27 juli 2025, 13:07:50

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

14 maart 2004, 23:37:51 #195 Last Edit: 18 maart 2004, 20:40:04 by Marianne
Hoi Mandy,

De eitjes zijn op de volgende data gelegd:
Jij bent er meer in thuis als ik dus weet jij het waarschijnlijk beter dan ik wanneer de eitjes uit moeten komen.

1e ei   7  maart
2e ei   9  maart
3e ei  11 maart
4e ei  13 maart
5e ei  15 maart
6e ei  17 maart

Ik moet wel vermelden dat ik de eitjes meteen 's morgens in het blok zag liggen dus waarschijnlijk zijn ze 's nachts gelegd.
Dus als ik er zo'n 18 a 20 dagen erbij tel dan zou het eerste eitje rond 25 / 27 maart uit moeten komen.(Toch?)

Jewel en Bassie doen erg goed hun best, maar ik ben vooral erg trots op Jewel. Net of ze nog nooit anders gedaan heeft.
Ze komt uit het blok om te eten, drinken en even haar vleugels strekken maar na zo'n uurtje gaat ze weer even in het blok kijken.
Hopelijk gaat het straks ook goed als de kleintjes er zijn.

Zazou heeft ook eitjes gelegd maar is er verder totaal niet mee bezig. Het eerste eitje ligt in het andere blok maar daar is daarna niet meer naar omgekeken. Het tweede eitje is kapot gevallen op de bodem van de voliere en het derde eitje heeft ze in het blok van Jewel gelegd en daar zit Jewel nu dus ook op te broeden. Een koekkoeksvalkje is dat dus.
Maar van de 5 eitjes die bij Jewel liggen weet ik niet welke van Zazou is, in iedergeval niet de twee die bevrucht zijn.

Het blijft dus spannend hier.

Hoeveel eitjes leggen ze gemiddeld de eerste keer?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Kijk je weet het dus zelf heel goed. ;D
De eitjes komen inderdaad na ongeveer 18 dagen uit en een dag tevoren hoor je vaak al het jong in het ei piepen. :P
Mooi is dat hé, dat ze instinctief alles zo goed doen, hopelijk blijft ze zo haar best doen. Help Bassie haar toch wel mee met broeden?
Een gemiddeld nestje bestaat uit 4-6 eieren, maar ik heb ook wel eens legsels van 8 eieren gehad! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi,

Er is weer een eitje gelegd.
Jewel en Bassie broeden nu constant, ik kan de eitjes niet zien dus ook niet of ze bevrucht zijn.
Even een moment afwachten dat ze  allebei niet in het blok zitten.
Jewel broed 's nachts en Bassie overdag.
In de overgangs periode broeden ze samen. Daar heb ik een leuke foto van gemaakt.
Die plaats ik als ik weer thuis achter de computer zit, ik ben nu op mijn werk namelijk.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Weer foto tijd.

Hier zit Bassie te broeden. Ook hij doet erg zijn best.

Marianne

16 maart 2004, 23:40:07 #199 Last Edit: 16 maart 2004, 23:42:08 by Marianne
en deze foto vind ik zelf erg lief.

Bassie en Jewel zitten samen op de eitjes.

Ik heb vandaag ook even de kans gehad om de eitjes te inspecteren. Bij 1 eitje twijfel ik nog maar de andere 5 zijn  wel bevrucht.

Groetjes Marianne

Rika

het is echt geweldig die broeder.
hou je goed vast !!!! ;)

Mandy

Wat leuk zeg, 5 bevruchte eitjes! ;D

Weet je trouwens uit wat voor ouders Bassie komt? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Nee helaas, ik weet niet uit wat voor ouders Bassie komt.
Hij is, denk ik, een geparelde man want hij heeft allemaal witte vlekjes aan de zijkant van zijn vleugel en een wit vlekje bij zijn koppie.

Het is dus afwachten wat voor kleintjes eruit komen.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Hier gaat alles nog goed.
Bassie en Jewel worden nu gesteunt door Zazou.
Zij zit in het andere hoekje van de blok met hun mee te broeden, zonder eitjes onder zich maar goed.
Misschien heeft ze wroeging van de 2 eitjes die ze bij hen gelegd heeft.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Marianne

Hier een foto van het drietal.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Vandaag weer even de kans gehad om naar de eitjes te kijken.
6 eitjes zijn er bevrucht en 2 niet. Waarschijnlijk de twee eitjes van Zazou (tenminste dat denk ik). :-/
Als straks de kleintjes eruit komen dan hoop ik te kunnen zien of ze allemaal van Jewel waren of dat er misschien toch een eitje van Zaou tussen zit.
Ik denk erover om de 2 eitjes die niet bevrucht zijn er weg te halen want ze passen niet alle 8 onder 1 valkje. Wat vinden jullie?

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Speedy

Hoi Marianne,

Ja lijkt mij ok beter om te doen, want voor de steun hoef je ze niet te laten liggen en er zijn er al genoeg.
Ik denk dat het gerust kan.

Groetjes,
  Trudie

Marianne

Hoi Trudie,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga die twee eitjes er maar uithalen, volgens mij zit dat een stuk makkelijker voor ze.

Groetjes Marianne

Lique

20 maart 2004, 16:37:50 #208 Last Edit: 20 maart 2004, 16:38:06 by Angelique
CitaatHier een foto van het drietal.

Groetjes Marianne
Oo wat een heerlijke foto zeg. Net of ik in mijn eigen kastjes kijk hahahaha.

Ik zou de eitejs gewoon lekker laten liggen. Sommige bevruchtingen zijn pas na 5 á 6 dagen te zien. En als zij het ook met hun 3en doen, moet het kunnen, ze zullen allemaal een paar eitjes onder zich schuiven.
bij mij heb ik ook 8 eitjes in 1 blok, met 3 ouders. Bij 3 heb ik nog niet kunnen zien of ze bevrucht zijn, want deze zijn te vers.
Maar met hun 3en zou het ook prima kunnen, al moet ik er wel wat op zien te vinden als ze rond de 3/4 weken zijn, wnat dan past het niet meer in het blok.

groetjes Lique

Marianne

Hoi Lique,

Dat ze allemaal eitjes onder zich gaan leggen dat klopt.
Ze zitten allemaal op eitjes.
Grappig vind ik zelf.
Ik ben heel benieuwd of ze het voeren ook met hun 3e gaan doen, maar eerst maar eens afwachten of de eitjes goed uitkomen.

Groetjes Marianne