27 juli 2025, 12:33:16

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Karin

Ach Mandy, ik heb ook een homopaartje hoor, en het zijn toch echt mannen  ;D Jazzy kan úúúúren aan de kooi van Kazoo hangen en dan zitten ze de hele tijd met elkaar te flirten  :D Het is maar goed dat ze niet bij elkaar zitten anders konden Luna en Dizzy op zoek gaan naar een andere man  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Mandy

Lianne, mijn dochter heeft sinds eergisteren een digitale camera, dus we zijn druk aan het oefenen! Hier 1 van de eerste foto`s die we geleerd hebben om te plaatsen! We hebben er nog meer hoor! Maar ik ga nu binnenkort ook een eigen dagboek openen met foto`s en al! ;)

In ieder geval hier een foto van Ruby en Solo! Er staat ook nog een foto van hun tweetjes op Solo, mijn maatje, dus niet alleen; bij de verhalen!
groetjes, Anita

Natanella

Omdat het zo leuk is...nog 1tje!!!
groetjes, Anita

Natanella

Omdat het zo leuk is...nog 1tje!!!
groetjes, Anita

Karin

Zeg maar nee... dan krijg je er twee !  :D Goed oefenen Anita ! Ik ga nu een weekendje weg, maar als je mooie foto's heb gooi je ze maar in mijn mailboxje hoor : minka@wanadoo.nl Dan maak ik er een handtekening van. Ik heb alleen 2 "verzoekjes" : scherpe foto en dat de valkjes er helemaal op staan. Dan kan ik er iets moois van maken  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

demi

hoi anita

wat een schatjes!!

karin fijn weekend...

groetjes diana w

Mandy

9 september 2003, 21:49:26 #321 Last Edit: 9 september 2003, 21:49:59 by Mandy
Zo, hier ben ik ook weer, ben een lekker weekendje weg geweest. :P
En Paco en Chico zijn voor het eerst naar een pension geweest en dat ging gelukkig goed.  ;)
De buurman heeft voor de valkjes gezorgd en toen ik er weer 12 telde gisteren was ik blij en opgelucht! :)

Ik weet nu gelukkig ook 100% zeker dat Jan een echte JanneMAN is! :D
Hij fluit nu steeds meer en laat ook meer zien dat het een echte kerel is, al is tie wel een beetje bi en kroelt met zowel de dames als de heren, maar dat komt ws ook omdat ie nog jong is. Aan z'n gefluit kan ik ook horen dat ie jong is en nog aan het oefenen is.
Nu is het alleen nog afwachten of Jans inderdaad een Jans is? ::)

Tot volgende week vrijdag hebben we nog vakantie en vd week gaan we binnen het hokje bijmaken en volgende week de 2 kleine vluchten buiten.
Het binnenhokje is buiten het broedseizoen ook handig om eventueel een ziek valkje te plaatsen en om een valkje/valkjes voor de tentoonstelling apart te plaatsen. Dat schijnt goed te zijn zodat het verendek er dan goed uit ziet, want buiten kan het toch vies worden en makkelijker een veer afbreken als ze bv in paniek door elkaar en tegen het gaas aanvliegen.
Ik ga in ieder geval Bello naar de TT brengen en misschien Jans ook, maar dat moet ik nog ff nachecken, want geparelde witmaskers worden wel gevraagd, maar cinnamon geparelde witmaskers weet ik niet?

Wat een leuke foto's Anita, het klikt dus best goed tussen Solo en Ruby zo te zien, leuk hoor! ;D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Mss een domme vraag, maar wat betekend TT?

Heb je het leuk gehad afgelopen weekeinde?
Gelukkig is het goed gegaan met Paco en Chico in het pension. Ze zullen jullie zeker gemist hebben ;D.

Veel succ6 met verbouwen, ben benieuwd naar hoe het er uit komt te zien.

Met Pukkie is alles goed. Ik had hem er vanmorgen ff uit terwijl ik nog lekker onder de wol lag. Hij kwam heerlijk bij me zitten en begon lekker met zijn snavel te knarsen om verolgens bij mij in slaap te vallen. Ik maar doodstil blijven liggen om hem niet wakker te maken :D.
Hij is echt een allemansvriendje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

10 september 2003, 20:36:37 #323 Last Edit: 10 september 2003, 20:39:49 by Mandy
TT is een afkorting voor TenToonstelling Mariska. ;)

Ik ben een weekendje naar Center Parcs geweest afgelopen weekend, naar Het Meerdal, vlakbij Venlo. Met mijn ouders en broer+vriendin, zaterdags zijn we naar Warner Bros geweest, dat was ook leuk om eens gezien te hebben. :)

Ze hebben wel altijd mooie groene plaza's daar in Center Parcs en meestal zijn er wel gevleugelde beestjes te vinden, helaas geen valkjes, maar deze mochten er ook wel zijn;

Een gewone halsband volgens mij?

Een mooie grote geelkuif kaketoe die af en toe flink kon krijsen!

En een mooie geelvoorhoofd amazone papegaai.

Ze zaten met een soortgenoot en zagen er goed uit, vlgs mij zijn ze daar best happy. :P

daan

Hoi Mandy,

Fijn dat je een leuk weekend heb gehad en dat het goed ging in het pension. Nu nog lekker een paar daagjes om te knutselen aan je voliere. succes.
Leuk dat jij ook met de TT gaat meedoen, wij ook bij ons is het 7,8,9 oktober, ik ben erg benieuwd voor de eerste keer doen we nu mee. Vorige jaar was Gabber kampioen geworden, maar toen had mijn vader haar van me geleend, hij heeft ook mijn vaders ring om.
Ik mag ook helpen met de keurdag leuk he. Spannend hoor.
Met welke TT doe jij mee???

