14 mei 2025, 12:25:28

2 vragen...

Gestart door ziralioness, 8 oktober 2003, 00:27:42

« vorige - volgende »

ziralioness

Hoi Allemaal! Ik had twee vraagjes!

Allereerst; wie kweekt met een koppel waar (wildkleur) geparelde jongen uitkomen?

Als tweede; hebben valkjes binnen ook een bepaald kweekseizoen, of zijn er mensen die ook nu nog nestjes hebben of verwachten?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,
Valkjes binnen kunnen het hele jaar door broeden zelfs valkjes buiten doen dat ook soms, bij Cobie zat er ook een koppel te broeden in de winter en dat is best goed gegaan :-)
Binnen is het altijd warm genoeg en kunnen ze zonder problemen in de winter ook jongen krijgen.
Ik heb een koppeltje waarvan de man bont is en de pop lutino en daar komen verschillende soorten valkjes uit, onder andere cinamon gepareld en ook grijs gepareld en van die worden de mannen na verloop van tijd wildkleur als ze hun parels verliezen maar dat kan soms best een paar jaar duren.
Ik heb ook een wildkleur man die vroeger parels had die zijn nog een heel klein beetje te zien maar als je snel kijkt denk je echt dat het een wildkleur is.

Groetjes, Paul

ziralioness

8 oktober 2003, 00:49:06 #2 Last Edit: 8 oktober 2003, 00:51:15 by ziralioness
Tja, ik ben heel erg op zoek naar een gepareld popje, liefst zelfs wat ouder *ongev. 1 jaar of ouder*.

Ricky komt nl. dit weekend, en hij is 1,5/2 jr oud. Ik wil graag met hem gaan kweken, als ik een leuk popje voor hem vinden kan. En ik droom al zo lang van een gepareld popje...

Maar ja, een kleine máár... ze moet wel tam zijn! Al mijn parkieten zijn tam en ik wil er liever geen bijtertje tussen. ;)
Maar ik was dus erg benieuwd wie allemaal geparelde valkjes kweekt.

Ik las trouwens wel net dat een wildkleur man en een geparelde pop alleen geparelde mannen in hun nest krijgen??

Groetjes, Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Paul

Hoi Diane,
Een wildkleur man en een geparelde pop zullen ook wildkleur jongen kunnen krijgen het ligt er ook aan wat de ouders van de valkjes waar je mee broed voor mutatie zijn.
Maar ik denk dat er bedoeld werd dat als er geparelde bij zitten dat het dan mannen zijn.
Een geparelde van een jaar en dan tam dat zal moeilijker zijn dan een jonge geparelde lijkt me.
Een tam valkje van een jaar doen niet veel mensen meer weg denk ik.
Ik heb in elk geval wel steeds geparelde jongen maar die kan je op marktplaats ook zat vinden.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello!

ik heb volgend jaar twee koppels waar geparelde wildkleurtjes gaan uitkomen, maar daar heb je nu niks aan, omdat ze buiten zitten!
binnen kweken kan dus inderdaadh et hele jaar door, omdat het  warm genoeg is voor de jonkies om te overleven!

ik wens je alvast veel succes

SDC:D

ziralioness

Och Paul, Ricky komt nu ook bij me en die is met de hand opgevoed en heel tam, en hij is toch ook al bijna 2...

Maar aan de andere kant... Ik zal nog wel even zoeken, anders neem ik eens een gepareld jonkie!

Paul

Hoi Diane,
De meeste oudere valkjes die je koopt zijn niet in huis opgegroeid maar in een volliere en zijn ook niet tam.
Je moet er gewoon mazzel mee hebben dat iemand een valkje weg doet wat tam is.
Ik heb ook een keer een tam popje gekregen omdat die heel veel eieren begon te leggen en die mensen wilden hem het liefste bij een mannetje hebben dus zochten ze een goed adres.
Als je zo'n valkje kan krijgen is het natuurlijk heel mooi want dan kan je gelijk kweken :-)
Dat popje wat ik heb heeft trouwens sinds ie hier zit geen eitje meer gelegd :-(

Groetjes, Paul

ziralioness

Ai, da's nu jammer Paul...

Ach eigenlijk heb je gelijk, het moet wel heel leuk zijn  een valkje te krijgen waarvan je zelfs de babyfoto's hebt en die je elke dag hebt gevolgd op valkparkiet.com...  :D
Ik ben bang dat mijn kweekplannen nog maar eventjes terug in de kast moeten, want om nu méér dan 4 valkjes te nemen....

Paul

Hoi Diane,
Bij mij heb ik in elk geval van de eerste nestjes van mijn valkjes het eerste jong zelf gehouden en de rest moet je dan wel wegdoen want anders krijg je er echt te veel.
Dat valt zeker de eerste keer niet mee maar als ze naar goeie baasjes gaan is het een stuk makkelijker om ze weg te doen.
Het is echt een belevenis om die kleintjes te zien opgroeien dus ik raad het je zeker aan om dat een keer te proberen :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Oh, dat zou ik ook zeker willen, en ik heb inmiddels ook wel een gepareld popje gevonden, al wat ouder en tam... maar ze zit in Zuid-Holland en daar kan ik niet komen!!!  :'(