27 juli 2025, 07:52:13

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

Och uit noodzaak heb ik m´n handtekening nu maar zo geplaatst, de mooie komt er nog steeds aan roept Raymon iedere keer lachend... >:(
Maar op zich is het wel aardig zo en kan iedereen een beetje zien welke valkjes ik heb. ;)

Fijn dat het nu al zo goed lijkt te gaan met Ruby en Solo! :P
Het spannendste was natuurlijk hoe Solo zou reageren, want Ruby vindt volgens mij alles wel best. ;D
Tja, dat piepen en bedelen had ik al wel voorspeld ja, dat zie je toch wel bij valkes die nog jong zijn en bij oudere valkjes komen. Ze voelen instinctief natuurlijk aan dat ze eigenlijk nog bijgevoerd zouden worden, ook al eten ze zelf al zaadjes. Als ze dadelijk wat meer gewend is aan al het nieuwe zal je wel zien dat dat minder wordt en ze meer gaat eten.
Maar misschien dat je straks die foto´s wel kannen scannen en hier kan plaatsen, lijkt me wel leuk. :)

Enne Marianne, ik kan volgend jaar veel verschillende mutaties verwachten, als het allemaal goed gaat natuurlijk... ::), dit is er allemaal mogelijk;

Wildkleur
Cinnamon
Gepareld
Bont
Bont gepareld
Bont cinnamon gepareld
Witmasker
Geparelde witmasker
Cinnamon geparelde witmasker
Bont geparelde witmasker
Albino (=Witmasker Lutino)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Uuuuhhhh, ik ben zomaar bang dat ik een probleempje heb hierzo... :-/

Het lijkt er namelijk op dat Jan misschien wel een Jans is... :o

Hij/zij/het? zag ik vanochtend nl bij Kuifje en Pico zitten en wilde met deze 2 mannen kroelen... :-*
Ook is ie best rustig en zie ik geen mannelijke trekjes... ::)
Nu tie bij de rest zit kan ik dat natuurlijk pas goed observeren.
Dus misschien dat ik dan toch weer op zoek moet naar een bonte witmasker, maar dan wel zeker te weten een MAN! ;D

Dat is natuurlijk het probleem bij bont, dat je het zo met het blote oog niet meteen kan zien. ::)
Als ik het binnenkort zeker weet dan ga ik voor dat cinnamon geparelde jonkie (Jans) die ik aan "Jan" wilde koppelen een baasje zoeken en dan komt er een bonte witmasker MAN.

Misschien dat ik die dan in Zwolle vindt? :-/

ziralioness

Oh Mandy... ik ben zó jaloers op die mooie valkjes van jou!!!!  :o
Ik wil ook zo'n mooie geparelde witkop...arrrghhh!

Oh enne... wat dat wildkleur jonkie betreft, pleaaaaase doe die NIET naar een dierenwinkel! :( Ik ben zo getraumatiseerd na die schitterende geparelde valkjes in de dierenwinkel die er ZO slecht bijzitten!!!!! :(  :'(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

zou het dan toch een jans zijn!
het kan ook zijn dat jonge vogels willen kroelen met andere, of is ie niet meer jong?

let er in elk geval goed op!

SDC:D

Jobke

Met Jobke gaat alles prima: hij eet goed, zijn oogje is volledig genezen en hij is zo tam en aanhankelijk geworden dat onze vingers pijn doen van het kroelen. Als het van hem afhing zat hij een hele dag op onze schouder.
Dat wildkleurtje dat nog geen baasje gevonden heeft is dat een broertje/zusje van Jobke?

Mandy

Oooo wat fijn dat het zo goed gaat met Jobke, ik was al benieuwd en wilde je binnenkort al mailen om te vragen hoe het ging. ;)
En dat hebben jullie dan toch allemaal maar mooi zelf gedaan, het heeft wat moeite gekost, maar met wat tijd, moeite en geduld kom je al een heel eind zie je wel! ;D

Dat wildkleurtje heeft in ieder geval dezelfde vader, Pino, dus ze zijn wel familie van elkaar, maar met die eitjes van Jobke ben ik toen ook aan het goochelen geweest en dit wildkleurtje is bij andere valken opgegroeid omdat die eitjes daar door andere weer gelegd zijn, dus uiteindelijk weet ik van allebei niet 100% zeker wie de ouders zijn, erg hé! :D

