13 mei 2025, 10:35:04

Wildkleur split voor bont

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 21:59:21

« vorige - volgende »

Seine Meier

Hallo,

Ik heb dit jaar een lutino pop en een wildkleur man gehad. Ze hadden 3 jongen. Alle drie de jongen hebben gelige vlekken op de kop of nek. Ik denk dus dat ze split zijn voor lutino, net zoals de verkoper dacht in het verhaaltje van Saskia. Maar ik zou het erg leuk vinden als de bonte uitvoering tevoorschijn zoun komen.

Groet,
Seine

Mandy

Hoi Saskia,

Ik denk niet dat je valkje split is voor bont, want er is niet echt sprake van duidelijke gele vlekjes in de nek/schouders.
Je valkje is duidelijk een wildkleur man en ik zie toch ook echt geen gele gloed hoor... Ik denk dat het gewoon een verassing zal zijn waar tie split voor blijkt te zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ziralioness

Karin, als je ooit met Kazoo gaat kweken wil ik het ook horen!!!!  ;D Ik ben een Kazoo fan!!!!  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Kiko is een witkopje *vermoedelijk een vrouwtje* en heeft ook zulke veertjes, geld het voor witkoppen soms ook...?  :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Theetje

Hallo iedereen,

Mijn bonte popje Dokus heeft net een ei gelegd (ze broeden in huis). De vader is een lutino. Ik heb geen flauw idee wat de ouders van beide waren, maar is het nu zo dat eventuele lutino's in het nestje dan mannen zijn. Ik heb ergens gelezen dat dit geslachtsgebonden vererft. Klopt dit? Ik vindt dat hele verhaal over mutaties en genen en wat er uit komt vrij moeilijk. Waarschijnlijk omdat ik pas sinds een krap jaar valkjes heb en me er nog echt in moet verdiepen.

Groetjes,

Theetje

Mandy

10 oktober 2003, 15:45:19 #20 Last Edit: 10 oktober 2003, 15:46:00 by Mandy
Hallo Theetje,

Gefeliciteerd met het eitje! ;D
Vlgs die ene tabel; http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html
zou dit eruit kunnen komen, dus lutino poppen.
Maar je weet niet waar de man en pop split voor zijn, dus het kan ook nog anders worden, afwachten maar! :P
Hebben ze geen ringen om dat je erachter kan komen wie de vorige eigenaar was?
Denk je wel dat het ei bevrucht is, heb je ze zien paren? ::)

Mother:Pied
Father:Lutino

male offspring:
100% Grey Split To Pied {X1:  Lutino}

female offspring:
100% Lutino Split To Pied
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Theetje

Hallo mandy,

Nee ik heb ze niet echt zien paren. Ze verdwenen wel regelmatig samen in het nestkastje waar Henkie dan probeerde om te versieren, maar ja ik ben ook niet altijd thuis, dus wellicht hebben ze hun kans gewoon afgewacht. Op zich ben ik al heel gelukkig met het feit dat er een eitje is, want niet zo lang geleden heb ik een vraagje op het forum gezet of ze wel bij elkaar paste omdat er geen zicht was op een ei. De pop is net een jaar, dus nog best jong, maar ze is er al best goed voor. Zit steeds in het nestkastje en vaders helpt ook mee met verzorgen. Dus als er niets van komt doen ze in ieder geval nog ervaring op. Ik geloof echt dat ik even op een site moet kijken waar ik precies kan zien hoe het werkt met het genetische gebeuren. Eens kijken wat al die termen precies inhouden. Als ik kleintjes heb kan ik misschien iets over de voorouders te weten komen. Ik heb ook een grijze man met een wit masker zitten. Daar wil ik nog een leuk vrouwtje voor, maar ik ben er nog niet uit of dat een gewone wildkleur pop zal worden of iets speciaals. Misschien kan ik (als ik geluk heb en het nestje lukt) een popje aanhouden voor Ricky. Al wordt het leeftijdsverschil dan wel erg groot!

Groetjes,

Theetje