26 juli 2025, 03:06:44

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

Hallo,

En hier voor de liefhebbers een foto van mijn twee hummeltjes.

Het valt mij wel op dat de 2e, dus met de donkere ogen, veel bewegelijker is dan de 1e ,die met de rode ogen.
Ook qua groottte maakt het niet zoveel. Wel was het kroppie van nr1. goed gevuld.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hey Marianne.

o, gelukkig gaat het goed  :). Ik ben blij dat te horen.
En natuurlijk gefeliciteerd met het tweede jong  :)
Wat zijn het toch kleine froemeltjes he?
Hoeveel valkparkieten heb jij eigenlijk?

Groetjes Nes.

Lique

Hoi Marianne,

Wat leuk zeg, een witmaskertje en een albinotje.
je hebt echt mazzel hoor hihi. Zo te zien gaat het allemaal heel goed.
groetjes lique

Marianne

Hoi Nes,

Nu heb ik er 6 ;)

Ik heb 4 volwassen valkjes en nu die twee hummeltjes.
ik heb Bassie, geparelde man (split witmasker)
         Jewel, geparelde pop (split bont en witmasker)
Dit zijn de ouders van de kleintjes.
          Dobey, witmasker man (split ??)
          Zazou, bont geparelde pop (split witmasker)

Van Bassie en Jewel weet ik nu dat ze split voor witmasker zijn want anders had ik geen witte donsjes gehad kunnen hebben.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hoi Lique,

Ja gelukkig gaat het nu goed.
Nu hebben ze in iedergeval door dat ze de kleintjes ook eten moeten geven.
Ben benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.

Groetjes Marianne

Marianne

4 april 2004, 01:50:45 #260 Last Edit: 29 april 2004, 02:03:16 by Marianne
Hallo,

Hier weer even een berichtje van deze kant.

Valkje nr. 2 groeit als kool. Hij is nu al veel groter dan valkje nr.1

Nr.1, de albino, krijgt wel goed te eten maar ligt nog regelmatig niet onder de ouders. Ik leg hem dan maar een hele tijd terug. Hij is nog erg klein, net een valkje die net geboren is en houdt ook nog zijn hoofdje niet omhoog. Maar het leeft nog en ik zie wel hoe het verder met hem verloopt. (ik moet eigenlijk haar zeggen want als ik het goed hebt opgezocht zou het een pop moeten zijn, maar veel verstand heb ik er verder ook niet van)

Nr.2, de witmasker, is erg bewegelijk. Groeit erg goed volgens mij is ie al 2x zo groot. Vraagt regelmatig om eten en staat dan al zelf met zijn koppie omhoog. Heel anders dan bij Nr.1. Deze red het zeker wel, daar zorgt ie wel voor.

Geen nieuwe foto's gemaakt want we zijn lekker naar de Efteling geweest vandaag. (hebben een abonnement)

Groetjes Marianne

Barbara

Hoi Marianne,

wat zijn de ouders van de albino qua kleur? Dan kan ik waarschijnlijk wel berekenen wat het is qua geslacht!

Groetjes,

Barbara

Mandy

Gefeliciteerd met het 2e jonkie! ;)
Het is een goed teken dat ze allebei gevoerd worden en groeien, maar dat de 1e het minder doet dan de 2e is een minder goed teken...Ik hoop van harte dat ie het gaat redden! :) Pino en ik duimen ervoor! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Marianne,

Ik heb zelf de ervaring dat albino's best kwetsbaar zijn en ook wat achterlopen bij andere valkjes.
Mijn albino jong kwam laat uit het ei en het duurde best lang voor ie een beetje groot werd vond ik.
Het kan dus gewoon goed komen hoor als ie gevoerd word dan is dat zeker al eeb goed teken.
Ook de veren van een albino zijn erg kwetsbaar vind ik.
Zeker als je ze flink kroelt in de nek vliegen er soms spontaan veren uit :-(
Maar ik hoop en verwacht wel dat ie in elk geval groot word :-)

Groetjes, Paul

Marianne

4 april 2004, 23:18:01 #264 Last Edit: 4 april 2004, 23:41:59 by Marianne
Hallo Allemaal,

HELAAS  :-[ , het eerste jonkie de albino lag vanmiddag dood in het blok. Hij heeft 5 daagjes mogen leven.

Waarschijnlijk hebben de ouders dit al lang doorgehad omdat ze heb steeds verstootte, ondanks dat ze hem wel eten gaven.

Maar het leven gaat verder........ Jong 2 groeit erg goed en vandaag hoorde ik weer gepiep uit een van de eitjes dus waarschijnlijk is er weer een jonkie op komst. Ben heel benieuwd of deze ook witte dons heeft of dat er nu een gele geboren wordt.

Voor Barbara, Bassie is een geparelde man (split witmasker dus) en Jewel is een geparelde pop (split bont en waarschijnlijk dus ook witmasker)

Ik hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes Marianne

Lique

Hoi Marianne,

Ah wat jammer zeg, echt niet leuk.
Ik hoop heel erg voor je, dat de volgende een albino wordt.
En al helemaal dat deze heel erg gezond is.

groetjes Lique

Barbara

Vervelend joh dat ie is overleden! Maar ja, de natuur is hard hè...

Pino moet ook split lutino zijn om een albino jong te kunnen krijgen. Die albino was dan in elk geval een popje. Mocht je nog s een albino van ze krijgen, dan weet je dat.

Groetjes,

Barbara

Marianne

Hoi Barbara,

Je bedoel zeker Bassie?
Pino is de vader van Jewel en die woont in de voliere bij Mandy.

Groetjes Marianne

Barbara

Ik bedoel Bassie ja.... ::)

Nes

Hoi Marianne,

wat ontzettend jammer en wat naar nou  :'(
Gelukkig dat het tweede jong wel goed gevoerd wordt en groeit als kool. Ik ben ook heel benieuwd naar de derde.
Sterkte.

Liefs, Nes  :-*