Mandysbeestenboel 2e ronde 2006; 29 jongen.

Gestart door Mandy, 30 mei 2006, 20:45:01

« vorige - volgende »

Ineke

In Caroline's dagboek heb ik Amor bewonderd. Hoe kan t toch dat jij alleen valkjes hebt met superkuiven? :o

Caroline

13 augustus 2006, 17:29:16 #151 Last Edit: 13 augustus 2006, 23:59:04 by Caroline
Hé Ineke, dat komt door "die pappie" en die weer door zijn moeder.  ;)

Ik heb gisteren Pimmetje gezien ik geloof niet dat ik ooit zo'n kuif heb gezien, de langste kuifveertjes zijn zeker 7 cm, echt niet te geloven, in het echt nog indrukwekkender dan op de foto's.  :o

Pim, de vader van mijn Amor.

Doki, de moeder van Pim, dus oma van Amor, die zit nu bij Riny.

Groetjes!!

PS. Mandy, Amor woog net 79 gram, dus komt goed aan.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hé ik had weer geen notificatie gehad. ::)

Citaat van: Yvon en Rene op  7 augustus 2006, 21:41:10
Hoi hoi

Met Quinty gaat het dus goed.
Beauty let heel goed op haar en geef al voorbeeld.  ;)
We vonden het leuk en gezellig.
Ik heb je in ons dagboekie al complimenten gegevn en doe dat hier nog maar een keer.
ONZE COMPLIMENTEN  !!
En wie weet tot volgend jaar.  ;)

groetjes Yvon[/color]

Thanks! En fijn dat het zo goed gaat! ;)

Citaat van: Lin op  8 augustus 2006, 19:47:26
Laat ik dan ook even reageren. Met timmio en alanya ook alles goed. Alleen het voerbakje kunen ze niet vinden. Ze hebben wel alle trosgierst op. Dus ga het maar op de bodem het zaadbakje neerzetten en nog maar een stengel erbij. Ik ebn echt onwijs blij met ze! :D

Heel goed! :)
Maar wat gek dat je ze niet normaal ziet eten? Ik had ook je sms gehad vh weekend. Maar het andere naast Teurlings zaad wat ik geef is; eivoer, grasparkietenzaad nu in de kweektijd voor de jonge valken en een schaaltje met brood en groente. Dus ze zullen hier toch wel normaal gegeten hebben, ik mis geen palen dus van het hout hebben ze ook niet geleefd. ;) Timmio zit hier al maanden en Alanya was al 8 weken en zelfstandig toen je ze haalde. Suske&Wiske zaten ook al een dikke week apart voor een 3e ronde. Dus misschien verwend en eigenwijs? Probeer anders Teurlings voer wat ik ook al sms-te, anders weet ik het ook niet? ::)
En hoe zijn hun poepjes eigenlijk?

Citaat van: Caroline op 13 augustus 2006, 01:36:47

Hoi Mandy, ik heb je net 3 x een mailtje gestuurd maar elke keer slaat Outlook en meteen daarna ook mijn hele laptop vast, resultaat, 3 x weg mailtje.  >:( >:( :censuur

Ik ben nu te boos om nog een mailtje te sturen.  >:(

Morgen weer!!  ;)

Maar nog eventjes snel!!

Ik heb Amor net om kwart voor twaalf nog eventjes gewogen(toch een beetje ongerust omdat hij zijn pap niet wilde vanavond, zie mijn dagboekje), hij woog 80 gram.  :D

Vanmiddag rond 13 uur, toen we thuis kwamen woog hij 76 gram, dus dit is ZONDER pap zeker niet verkeerd, toch??

Morgen zie ik wel wat ik met de pap doe.

Wat vind jij??

Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en het super valkje wat je me vanmiddag hebt meegegeven, ik ben er heel erg blij mee.  :D

En ik ben blij dat jij weer blij bent! ;D
En van die pap heb ik al in je eigen dagboek gereageerd. :)

Citaat van: Caroline op 13 augustus 2006, 17:29:16
Ik heb gisteren Pimmetje gezien ik geloof niet dat ik ooit zo'n kuif heb gezien, de langste kuifveertjes zijn zeker 7 cm, echt niet te geloven, in het echt nog indrukwekkender dan op de foto's.  :o

PS. Mandy, Amor woog net 79 gram, dus komt goed aan.

Mooi zo. ;)
Tja, Pino had ook zo'n lange kuif. Daar heb ik ook ooit eens een veer van bewaard en gemeten. Zal eens kijken waar ik die gelaten heb. ::)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Hoi hoi!!

Amor woog vanavond om 23.30 uur 81 gram. Ik heb alle lampen uit gedaan op een schemerlampje na en zoals jij het deed hem zijn papje aangeboden op het aanrecht.

Hij wil echt niet.  :-\

Eenmaal terug in de kooi heb ik hem daar de lepel voor gehouden en zowaar hij nam er zelf een paar hapjes van, niet echt hele lepels zoals ik gewend ben van Chica, zo tikkend leeg klokken met zo'n bedel geluidje zeg maar, maar heel voorzichtig steeds erin happend en doorslikken. Na de pap woog hij 82 gram dus 1 grammetje meer.  :)

Ik bied hem morgenavond nog één keer de pap aan in de kooi, eet hij niet meer dan 1 gram mag hij zelf eten, dan denk ik dat hij de pap niet meer nodig heeft.

