23 juli 2025, 14:49:54

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Nes

Oh wat jammer nou, ik had het je zo gegund  :(
Gewoon door blijven zoeken, niet opgeven he?

Groetjes Nes  :(

Mandy

18 augustus 2003, 03:49:03 #226 Last Edit: 18 augustus 2003, 04:39:52 by Mandy
Ik blijf zeker zoeken ::), dat komt wel een keer goed hoor.

Maar nu had die Nico op marktplaats ook een jonge bonte witmasker te koop, dus ik vroeg of hij die nog wel had.
Maar die was meteen aan dezelfde persoon verkocht, voor elke valk 100 euro!!! :o
Dat is twee keer zoveel als wat er voor een albino betaald wordt! Hij vondt het zelf ook erg veel maar zei er natuurlijk geen nee tegen, zou ik ook niet doen. ;)

Dusse Karin, dat wordt geld verdienen volgend jaar! :D
Of dit jaar misschien nog wel als het allemaal goed gaat?
Misschien ben jij wel de kweker waar ik bij uit kom die me aan een bonte witmasker kan helpen of kom ik dan al op een wachtlijst te staan?! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

100 euro, echt absurt ! Ik betaalde voor Kazoo 4 jaar geleden 12 euro !! Weet je hoe dat komt, het is geen gewilde mutatie op shows, dus weinig kwekers kweken ermee, weinig vogels en dat drijft de prijzen weer op voor de liefhebbers.  ;D Ja, er is al een wachtlijst voor de bonte witmaskers. Ik op nr 1 en Daan wil er waarschijnlijk ook één, of een andere mutatie. Maar zij staat dus eigelijk op nr 2... Dan zou jij nummer 3 zijn ;D Moet ik wel heel veel geluk hebben dat er 3 in het nest zitten  :D Maar, nog niet opgeven ! Wie weet wat je nog vindt. En ik "ken" dus een kweker  die ze volgend jaar zeker weer heeft ! Als je dan nog niets hebt dan kan ik altijd voor je kijken of hij iets heeft. Hij mailt mij als hij een jong heeft van een hele speciale mutatie als het goed is ( ik ga hier nog niet zeggen wat het is. Dat blijft een verrassing en het komt pas volgend broedseizoen  ;D ) Maar ik ga hier geen adressen doorgeven i.v.m. de vele concurenties  :D :D :D Dan grijp ik er straks naast.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Jeetje Karin, jij weet toch de spanning er weer in te houden zeg! ;D

Hoi Mandy, ik weet niet of je mijn mailtje al gelezen hebt, maar mijn antwoord is: ja,GRAAG!
Alleen kan ik uit de foto`s niet goed wijs worden! Wat voor iets moet ik me nou precies voorstellen bij gepareld en dat is geen probleem bij de lutino neem ik aan?

In ieder geval ook veel succes met je zoektocht naar de bonte witmasker!
Groetjes, Anita en Solo

Mandy

19 augustus 2003, 17:59:36 #229 Last Edit: 19 augustus 2003, 18:18:02 by Mandy
Hoi Anita, :)

Hier is je Ruby dan;

Dat is nou een gepareld valkje. ;)
Deze heeft wat groffere parels maar blijft die wel behouden omdat het een pop is.
Ik vind zelf dat ze een mooie, volle, brede kuif heeft. :P
Ik denk dat ze eind van de week wel uit zal vliegen, maar dat lees je hier dan wel. :)

En dat kan zeker wel bij jouw lutino, daar kunnen alle valkensoorten bij.
Maar als je bv zou willen kweken dan is het beter om geen roodoogigen bij elkaar te zetten omdat dat al zwakkere vogels zijn en je daar dan nog zwakkere vogels krijgt. Dus een andere lutino of een albino zou dan niet zo slim zijn. :-/

Mandy

19 augustus 2003, 18:05:41 #230 Last Edit: 19 augustus 2003, 18:14:59 by Mandy
Het broertje of zusje van Ruby is vandaag met 3 weken en 6 dagen al uitgevlogen!

Hij/zij zit hier links naast pleegpa Zwartje en rechts zit pleegma Japie-jo.

Deze is ws ook van Pino daar er kleine gele vlekjes in de nek zitten, dus split voor bont, dus is de pa ws Pino.

Dus ws dat Marrie en/of Truus daar meer eieren in gelegd hebben dan alleen dat geparelde jong (Ruby) waarvan de pa ook Pino moet zijn.

Als je deze mooier vindt Anita kan je die ook nog nemen hoor, dat is namelijk de enige die ik nu nog over hou.

