jonge valken. Dat geeft niet want zo kan ze al wel oefenen. :)

Ik heb nog nieuwe foto's hoor, maar die komen vanavond wel, het is nu te warm, ga eerst een koude douche nemen en een hapje eten, tot later. 8)