Hoezo? Wilden jullie Jobke nu al een maatje geven? ::)

Mandy

2 september 2003, 02:35:34 #306 Last Edit: 2 september 2003, 02:37:39 by Mandy
Tja Ziralioness, ik kan ze moelijk allemaal zelf houden hé, maar ik dump ze ook niet zomaar ergens, ze gaan alleen naar dierenwinkels waar ze er goed bij zitten en waar ze goed verzorgd worden. ;)

Ja Stijn, dat klopt, jonge valkjes doen dat en dit is wel een valkje van 2003, maar hoe oud precies weet ik niet, want ik heb dus nog steeds niets gehoord van PS, anders zou ik het aan die kweker kunnen vragen... :-/
Daarom observeer ik ze ook goed en kijk hoe hij/zij zich gedraagt. ::)

Als het nou toch een pop blijkt te zijn (Jan) dan ga ik alsnog een baasje zoeken voor die cinnamon geparelde valk (Jans) Ziralioness, dus die komt misschien nog vrij... :P
Die wordt donderdag pas 5 weken en ik denk dat het een pop is, hij/zij is in ieder geval split voor bont, dus hij/zij kan mooie jongen geven. Daarom wilde ik ze ook houden en aan een bonte witmasker man koppelen, de bonte witmasker heb ik dus, maar een MAN...dat is dus toch nog ff afwachten... :-/

Stijn dc

hello

je kan naturlij een DNA onderzoek laten doen!
dit is wel redelijk kostelijk denk ik, maar geeft direct resultaat!
en anders afwachten:D

SDC:D

Natanella

Hoi Mandy,
Nog weer even nieuws van Ruby. Gisteren is ze er samen met Solo uitgeweest. Nou: ze kan vliegen hoor!!! En wel 3 rondjes achter elkaar! :o
Landen gaat nog iets minder: dat gaat wisselend maar wel steeds beter.
Solo heeft intrek genomen bij Ruby in de kooi en dat vindt ze allemaal prima! In het begin bedelde ze heel erg om eten bij Solo en die vond dat heel gek :D, maar gisteravond heeft ze ongeveer de hele avond gegeten en sindsdien bedelt ze niet meer, dus waarschijnlijk had ze gewoon een reuze honger!
Vanmorgen zijn ze weer een tijd samen losgeweest  en Solo zoekt Ruby steeds op. Met vliegen probeert zij juist weer achter Solo aan te gaan!

Maar ik heb nog nooit zo`n onverstoorbaar typje meegemaakt :o\! Ze maakt zich echt nergens druk om! Zelfs als Solo bovenop haar land :o dan geeft ze bijna geen krimp. En samen uit haar bakje eten vindt ze ook goed.
Het maakt haar ook helemaal niets uit in welke kooi ze zit. Vanmorgen zat Solo in haar kooi en deed ik Ruby in de grote kooi. Nou ze ging gewoon ergens aan knabbelen wat haar voor de snavel kwam en dat was dat :D
Toen was Solo er natuurlijk als de kippen bij, maar ook daar werd ze niet warm of koud van.

Knuffelen en oppakken: allemaal prima! Op schoot? Ook goed!
Echt ongelooflijk! We hebben foto`s gemaakt en als het rolletje vol is laat ik ze op CD-rom zetten, dan kan ik ze volgens mij wel hier plaatsen!

Ik denk dat ze misschien wel in 1 kooi zouden kunnen, maar ik wil eigenlijk dat ze nog een paar dagen wel goed kan slapen en ik verdenk Solo ervan, dat hij af en toe aan haar gaat friemelen. Dat doet hij nl ook buiten de kooi.
Tja, en als ik naar mijn werk ben, dan kan ik ze niet in de gaten houden, dus dan gaan ze nog even apart. De kooien staan wel pal naast elkaar hoor!