Groetjes Daan

Mandy

10 september 2003, 21:23:57 #325 Last Edit: 10 september 2003, 21:28:03 by Mandy
Hoi Daan, :)

Bij ons is de TT 21-22-23 november in Hoogerheide, de keurdag is 19 november.

Ik heb net nog contact gehad met een parkietenkeurmeester die ff uit is gaan zoeken of ik Jans naar de TT kan brengen. Daar twijfelde ik over omdat er geen cinnamon geparelde witmasker genoemd wordt, wel een geparelde witmasker en een cinnamon witmasker, maar hij zei dat ik ze dan in kon schrijven onder nummer 662.093, dat is de reservegroep van de valkparkieten, dus dan doe ik dat.  :P
Wel hoop ik dat het inderdaad een pop is en ze haar parels behoudt. ;)
Verder breng ik ook Bello, een geparelde pop. Eigenlijk had ik Pico ook willen brengen, want toen die nog jong was zat ie heel mooi in de parels, maar nu het een man blijkt te zijn en er al veel parels verdwenen zijn doe ik het niet meer.
Welke valkjes breng jij?  ::)

Voor mij is het ook de eerste keer, ik ben erg benieuwd, ik heb geen idee of ze aan het ideaal voldoen of dat ik strafpunten krijg, maar dat merk ik dan vanzelf wel. Het lijkt me gewoon eens leuk om mee te doen en om te weten te komen of ze er inderdaad goed uit zien, voor mij zijn en blijven het in ieder geval plaatjes! ;D

Natanella

Hoi Mandy,

Fijn dat je zo`n lekker weekend hebt gehad, met volgens mij ook lekker weer! Ja en dan lekker knutselen aan de voliere :)

Leuk hoor om aan zo`n tentoonstelling mee te doen. Krijg je dan ook een schriftelijk keurverslag? Natuurlijk best leuk om te weten wat een "kenner"nu van jou vogels vindt.
Is dat bij 1 keurmeester of 2 of meer?
Ik heb zoiets nog nooit gezien of meegemaakt.
Wel heb ik ooit tentoonstellingen gelopen met mijn honden, maar dat gaat ongetwijfeld heel anders ;D

Met Ruby gaat het nog prima, Solo laat zich heerlijk door haar kroelen, maar ik heb het hem nog niet bij haar zien doen :-/
Ook hebben ze wel ruzie, maar Ruby laat zich letterlijk niet op haar kop zitten; integendeel zelfs! Regelmatig gaat Solo voor haar aan de kant omdat ze gewoon gaat doen wat ze van plan is :o En of Solo daar nu wel of niet zit: daar trekt ze zich gewoon niets van aan!
Zelden zo`n onverstoorbaar figuur meegemaakt! Ook het vliegen gaat haar al heel goed af, alleen landen gaat soms nog wel eens mis, maar dat is nog maar een enkele keer!
Met andere woorden: je kunt trots zijn op haar! ;)
En een superknuffelkont is het ook nog steeds! Echt genieten hoor!

ria

Hallo,

Vogels naar de TT brengen ? Even heb ik de wenkbrauwen gefronst. Maar ja, wij in Assen denken gelijk aan de TT, de Tourist Throphy, de wegrace-grandprix in Assen. Deze is echter al verreden op de laatste zaterdag in juni. Ik vond het een beetje sneu voor ze om ze daar mee naar toe te roepen. Veels te veel lawaai enzo ...... Maarre, ik begrijp inmiddels dat je het over de tenstoonstelling hebt.

Ach zo langzamerhand begin ik wat te wennen aan de termen hier op deze site.

Groetjes,
Ria

Mandy

Whahahahaha, ik en Raymon kwamen niet meer bij, Raymon is toevallig een motorgek en helemaal weg van de TT natuurlijk, dus er stonden voor hem TT dagen op de kalender en nu voor mij ook! :D

En Anita, het is de eerste keer dat ik mee doe, dus het is allemaal nog een beetje vreemd natuurlijk, maar mijn vader die er al jaren met z'n kanaries heen gaat heeft me al wel een hoop verteld.
Zo ver ik weet komen er wel verschillende keurmeesters,  maar die hebben dan hun eigen terrein, zoals tropen en parkieten. Dus 1 keurmeester zal mijn valkparkiet(en) keuren en als het goed is krijg ik een soort keurverslag waarop staat wat de plus- en minpunten zijn.
En heerlijk dat het Ruby het zo goed doet, en wat een leuk karakter zo, lekker kroelen, maar ook een eigen willetje, een lieve pittige dame dus! ;D

Mandy

14 september 2003, 16:36:42 #329 Last Edit: 14 september 2003, 16:41:05 by Mandy
Ik was vanochtend bezig met voorbereidingen voor de kooien aan de andere kant van het tuinhuisje en ik hoorde duidelijk paargluidjes vanuit de volière komen!  :P
Nieuwgierig als ik was liep ik langzaam en stilletjes naar de volière en wat zag ik daar tot mijn verbazing...Pino zat bovenop zijn dochter Bello! :o
Wat een rare vogels heb ik toch...zucht...
Maar Pino spant wel de kroon met z'n trio's en nu dus ook met incest! :D
En dan ook na te gaan dat Bello van 24 mei is en dus nog maar 3,5 maand jong is... ::)