23 juli 2025, 23:57:50

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Natanella

Mandy,
Och, dit klinkt inderdaad helemaal niet goed! Wat afschuwelijk! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal stuk van bent, zo iets sloopt je, om je vogeltje zo te zien lijden en vechten!
Ik hoop van harte dat het goed afloopt, maar ik ben net zo bang als jij!
Heel veel sterkte!

Liefs, Anita

Nes

O Mandy!

Wat ontzettend verschrikkelijk zeg  :o :'(
Ik hoop echt heel erg dat Jans de ochtend haalt...
Echt heel vervelend dat je dit nu moet meemaken.
Ik zal aan jullie denken.

Liefs, Nes en hele dikke  :-* aan lieve Jans.

Mandy

Ik wilde net naar bed gaan, maar kon niet gaan slapen zonder te weten hoe het met Jans was...
Waar ik al bang voor was, is gebeurd...
Jans is dood... :'(
Ze lag op d'r buik met gebogen hoofd en gesloten ogen, ze was al koud en verstijfd... :(
Ze is ergens tussen 20.00 en 23.00 overleden, het is beter voor haar dat ze nu uit haar benauwde lijden is verlost, maar ik voel me ontzettend rot, de tranen rollen over m'n wangen en heb het er moeilijk mee... :'(
Dit wordt het eerste valkje dat ik ga begraven...
Ik heb wel eens pasgeboren valkjes zien overlijden, dat is ook naar, maar toch anders dan een valkje dat je op hebt zien groeien en in je voliére heeft rond gevlogen. Het was dus helaas maar voor korte duur en een nare afsluiting van wat eigenlijk een mooi kweekjaar was... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

1 oktober 2003, 03:26:57 #393 Last Edit: 1 oktober 2003, 03:29:22 by Angelique
Hoi Mandy,

Ooo wat verschrikkelijk voor je zeg.
Maar je kan er niks aan doen, wat je kon doen, heb je gedaan.
En ik vind het heel goed, dat je toch nog even bent wezen kijken naar haar. Ik leef heel erg met je mee, want het is verschrikkelijk dat dit gebeurd is.
Het lijkt mij legnood. Ook omdat ze het er erg moeilijk mee had. En op een bepaalde manier lag.
Ik heb een keer eerder een valkje met legnood gezien, wat het overigens ook neit heeft gehaald, maar ze hebben een bepaalde blik in de ogen, ook zoiets als wat nielsje had.

Laat je haar nog nakijken en onderzoeken, wat het nou werkelijk geweest is?

Heel veel sterkte he.

Groetjes Lique

Annemieke

Oh Mandy, wat rot nou!!!!!  :'(

Knap balen zeg.
Ik heb er geen andere woorden voor.

Heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Lique

Oo ik hoor net, dat ze nog geen 2 maanden oud was.
Dan was het idd ook geen legnood. Maar wat het ook geweest is, het is en blijft verschrikkelijk.

groetjes lique

Mandy

1 oktober 2003, 04:30:40 #396 Last Edit: 1 oktober 2003, 04:40:41 by Mandy
Inderdaad, Jans is een jonkie van het laatste nestje van Jut&Jil, ze was het allerlaatste jonkie van dit jaar.
Ze is...was... van 31 juli en is dus maar 2 maandjes oud geworden.
Ik wilde graag zo'n mooie cinnamon geparelde witmasker van Jut&Jil zelf houden, dit was de vierde, want daar kwamen er niet zo veel van.
Ik had ze eigenlijk naar de TT willen brengen omdat ik ze zo mooi vind...vond... :'(
Maar misschien dat Jut&Jil volgend jaar nog voor andere mooi Jansjes kunnen zorgen. ::)