Wat denk jij??

Groetjes!!

PS. heb jij toevallig nog een mooie foto waar Oki een beetje groot op staat?? Dan heb ik foto's van beide ouders en van alle 4 de grootouders, vind ik wel zo leuk.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Ze zijn onderweg. ;)

En ik denk dat je dan inderdaad maar geen pap meer moet geven hoor. Hij eet verder dus prima.
Hij komt steeds beetjes aan dus dat is mooi. :)

Ineke

Citaat van: Caroline op 14 augustus 2006, 00:06:22
PS. heb jij toevallig nog een mooie foto waar Oki een beetje groot op staat?? Dan heb ik foto's van beide ouders en van alle 4 de grootouders, vind ik wel zo leuk.  :)

Een stamboom met foto's, wat leuk!

Caroline

Hoi hoi!!

Eventjes een kort berichtje over je baby, Amor.

Vanavond was Amor zonder pap 82 gram, dus zelf 1 grammetje aangekomen.  :D

Ik zie wel dat hij makkelijker trosgierst eet dan valkparkietenzaadjes, dus over een tijdje krijgt hij pas om een uur of 17 zijn trosgierst dan kan hij eerst goed zaadjes leren eten.  ;)

Om 22.30 uur toch maar een "bordje" pap voor mijn ventje gemaakt, en in de kooi een paar lepels aangeboden. Deze "neemt" hij dan niet maar hapt ze keurig leeg.  ;D ;D

Resultaat, voor de pap 82, na de pap 85 gram.  :D

Oh, en het is een echt ventje hoor, hij is al aan het oefenen met fluiten, heel grappig. Zeker na Pablo, die nog steeds niet fluit.

Zaadje aan het eten.

Groetjes!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Caroline

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat je nu niet zo heel erg veel hier komt maar wilde je toch eventjes op de hoogte brengen van je lieverds.

Amor heeft al twee dagen geen pap meer gehad, hij wilde zelf niet meer en bleef keurig op 87 gram zitten. Omdat ik vond dat hij alleen maar trosgierst at en weinig om keek naar het Teurlingsvoer en graspakietjeszaad, heb ik hem gisteren geen trosgierst meer gegeven, met resultaat hoor, gisterenavond 23.30 uur woog hij 90 gram, netjes hè??

Verder is het een heel lief ventje, kan ik alles met hem doen, fluit hij al regelmatig door zichzelf gemaakte deuntjes, alleen wil hij niet echt bij me blijven zitten, hij is heel erg gericht op de andere valkjes. Nu hoeft dit natuurlijk ook niet echt, als ik de rest maar wel alles goed kan doen bij hem, ik kan natuurlijk hier niet met 10 valkjes boven op mij gaan zitten, ik zit hier nu dagelijks met 3-4 valkjes tegelijk op schoot te kroelen en dit is echt genoeg.  ;)

Gisterenavond waren de valkjes vanaf een uur of 9 tot half 12 los en Amor bleef maar fladderen in de kooi. Ik vind dit zo'n eng gezicht en bang dat hij zijn vleugels zou beschadigen heb ik hem toen maar bij me gepakt, waar ook al Diégah en Unique zaten, toen hij even bij me te hebben gezeten ging hij, eerst een beetje onwennig landend op de gordijnenrails maar daarna keurig bij de andere valkjes op de dubbele touwringen, waar hij zeker anderhalf uur heeft zitten spelen. Toen het bedtijd was, stapte hij keurig op en liet zich naar zijn kooi brengen.  :D

Kortom, alles gaat super hier.

Fleur neemt haar medicijnen ook zonder problemen, sterker nog, ze vind het heerlijk en zou wel meer druppeltjes willen dan 3.  ;D :P Oh, en ze weegt weer keurig 103 gram i.p.v. 130.  ;)

Noa haar snaveltjes is ook weer ietsje aangegroeit en ze kan weer beter eten, 10 gram aangekomen tot 92 gram weer.

Pablo is verliefd, op een mooi cinnamon bont split witmasker meisje maar versieren en of enig lichamelijk contact heeft hij nog niet met haar.

En als laatste je Chica, die is ook zwaar verliefd, op Eros, albino man. Zij kroelen de hele dag zijn constant samen, Chica gaat kippetje zitten voor hem en Eros heeft al een paar keer geprobeert op te stappen, wat nog niet zo goed lukt.  ;D ;D Maar hij moet toch nog eventjes wachten, is pas 7 maanden, als ze in februari nog zo heftig verliefd zijn, mogen ze in de Ferplastkooi met een broedblok.  ;)

Zo weer helemaal bij over je lieverds, ik hoop dat het een ietsiepietsie afleiding voor je was.

Heel veel sterkte om de komende spannende dagen door te komen.

Ik denk veel aan je!!

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hahaha Caroline,

Bedankt voor de superudate! :D
Ik ben inderdaad al een poos niet geweest en zal ook niet zoveel meer komen, m'n hoofd staat er niet naar. :-\
Maar leuk om dit weer te lezen. :)

Mandy

Marianne, Riny of Gerda,

Ook dit dagboekje mag dicht hoor.

Bedankt voor alle reacties. ;)

Karin

Ben dan wel geen Marianne, Gerda of Riny  ;), maar ben toch nog wakker, dus ik doe het even voor je !  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves