Boek over Papegaaien en parkietengedrag!

Gestart door Inger m, 24 mei 2006, 20:06:52

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi allemaal,
Onlangs heb ik een boek gekocht over het gedrag van Papegaaien. Het boek is geschreven door Bonny Talsma. Zij houdt zich onder meer bezig met het opvangen en trainen van papegaaien. Het boek is deze maand uitgekomen (1e druk, mei 2006) en is 150 pagina's dik.

Het heet:
'GEK van mijn vogel'
-Begrijpen en beinvloeden van gedrag van papegaaien en parkieten'

Het is een paperback uitgave en bevat hoofdzakelijk tekst en enkele illustraties. Eerlijk gezegd heb ik het globaal doorgelezen/ gekeken, maar het is vrij levendig geschreven. Over de inhoud kan ik daarom niet oordelen, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Het boek kost ongeveer 15 euro. Ik heb het direct bij Michel gekocht. Er is een website vermeld www.papegaaienhulp.nl. Ik kon er zo snel niets over het boek vinden.

Het ISBN is 90-810533-1-0 © P.E.T. Entertraining

Dus mogelijk een aanrader voor iedereen die meer wil weten over vogelgedrag!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

bobbie

Hoi Inger,

Bedankt voor de tip.

Ik heb Bonnie een keer gezien en gehoord op een PAKARA-dag, zeer indrukwekkende vrouw.

Ik ga het boek bestellen  bij de boekenwinkel, heb ISBN gelijk overgeschreven.

Groetjes, Nel :)

Brede W

Hoi Inger,
heej wat leuk dat het boek inmiddels uit is. Had al wel gehoord dat ze hem aan het schrijven was. Ik ga hem binnenkort bestellen!

Groetjes,
Wendy

Ineke

Ik ga maandag ook kijken of de boekenwinkel t heeft en anders laat ik t bestellen. Op de site van papegaaienhulp kan ik t niet vinden. Enkel de cursussen van Bonny Talsma:
http://www.papegaaienhulp.nl/H/Informatie/frameWORKSHOP.htm
Zelf vond ik dit artikel goed, weliswaar uit 2002 en in t Engels:
http://www.naturalencounters.com/papers/Anatomy_of_Parrot_Behavior-Steve_Martin.pdf

Bogucci

Hoi hoi,

Ik heb titel, naam auteur en ISBN nummer ingevoerd bij verschillende online boekwinkels maar zonder succes.

Groetjes

Inger m

Hoi,
Stuur eens een mailtje naar Stichting Papegaaienhulp. Ik denk dat ze je daar verder kunnen helpen. Er stond nog een hele doos vol boeken, toen ik deze meenam.

Ze hebben het overigens bij een Printshop laten drukken en niet bij een uitgeverij. Verder staat er dat het boek uit is sinds mei 2006, dus mogelijk is het nog niet aangeleverd bij de online boekhandels of wordt de verkoop in eigen beheer gehouden.

Ik denk dat Stichting Papegaaienhulp je verder kan helpen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bogucci

Hoi Inger,

Dat doe ik, bedankt voor de tip:-)

Groetjes,

bobbie

Hoi,

Ik heb het boek net bij een boekhandel in Vlaardingen besteld. Was totaal geen probleem en ik heb het over ongeveer 1 week in huis. Hij moest het rechtstreeks bij de uitgeverij bestellen.

Leuk om mee te nemen met vakantie, over 2 weken ben ik weg dus ik heb iig leesvoer.

Bogucci

Hoi Nel,

Ik heb al een mail ontangen Van Michel van der Plas, kan het boek via hem bestellen.
Heerlijk vakantie, nou meid heel veel plezier en hopelijk met een beetje zon.

Groetjes,

mariannenl

... ik ben vorige week naar een bijeenkomst van de PAKARA geweest over  PDD ( kliermaagziekte bij kriomsnavels) en daar was haar man ook MET haar boek, kijk als je het hebt maar eens op de achteropslag .... die foto heb ik gemaakt van haar op een andere pakara dag, leuk he.

Ik heb het nog niet helemaal uitgelezen maar het is echt de moeite waard , dus een aanrader

Mariannenl

Bogucci

Hoi hoi,

Dat is zeker leuk. Ben benieuwd naar de foto.
Kan zijn dat het nog even duurt voordat ik het boek ontvang. Ik had de verkeerde plaats ingevuld dus het kan zijn dat het geld weer wordt teruggeboekt ::)

Groetjes,

bobbie

Hoi,

Ik zal zeker naar de foto achterop kijken, helemaal leuk nu ik het verhaal erachter weet. :D

Als het goed is heb ik zaterdag het boek.

bobbie

Citaat van: bobbie op 27 mei 2006, 12:31:04
Hoi,

Leuk om mee te nemen met vakantie, over 2 weken ben ik weg dus ik heb iig leesvoer.

:-[ :-[ :-[

Het boek heb ik vanmorgen opgehaald, zeker van plan om het in de vakantie pas te lezen.

Je voelt hem al aankomen zeker: ik heb het al uit :-[.

Ik bladerde eventjes door het boek om een indruk te krijgen. Voor ik het wist zat ik er stevig in. Het is een zeer goed boek, duidelijk en goed leesbaar geschreven.
Ik herken er aardig wat in, heb ik dus toch wat opgestoken tijdens de Pakara-dagen :P.

Het boek is ook heel handig als naslagwerk, als je het even niet meer weet hoe te handelen.

Mijn complimenten aan Bonny.

Inger, bedankt voor de tip. Als ze weer een boek schrijft hoor ik het graag. :D

En Marianne, leuke foto achterop hoor. ;)

Bogucci

Hoi Nel,

Dat wordt dus een ander boek voor de vakantie  ;D
Ik heb het nog niet ontvangen.

Groetjes,