Het is dus niets erfelijks, maar Jans had gewoon de pech dat dit virus opnieuw de kop op stak en doordat ze zo jong was en weinig anti- en afweerstoffen had het nu zo erg kreeg, want de rest is er immers nooit ziek van geworden.
Sterker nog, ze zijn er nu allemaal van af, er zijn geen rare oogontstekingen meer. Wel kunnen ze het virus dus in totaal nog 3 weken bij zich dragen en aan nieuwe valkjes doorgeven die daar nog geen antistoffen tegen hebben. :-/
Ik laat Jans dus niet onderzoeken, ze is duidelijk aan een longprobleem tgv dat ornithose virus overleden. Zie blz 25 waar dat uitgebreid beschreven staat. ::)
Mijn DA en Dr Feld beaamde dat vrijdag al toen ik die benauwdheid bij Jans constateerde, ik hoefde niet bang te zijn voor een andere nieuwe ziekte...gelukkig maar zeg, want zo kent ie wel weer, ik heb nu wel weer genoeg pech gehad... :(

Ik ga dat binnenkooitje waar Jans dus in zat ff goed ontsmetten met dettol en dan kan daar hopelijk het nieuwe valkje in wat ik zaterdag in Zwolle hoop te vinden voor Jan. Die blijft daar dan 2 weken in apart en kan dan bij de rest, maar eerst maar eens zien of ik kan slagen...? ::)

Dat moet dan een bonte witmasker pop of een witmasker pop die split is voor bont worden, want anders komen er gewone witmaskers uit en dat is natuurlijk zonde van die mooie eigenschappen van Jan. :) Jans was trouwens split voor bont, dus daar hadden mooie jongen uit kunnen komen...

Of ik Jan trouwens Jan blijf noemen weet ik niet, want er is maar 1 Jans, en die is er nu niet meer, ik ga dus maar een andere koppelbenaming zoeken denk... :-/

Morgen ga ik Jans naast de voliére begraven.
Ze komt dan naast mijn grasparkiet Brammetje te liggen die vorig jaar is overleden. Op 9-jarige leeftijd, de dag voor mijn verjaardag... :'(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

hoi Mandy,

akelig nieuws... :-X Sterkte met het verlies!

Groetjes,

Barbara

Kolkkie

Hoi Mandy,

Veel sterkte met het verlies van Jans.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Mandy, veel sterkte gewenst met het verlies van Jans, heel jammer dat zij zo jong is gestorven.

Trudie

Marianne

Hoi Mandy,

Wat is dat nu jammer van Jans.
Voor haar is het fijn dat ze nu niet meer hoeft te lijden, maar voor jou is het nu erg hard.
Ik hoop dat je veel steun zult vinden in je andere prachtige valkjes en dat je daarmee de kracht krijgt om dit verlies te dragen.

Succes op de voglmarkt komende zaterdag met het vinden van een valkje naar jouw smaak en wensen.

Sterkte!
Groetjes Marianne en een vleugeltje van Jewel.
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hallo Mandy,

ik wist dat het er aan zat te komen, maar toch nog schrok ik er heel erg van. Heel veel sterkte en ik leef met je mee  :'(.
Mss helpt het een beetje als ik zeg dat het met Binky heel goed gaat. Ze schreeuwt als de beste!

Sterkte!

hele dikke  :-* van mij en de kietjes aan lieve Jans die nu in de valkenhemel is en aan jou natuurlijk ook.

Liefs, Nes

Natanella

Hoi Mandy,
Ja,als een totale verrassing komt het natuurlijk niet, maar het blijft heel verdrietig als je een dier zo jong moet missen!
Je hebt je best gedaan, helaas mocht het niet baten!
Heel veel sterkte en ik hoop van harte dat je tzt toch weer een mooi exemplaar kunt vinden waar je je kweekplannen mee kunt voortzetten.

En ja, Jans blijft toch gewoon Jans....voor altijd!
Liefs, Anita

demi

hallo mandy

ik weet niet wat ik meer zou moeten zeggen dan ik leef met je mee ik weet wat het is meissie stertkte!!!!!

:'( diana w

Stijn dc

hello mandy!

ook ik had een beetje verwacht dat jans het niet zou gaan halen.  :-[ :-[
veel sterkte en hopelijk kan je een mooi valkje vinden zaterdag!

SDC :-[