8 mei 2025, 22:27:01

vogel blijft gillen

Gestart door bargram, 28 mei 2006, 19:00:16

« vorige - volgende »

bargram

Onze Fons, een mannetje van ca 1,5 jaar oud, is de laatste tijd aan het gillen geslagen. Hij is vanaf het moment dat we hem kregen al een druktemaker en hij fluit vaak, maar sinds ca 2 weken is hij aan het gillen geslagen. Een snerpende krijs die hij schijnbaar oneindig kan herhalen. Z'n maatje Willem, houdt zich gelukkig wel rustig. Fons gilt momenteel eigenlijk de hele dag door. We hebben al van alles geprobeerd; negeren, lekkers, kooien van plaats veranderd, doek erover, nieuwe speelboom etc. Het mag allemaal niet baten. In de kooi of eruit, aandacht of negeren, hij blijft er lustig op los gillen. We worden er eigenlijk een beetje wanhopig van, onze rust gaat er op dit moment volledig aan.
Iemand enig idee wat dit gegil kan veroorzaken, en nog belangrijker, hoe we Fons ermee kunnen laten ophouden?

vickie

Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft jouw Fons last van zijn hormoontjes?  ;D Ik heb ook een mannetje en die doet dit ook, maar minder omdat hij een popje heeft. Het is misschien een idee om Fons een popje te geven? Of je moet eens met hem naar de DA, het kan ook een medische oorzaak hebben denk ik.
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

bargram

Ik denk dat dat van die hormoontjes wel eens het geval zou kunnen zijn. Laatste paar dagen is onze anders zo rustige Willem ook erg schreeuwerig en de afgelopen 2 dagen hebben de 2 heren regelmatig op elkaars rug proberen te klimmen... Wellicht waaien de lentekriebels snel weer over.

Mariska

Hoi,

Het zou best eens kunnen zijn dat hij broeds is en daarom dit gedrag vertoont.
Misschien ook een beetje gefrustreerd dat hij geen vrouwtje heeft.
Als ze op elkaars rug kruipen zijn ze in ieder geval broeds.

Bovendien is hij nog jong en zit nog in zijn puberteit.

Ik vermoed dat het wel over waait, maar dat jullie even door de zure appel heen moeten bijten.
Dat is moeilijk en vervelend en frustrerend voor jullie, maar er zit denk ik weinig anders op.

Probeer om het broedse gedrag niet te stimuleren.
Geen badje of douche aanbieden in ieder geval.
Ook niks waar ze in kunnen kruipen en een nestje van kunnen maken.

Sterkte!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)