23 juli 2025, 21:07:48

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

10 april 2004, 14:21:25 #285 Last Edit: 10 april 2004, 14:22:12 by Marianne
Goedemorgen,

Vandaag het jong geringd.
Het bewoog en trok steeds zijn pootje terug maar het is mij dan uiteindelijk toch gelukt.
Ik blij dat ik maar 1 jong heb, anders was ik nog wel even bezig geweest.

Zazou wordt erg tam nu, ik kan haar lekker kriebelen terwijl ze in het blok zit.
Jewel daarin tegen in een echte kattekop. Ze verdedigd het jong met haar hele lichaam en hapt dan ook nog gericht. Maar dat is logisch denk ik.

Het gaat hier verder zijn gangetje. De eitjes liggen er nog steeds, al zou het alleen al zijn ter ondersteuning en warmte voor het jong.
De mannen zijn al weer kemphaantje aan het spelen en Dobey heeft veel interesse in het andere blok, die hij regelmatig met Jewel bezoekt.
Het jong heeft zijn oogjes nog niet open, ik zal spoedig is een foto van hem maken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Je Zussie

Ha die Marianne!!! ::)

Wat goed zeg dat het je gelukt is om het jonge valkje te ringen (misschien had je stiekum bij ons pa moeten kijken met zijn duiven!).
En heeft Timo al een naam bedacht?
Je ziet ik ben benieuwd, of beter gezegd nieuwsgierig.

Wens jullie gezellige paasdagen (misschien komt er dan wel een eitje uit!) en tot snel

Liefs Anita

P.s je krijgt de groetjes van ons ma

Marianne

Hoi Anita,

Timo heeft nog steeds geen naam bedacht, vraag mij niet wat nu straks de doorslag moet geven...... de veertjes die nog door moeten komen misschien ?

Ik had misschien inderdaad bij Pa moeten kijken als hij de duiven ringt, daar heb ik nooit aan gedacht..

Groetjes terug aan Ma en natuurlijk ook aan de kids en John.

Tot gauw,
Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Danique

hoi tante marianne ;D
ik heb je site bekeken.
ik vond het baby vogeltje heel lief.  :P
wel jammer dat het babytje dood is :'(
gaat het goed met het andere baby vogeltje
en nartuurlijk ook met jullie.
wens  alle vogeltjes van mij een fijne pasen.
heel veel liefs van je petekind danique
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jes

Myrna

hallo tante marianne,

ik vind jou valkjes lief   ;)

groetjes myrna

Marianne

Hoi Danique en Myrna,

Wat vind tante Marianne dat gezellig dat jullie op deze site naar de foto's van het valkje komen kijken.
Jullie zien hem vast nog wel eens in het echt, want hij is voor Timo.

Heel veel liefs en een dikke kus voor jullie allebei en voor jullie broertje Matthijs.

Liefs tante Marianne

Marianne

11 april 2004, 15:22:36 #291 Last Edit: 11 april 2004, 15:23:07 by Marianne
Goedemorgen,

Allereerst allemaal een vrolijk pasen.

Nou dat is het wel bij mij vandaag.
Vanmorgen keek ik in het blok en een van de twee eitjes van Zazou is toch nog uitgekomen.
Een lief klein geel donsje met rode oogjes.
Het kruipt een beetje onder de vleugels van het andere jong (nr.2). Dat is dan wel een reus om te zien.
Natuurlijk een foto van het 1e jong van Bassie en Zazou.

Groetjes Marianne

Speedy

Gefeliciteerd Marianne, en vrolijk pasen he met je paaskuikentje.
leuk hoor, wat klein he, het gaat zo snel allemaal, zie ik hier wel.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Gefeliciteerd met je paasjonkie, leuk hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nelly

Hoi Marianne

Zoals je ziet ben ik nu ook lid van het forum geworden. :D
Gefeliciteerd met je tweede jonkie.
Ik zal hem dinsdag eens in levende lijve komen aanschouwen.

Groetjes Ma.

Marianne

12 april 2004, 00:22:00 #295 Last Edit: 12 april 2004, 00:22:51 by Marianne
Heey,

Ik heb nog een foto van de twee jonkies bij elkaar.
Helaas is de foto niet helemaal scherp maar toch is duidelijk het verschil in grootte te zien.

Ook zijn de oogjes van de oudste nu een beetje open, blazen dat ie net deed toen ik in het blok keek. Verder krijgt ie een grijs kuifje.
De jongste heeft al een lekker kropje en wordt dus goed gevoerd.

Groetjes Marianne

Mandy

Ach gossie wat een hoopjes pluis hihi wel lief hoor. :P
Gelukkig doen ze het goed. :)
En zie ik daar nou rode oogjes bij het klein paaskuiken? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Ja hoor het paaskuiken heeft rode oogjes.
Wordt het dan een lutino? Of kan het ook nog iets anders worden...

Ik ben benieuwd.

Groetjes Marianne

Marianne

Van de week vertelde ik dat de oogjes van het oudste jong al open gingen...... nou gisteren en tot nu toe vandaag ook zijn zijn oogjes weer gewoon dicht.
Heeft dit iets te betekenen? Of maak ik mij voor niets een beetje ongerust.

Verder gaat het goed hoor met de jonkies. De oudste groei nog steeds goed en heeft een krop daar zeg je u tegen.
De kleinste heeft ook een gevulde krop maar het is allemaal weer een stuk kleiner als bij die andere natuurlijk.
Ik zal eens recente foto gaan nemen.

Tot dan!

Groetjes Marianne

Speedy

Hoi Marianne,

Hij wil je niet zien joh, hij schrok zo erg, dat ie maar gauw zijn oogjes dicht kneep.  :D :D :D :D
Dit heb ik ook gehad hoor, en mijn dochters moest dan lachen, die zeiden ook al, "jeetje mama, vind je het gek met zo'n hoofd plots voor die kleintjes te gaan staan". Nou lekker dan weer he.
 :D :D maar ja ik heb het ook gehad, zowel met 1 oog dicht als met alle 2.
Ik denk dat ze nog moeten wennen aan het daglicht.

Groetjes,
   Trudie