25 juli 2025, 04:19:36

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Ma

Hoi Marianne

Wat een pech dat je eerste valkje het niet geredt heeft.
Ik leef met je mee.
Liefs, Ma

Marianne

Hoi Ma,

Wat leuk om je hier eens te "ontmoeten".
Helaas heeft ie het niet gered maar eerlijk gezegd had ik het toch wel een beetje verwacht, zeker nu ik zie hoe hard die andere groeit.
Groetjes aan de rest daar!

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Je Zussie

Hallo Marianne,

Wat jammer dat je eerste vogeltje na 5 dagen toch is overleden, maar als hij al zwak was en de kracht niet had is het misschien maar beter zo.

Gelukkig gaat het met de tweede een stuk beter en groeit   hij of zij als kool :)

Ik hoop dat het met de overige drie eitjes goed gaat en er mooie, sterke valkparkietjes uit komen, succes ermee! ::)

Groetjes aan Cris en een dikke knuffel voor Timo en Renzo

Liefs Anita :P

Mandy

Hé verdorie wat jammer nou... :(
Ik was er al wel bang voor, maar hoopte toch dat ie het zou redden... :-/
Opa Pino vind het ook erg vervelend, maar hij is wel trots op z'n andere kleinkind die het wel goed doet, hopelijk komen er uit de andere eitjes ook zulke mooie en sterke valkjes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hallo,

Ik heb nog wat foto's in de aanbieding.

De eerste is van de albino toen hij net gestorven was.
Je kan zien dat haar kropje wel gevuld is.

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

foto 2 is een mooie foto van mijn trio.
Valkje nr.2 zal het zeker niet koud krijgen zo.

Marianne

En de laatste foto is van nr.2.
Deze is van gisteren dus hier is ie 4 dagen oud.

Er is nog geen ander eitje uitgekomen. Misschien heb ik wel valse piepjes gehoord. Maar zodra er nieuws is meld ik me weer.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi zussie Anita,

Leuk dat je ook iets in mijn dagboek geschreven hebt. ;)
Je krijgt knuffels terug van Timo en Renzo en de groetjes van Cris.
Gaat alles een beetje naar wens in het nieuwe huis?

Tot gauw!
Liefs Marianne

Marianne

Hoi Mandy,

Opa Pino mag trots op zijn kleinkind zijn hoor.
Hij / zij gaat erg goed vooruit.

Ik weet niet of de andere eitjes nog uit komen, Zazou en Jewel hebben ze natuurlijk vaak heen en weer geschoven tijdens het broeden. Jewel zit aan de linker kant en Zazou aan de rechterkant , tja en broeden doe je toch op eitjes dus ze hebben ze vaak verdeeld.
Ik dacht nl. dat dit niet goed was voor de eitjes of heb ik het nu mis?! :-/

Ik ben al heel blij met dit ene jong, en het is schitterend om dit allemaal van dichtbij mee te mogen maken. De verhalen van een ander zijn mooi om te lezen maar het zelf ervaren is nog veel spannender. :D

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo,

Ik heb vandaag een foto gemaakt van de ouders met hun jong.
Ze waren het aan het eten geven maar toen ik het fofotoestel erbij pakte hielden ze hier net mee op.
Het jong heeft nog wel een klompje eten met zaagsel aan zijn bekkie hangen.

Groetjes Marianne

Je Zussie

Hallo Marianne,

Leuke foto van het jonge vogeltje, ben benieuwd wat de naam word als Timo het weet, nieuwsgierig he! ;D

Met ons nieuwe onderkomen gaat alles goed hoor, moet nog een hoop gebeuren maar dat komt wel in orde!

O Ja voor ik het vergeet ik moest je een dikke kus geven van Danique, Myrna en Matthijs *smakkerd* (zo bij deze gedaan)

Groetjes voor iedereen, liefs Anita

Marianne

Hee,

Vandaag weer 2 eitjes uit het blok gehaald.
Deze waren beschadigd.
Nu ligt er nog het jong en nog 2 eitjes die wel bevrucht zijn en niet beschadigd. (of ze nog uitkomen??)

Het eerste eitje was van binnen weer een donkere stroperige massa, net als de vorige twee eitjes die ik eruit gehaald heb.

Het tweede eitjes was echt jammer. Daar zat een volgroeid geel donsje in. (ik heb foto's voor de liefhebbers)
Het is vast het eitje dat ik van de week heb horen piepen.
Ik weet niet waarom het mis is gegaan, het valkje was een beetje ingedroogd maar de dooier zat al in het buikje (ik heb niets vloeibaars kunnen ontdekken)

Het is jammer.......... :'(

Ook heb ik nr.2 (Timo heeft nog steeds geen naam bedacht) vandaag geprobeerd te ringen. Het is vandaag 7 daagjes oud.
Wat een kleine teentjes, ik vond het zo klein en teer dat ik toch nog maar een dagje wacht. Ik ben bang dat ik hem pijn doe met mijn onervarenheid. :-/

Groetjes Marianne

Nes

Hoi Marianne,

wat een nare ervaring zeg, dat er zo'n geel donsje dood in het ei zit  :'( Echt heel sneu. Maar je kunt er niets aan doen  :-/ anders had je dat wel gedaan.
En wat jammer dat sommige eitjes beschadigd zijn  :(
Ik hoop dat de andere toch nog uitkomen.
Gelukkig groeit het tweede jong wel goed. Toch?
Wat heb je trouwens een mooie geparelde valk  :)

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Nes,

Dank je wel, de geparelde is een jonkie van Mandy vorig jaar.

Jong nr.2 groeit goed hoor, ik hoop dat het een mooi valkje mag worden.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik lees net de laatste stukjes van je dagboek. Was nieuwsgierig geworden omdat je me vertelde dat je hetzelfde meegemaakt hebt. We liepen bijna gelijk met de geboorte van de jongen zag ik. Mijn eerste is 5/4 geboren, en nu naar 4 dagen dood. En idd hetzelfde als wat mij overkomen is.
En wat vervelend voor je van dat jong wat in het ei gestorven is. In ieder geval duim ik voor je dat het 2e jong goed opgroeit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.