Je kan hier ook goed zien dat Zwartje hier en daar wat oranje vlekjes heeft gekregen;

Ik wilde deze foto eigenlijk elders in het forum zetten, maar ik kan dat onderwerp niet meer vinden. :-/

Hier zie je het nog beter;

Mandy

19 augustus 2003, 18:11:35 #231 Last Edit: 19 augustus 2003, 18:16:01 by Mandy
Hoi Nes,

En hier zie je jouw valkje; :)

Het wordt nu zeker de rechtse, de oudste, want die jongste gaat nu ook zeker een cinnamon geparelde witmasker worden.

Dus je zal hem/haar voor 5 september ws wel in huis hebben, aftellen maar! ;)

Weet je al een naam trouwens?

Nes

Hoi Mandy,

een naam... Ik vind het echt moeilijk hoor! Die van Rocky wist ik al voordat ik hem kocht. Ik vind Binky wel een leuke naam.
Lekker stoer...
En jij? Weet jij nog leuke namen?
Ben je mss 4 september ''s ochtends thuis? Dan kunnen we hem komen halen. De rest van de dag kan ik niet want dan viert mijn vader zijn jubileum en is er groot feest.
Moet ik dan ook iets meenemen om hem in te vervoeren?

Kan niet meer wachten... Groetjes Nes.

Mandy

Ja dat is een hele leuke naam, past ook goed bij elkaar! ;D

En of ik nog een leuke naam weet, kijk eens hier op het namen"lijstje" zou ik zeggen, daar staan er maar een paar honderd ofzo! :D

Ik heb je nog gemaild voor af te spreken. ;)

Karin

Mandy kijk even snel in je emailbox  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

19 augustus 2003, 21:38:45 #235 Last Edit: 19 augustus 2003, 21:39:07 by Mandy
Heb ik gedaan, bedankt voor de tip! ;D

Ik wacht dus eerst dat andere nog ff af. ;)

Karin

Pas wel op dat je niet weer mis grijpt he ?  :-/ Zou jammer zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

:Hoi Mandy, ik ben net uit mijn werk en razend nieuwsgierig..
wat leuk dat je de foto`s al hebt geplaatst!Het zijn wel schatjes hoor!
Ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat die ene echt voor mij wordt!! ::) ::)
Dus stel dat Ruby en Solo ooit jonkies zouden krijgen....stel...dan zou dat dus geen kwaad kunnen? Want over lutino`s samen en/of  albino`s dat had ik al eens ergens gelezen en je weet maar nooit he? ;D
Ik heb trouwens ook kort geleden pas gezien dat de ogen van Solo inderdaad ietsje rooiig zijn!Grappig hoor!
Groetjes Anita en Solo

Mandy

Hoi Nes en Anita,

Jullie valkjes zijn vandaag allebei uitgevlogen en gaan ws zondag of maandag naar binnen! Ze gaan mooi gelijk op, want ze zijn ook allebei even oud, ze zijn allebei van 25 juli, dus met 3 weken en 6 dagen uitgevlogen, net als dat wildkleurtje! ;)

En mocht Ruby met Solo een koppeltje gaan vormen en jonkies krijgen dan is dat geen probleem hoor, ook al was Ruby een lutino of albino geweest, alleen had je dan gewoon wat minder sterke valkjes gehad, wat inhoudt dat die valkjes gewoon wat kleiner/minder fors zijn, kleinere kuifjes e.d. hebben. :-/

Enne, ik ga maandag weer naar Leon in DenBosch want hij heeft ws toch een bonte witmasker zitten die ik zoek! ;D
Ik dacht eerst dat hij een bonte cinnamon geparelde witmasker bedoelde, zoiets als Jil, maar dat was toch niet zo. Ik zoek er echt één met alleen wit/grijs en met een verdeling van 50/50 tot 70/30 en liefst met een witte kuif en niet te veel grijs in de kop. Ja ik ben een moeilijke tante hoor! :D
Nee hoor, ik ben gewoon pietje precies en weet wat ik wil! ;D
Dus ik ben benieuwd of ik zal slagen, hij houdt 'm tot dan in ieder geval apart voor me. :)

Natanella

Hoi Mandy, wat leuk voor je dat je misschien eindelijk toch de vogel krijgt waar je al zolang naar op zoek bent!
Zo zie je maar: geduld wordt beloond!

Leuk ook dat Binky en Ruby gelijk op gaan. Ik heb je net een mailtje nog gestuurd. Ik ben niet zo`n kenner (nog niet,maar wie weet in de toekomst!)
Het belangrijkste is voor mij lief en tam.

Groetjes, Anita