27 juli 2025, 13:19:37

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Mandy

Aaahhh gefeliciteerd hoor! ;D
Dat heeft ze mooi gedaan, ik ben benieuwd hoe ze het de eerste keer gaat doen, want ze is inderdaad nog best jong.
Haar zus Bello heeft er ook behoorlijk zin in, ze wordt zowat dagelijks door Pico "genomen" en ze zitten veel in het blok, dus binnenkort verwacht ik ook van hun een 1e ei. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Precies zoals het hoort heeft Jewel vandaag haar tweede eitje gelegd.
Spannend!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hee marianne,

Wat leuk zeg, gefeliciteerd.

groetjes Lique

Marianne

Hier ben ik weer.

Nou Jewel en Bassie doen het tot nu netjes hoor.
Als Jewel uit het blok komt, gaat Bassie erin.
Maar....... (ik heb deze vraag ook bij kweken gezet).. Jewel gaat dan wipwappen met Dobey. Dit is altijd al haar maatje geweest dus dat is niet zo gek.
Wat ik mij nu wel af ga vragen... zijn de volgende eitjes die nu nog evt. komen nog steeds van Bassie of zijn ze nu van Dobey?
Echte verrassingseitjes dus.

Of de twee eitjes die er nu liggen bevrucht zijn weet ik niet maar ik vind het al helemaal geweldig om te zien hoe ze de taak verdeling hebben en hoe ze de eitjes verdedigen als je de deksel van het blok ligt.

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Vanmorgen lag eitje nr. 3 in het blok.
Jewel ging zelfs even van de eitjes af zodat ik het kon zien.
Ik meteen verteld tegen haar dat ze het zo goed doet en dat ze vast een goede moeder zal gaan worden.
Het was net of ze begreep wat ik zei want ze zat mij zo wijs aan te kijken. (misschien ook maar een gedachte van me hoor )

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Karin

Gefeliciteerd Marianne ! Spannend hoor ! Jewel is familie van mijn Dazzletje, want als het goed is is haar vader ook Pino. Dat zeg ik toch goed Mandy ? Ik hoop dat zij ook een goede moeder wordt, maar ze moet nog even wachten. Haar partner is pas 3 maanden oud  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

11 maart 2004, 15:39:47 #186 Last Edit: 11 maart 2004, 15:40:15 by Mandy
Hahahaha ja Dazzle zal zich nog ff in moeten houden! ;D
En ja, het zijn zussen, dus pas maar op, geef Dazzle maar niet de kans om van 2 walletjes te snoepen, want dan doet ze het net als Jewel hoor, zijn de genen van vader Pino! :D

Andere zussen zijn; mijn Bello, Kokkie van Anneke, Sparkle van Andrea en Ruby van Anita. Maar hier en daar zijn het ook half zussen, want sommige hebben de moeder Marrie of Truus...tja Pino luste er wel pap van! ;D

Succes met de inmiddels 3 eitjes Marianne, ben benieuwd of ze ook bevrucht zijn, maar dat zal wel na al dat gewipwap! :D
Hopen maar dat ze het verder ook goed gaat doen, ben benieuwd. ;)

Karin

Haha, ja, Dazzle had met 4  maanden al broeds gedrag ! Sindsdien speelde ze al kippetje-kippetje met mij  ;D Ik ben benieuwd of Jewel en de rest dat ook al zo vroeg deden ! Ze wordt deze maand 1, groot feest !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

11 maart 2004, 19:05:43 #188 Last Edit: 11 maart 2004, 19:10:17 by Marianne
Hoi Karin,

Ja Jewel was er ook al vroeg bij.
Ik denk dat zo ook een maand of 3 / 4 was.
Maar wat wil je met zo'n actieve vader. :D

Groetjes Marianne

Marianne

Update:

Gisteren eitje nr.4 gelegd.
Ik heb gekeken en 2 eitjes hadden rode adertjes en bij 2 was nog niets te zien.
Spannend!

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi hallo,

Nog wat foto's voor de liefhebbers.

Dit is nog een foto van de 3 eitjes (dus van donderdag):

Marianne

Zo zat vanmorgen Jewel op de 4 eitjes te broeden:

Marianne

Bassie was nieuwsgierig toen ik een foto maakte van Jewel en keek door het gat van het blok naar binnen:

Zo, dat was het weer.

Groetjes Marianne

Rika

hallo marianne.
ik las vandaag hele verhaal .

het is echt interisant om te lezen ondanks ik nooit ervaring met eitje(s)
toch vond ik geweldig om te lezen .
en wij hebben 2 valk 12 jaar en 6 maanden (Tommy en Sjira)

en jij heel veel succes met verder.
ik blijf je denken. omdat ik lekker vel zit. ;)

Groetjes Rika.

Mandy

Ooo wat leuk, gefeliciteerd hoor! ;D
Leuk ook om ze zo te zien zitten, wat een mooie meid! :P

Een andere zus van Jewel; Peppie, die naar vrienden van Anneke is gegaan legt ook al eieren, maar die zit alleen.

Wanneer zouden de eitjes uit moeten komen? ::)