27 juli 2025, 10:00:09

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Hoi Marianne,

Wat leuk zeg, dat je ook eitjes hebt.
En wat een leuk gezicht joh, met z;n 3en in het blok.
Leuk dat dat zo goed gaat samen.  :P
Hopelijk komen alle bevruchte eitjes uit  ;D
Veel succes ermee.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!

Nes

Hoi Marianne,

jij ook al eitjes? Geweldig, niemand blijft achter   :)!!
(behalve ik dan  ;)) ik ben erg nieuwsgierig wat er allemaal voor jonkies uit gaan komen.
En wat een leuke foto's van Bassie en Jewel.

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Anika en Nes,

Ja leuk he, die eitjes.
Ze, Jewel Bassie en Zazou, doen nog steeds erg goed hun best.
Ze hebben de eitjes een beetje verdeeld en Zazou heeft er gisteren nog eentje erbij gelegd.
Er zijn er nu 6 bevrucht en ik ben ook heel benieuwd of ze uitkomen en welke mutaties het straks zijn.
Ik weet alleen waar Jewel split voor is (nl. bont) maar van Bassie en Zazou (de bont geparelde) weet ik het niet.

Even afwachten, want als alles goed gaat wordt komende week het eerste kleintje geboren.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hee,

Vandaag was het even een gevecht in de voliere. :(
Zazou wilde Jewel niet in het blok laten.
Er werd heel wat afgevladderd door die twee.
Toen Bassie het blok had verlaten werd het weer rustig, ze zitten nu nog saampjes op de eieren.
Wat een stelletje gekkers. ::)

Ik zag vandaag dat 1 eitje toch niet bevrucht is al dacht ik in eerste instantie van wel.
Het eitje dat er het langst ligt is erg donker van binnen en aan de buitenkant een beetje beschadigd. Misschien door de strijdende popjes gekomen.
Even afwachten of het nog goed gaat met dat eitje. :-/

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hoi Marianne,

he, wat vervelend  :( hoe is het nu afgelopen met het eitje?
En hoe gaat het verder tussen de valkjes?

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Nes,

Ik weet niet hoe het met het eitje is.
Als ik in het blok kijkt wijken de valkjes niet van de eitjes en zitten alleen maar te blazen naar mij.
Ik wacht op een moment dat er geen meer in het blok is.....

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Marianne

26 maart 2004, 14:24:54 #216 Last Edit: 26 maart 2004, 17:46:05 by Marianne
Ik heb net even een blik geworpen in het blok.
Nog geen kleintjes en gepiept te herkennen.
Ook zag ik dat er 2 eitjes flink gepikt waren, maar dan van de buitenkant.
Dat zal wel gebeurt zijn omdat als ze met zijn 3e zitten te broeden ze ook alle 3 eitjes onder zich willen hebben.
De een haalt dan eitjes onder de ander vandaan, waarschijnlijk zijn zo de eitjes beschadigd.
We wachten nog gewoon af, en wordt dit nestje niets dan hebben ze in iedergeval goed geoefend voor een evt. volgend nest.

Ik zag trouwens ook net dat er maar liefs 9 eitjes liggen. ik denk dat Zazou er nog een paar heeft gelegd maar wanneer..... dat weet ik niet.
Ik wil ze namelijk niet al te veel storen als ze in het blok zijn en als ze erin zitten gaan ze echt voor mij niet van de eitjes af hoor.

Zo dit was de update weer.

Groetjes Marianne

Nes

Hoi Marianne,

dat blijft zo wel spannend zeg  ;) Is dit trouwens je eerste nestje of heb je er al meer gehad?

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Nes,

Dit is mijn eerste nestje.
Kan je ook wel merken, want er is nog steeds geen gepiep en en er is nog steeds geen jonkie te bekennen.
Maar we wachten maar geduldig af.
Bedankt voor je belangstelling, dat vind ik erg leuk.

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes Marianne

Speedy

Spannend he Marianne,

Ik heb nu  een 2e nestje in aantocht, heb vanmiddag het eitje (of meerdere) horen piepen, dus het kan morgen zover zijn.
Geweldig.

Groetjes,
   Trudie

Marianne

Hoi,

Helaas nog geen nieuws te melden met betrekking tot het uitkomen van de eitjes.
Ik denk dat het misschien nog wel even kan duren, de eitjes die er het eerste lagen zijn namelijk al een tijdje beschadigd, lees maar hierboven in mijn dagboek.
Nu zag ik net dat er 2 eitjes erg donker geworden zijn. Ik denk dat dat geen goed nieuws is, maar ik wacht nog maar even af. Ik heb net een vraag gezet bij kweken en ben benieuwd wat ervan gezegd wordt.

Bassie, Zazou en Jewel gaan gewoon heerlijk verder met broeden. Er liggen nu tenslotte ook 9 eitjes in totaal. Ik hoop voor hen, en ook natuurlijk voor mijzelf, dat uit een van die eitjes toch wel een kuikentje uit zal komen.

Zo gauw ik nieuws heb, meld ik me weer.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Ik keek net even in het blok om op aanraden van Lique naar de eitjes te kijken met een lampje, hoor ik heel zachtjes gepiep....

SPANNEND !!!!

Groetjes Marianne

Marianne

Goedemorgen,

Jippie....
Vanmorgen lag er een valkje met witte dons in het blok.
Heel klein en teer en piepte erg hard.
Nog geen foto's maar die komen gauw.

Groetjes Marianne

Speedy

Yessssssss leuk he Marianne...ik ook... 1 wit donsje erbij.
Gefeliciteerd.

Groetjes,
   Trudie

Marianne

30 maart 2004, 19:32:48 #224 Last Edit: 30 maart 2004, 19:37:33 by Marianne
Dank je wel !!!

Hierbij de eerste foto's.

Op de eerste foto is het net uit het ei. Het ligt op zijn rug en je kan heel goed de eidooier in zijn buik zien zitten.
De foto is niet erg duidelijk maar ik wilde jullie hem niet onthouden.