Kortom, tot nu toe vond Solo altijd alles leuk en interessant wat ik voor hem kocht en volgens mij is hij ook nu al dol op Ruby!
Ja, en ons met gezin en aanhang en al: wij zijn natuurlijk al lang ingepakt door dat kleine pluisje!! ::)

Groetjes, Anita

Andrea

Hoi Mandy,

Alles oke?
ik zag dat je een nieuwe handtekening had, nou ja nieuw, ik loop een beetje achter omdat ik wanwege technische problemen niet kon internetten thuis. Daar tussen alle valkjes zit Bello, is dat nog een zusje van Sparkle, want ze lijkt best veel op haar ?
Met Sparkle is alles ook goed.
Gister ben ik weer terug naar mijn kamer gegaan, omdat school voor mij van de week weer begint.
Sparkle is voor het eerst met de trein geweest en ik was eerst best bang dat ze onrustig zou worden.
Maar ze was juist harstikke nieuwgierig en bleef rustig in het vervoerbakje zitten.
Mensen vonden haar ook heel interesant, en op een moment kwam er een jongen bij zitten en vroeg van alles over haar.
Het zit er eindelijk aan te komen dat ik een digitale camera ga kopen met mijn vader, binnenkort, dus dan kan ik je vaker een foto meesturen hoe het met haar gaat.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Hoi Anita en Andrea, :)

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Ruby en Sparkle, dit soort berichten geven me altijd heel veel voldoening en dan ben ik blij dat ik andere mensen blij heb kunnen maken met een valkje waar ze hopelijk lang en veel plezier aan zullen hebben! ;D

En wat fijn dat het al zo klikt met Solo en Ruby. Ja, het is een hele makkelijke tante en zo ontzettend rustig en lief, een echte kroelerd. :P

Bello is inderdaad een zus van Sparkle, goed gezien. ;)

Ik ben benieuwd naar jullie foto's, dat vind ik altijd wel leuk, om foto's van "mijn" valkjes terug te zien. ::)

ziralioness

WOW Mandy...!  :o Als Jan(s) nog weggaat, laat je het me dan wel weten...? Het is echt een supervalk...!

Oei... dan zou ik echt op zoek moeten naar een grotere kooi!  :o

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Mandy

Nou, niks is nog zeker hoor, want vandaag hoorde ik een onbekend geluidje en het leek of Jan aan het fluiten was, ook dacht ik 'm vanochtend met gespreide vleugels op de grond te zien lopen... ::)
Dus het is nog steeds spannend en afwachten, dus Jans kan nog van jou worden mits Jan toch een Jan is! ;D

Mandy

4 september 2003, 22:08:41 #313 Last Edit: 4 september 2003, 22:09:52 by Mandy
Ik denk toch steeds meer dat Jan een man is, want vanochtend hoorde en zag ik 'm weer volop fluiten en mooi met z'n vleugels wijd paraderen, maarre ik vraag me nu toch af of tie geen homo is! :D
Hij wilde iedere keer maar met de andere mannen kroelen...of hij is travestiet, ik weet het niet meer hoor! :P
Maar hij is ook nog jong natuurlijk, misschien zit ie wel in een identiteitscrisis! Nou ik hoop dat ie er binnenkort achter komt, want dan weet ik het ook zeker en hoef ik niet meer verder te zoeken! ;D

Nou over 2 uurtjes wordt Red opgehaald en dan is het officieel helemaal klaar voor dit jaar.  :(
Gisteren is Vanessa om Binky gekomen en van de week is het laatste gras- en valkparkietje toch naar de dierenwinkel gegaan... :-/
Maandag is er iemand uit Arnhem gekomen en die heeft al m'n grasparkieten overgenomen, dus daar stop ik nu officieel mee en ga ik volgend jaar alleen met m'n valken verder.
Het is wel stiller geworden zonder dat gezellige gekwebbel van die parkietjes, maar het is wel beter zo. :)

Het ziet er nog wel een beetje kaal uit daarzo, maar als we volgende week weer terug zijn van ons weekendje weg komt daar een aparte hokje.

Daar waar de zon  begint komt een plank en dan tot boven toe gaas en dan kan daar een koppel apart in om te broeden en dan komen er nog 2 vluchten aan de andere kant van het tuinhuisje, maar dat zal ik dan nog wel elders in het forum laten zien. ::)

ziralioness

Ahw... wat jammer dat je je grasparkietjes weg moest doen, maar het is nu vast veel rustiger... ;)
En ach, meer tijd voor je valkjes, toch??
En ik hoop echt voor je dat Jan een mannetje is, dan kan je hem gewoon houden. Ik zou toch eerst weer op zoek moeten naar een kooi joh... ;) Het is natuurlijk het beste (ook voor hem!) als hij lekker bij jou kan blijven! :)