10 mei 2025, 22:48:21

probleem

Gestart door clautje3, 3 juni 2006, 11:35:32

« vorige - volgende »

clautje3

hoi allemaal,

we zitten hier echt met een probleem. Ik heb twee valkparkieten (als het goed is 2 mannetjes). Nou is de 1 heel rustig, maar de ander die gilt echt de hele dag door.

negeren, iets te slopen geven,  uit de kooi, in de kooi, douchen, wassen er mee bezig zijn, het helpt allemaal niks om pumba rustig te krijgen.

Als ze uit de kooi gaan, klimmen ze altijd op de kooi en daar gaat timon nu op pumba (de schreeuwende parkiet) zitten, wanneer er een flink gekibbel en gevlieg ontstaat omdat hij het er niet mee eens is.

Wat moet ik doen, want ik ben er echt een beetje moe van, heb er al aangedacht om hem ergens bij iemand te brengen zodat die in een volière kan, want ik kan niet eens normaal rustig zitten.

Hellup me aub ???

clautje3

Oh en ik las net in een ander topic dat ze broeds zouden kunnen zijn, wat zijn de kenmerken daar dan van???

en kunnen mannetjes ook broeds zijn???

ik snap echt niks van pumba op het moment en waarom zou pumba dan wel broeds zijn en Timon niet??

oh misschien nog wat nuttige info.
Timon de rustige is ongeveer 9 maanden
en pumba de schrekkerd is ongeveer 7 maanden
ze kunnen ook een maandje ouder zijn maar zo ongeveer

vickie

Volgens mij kunnen mannetjes ook broeds zijn hoor, maar dit wordt niet echt zo gezegd  ;) Heb je foto's van je valkjes? Dan kunnen we misschien zien of het echt 2 mannetjes zijn.
Waar zitten je valkjes? Sommige reageren op een bepaald geluid, van een vogel of zo. Als het echt 2 mannetjes zijn is het mogelijk dat hij om een vrouwtje vraagt denk ik en daarom zo roept. Wat is het voor gegil? Echt gillen op de dezelfde toonhoogte of meer melodietjes?
Hopelijk kan je wat meer informatie geven zodat iedereen hier op het forum je beter kan helpen.
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.