22 juli 2025, 16:29:10

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Karin

Wat jammer, maar had Daan de jongen niet gekocht ? Of was dat toeval dat het dezelfde zijn ? Maar dat koppel geeft dus wel wat jij graag wilt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

16 augustus 2003, 17:11:11 #211 Last Edit: 16 augustus 2003, 17:11:53 by Mandy
Uuuhhh niet dat ik weet hoor?  ???
Het is trouwens geen witmasker koppel, maar beide zijn wel split hiervoor, dat wist hij niet en van witmaskers houdt ie niet zo, daarom gaan ze weg. Dus ik kan er dan wel zulke jongen uit krijgen, maar die kan ik dan toch niet houden en dan heb ik dus niet zo'n mooi exemplaar in m'n voliére en dat wil ik wel graag, ik vind ze zo mooi om te zien. Dus ik zoek toch een bonte witmasker waar ik dan hopelijk ook dat soort jongen uit kan krijgen met de juiste combinatie. :)

Hier weer een foto van de jongen van J&J;

En Nes, het kan de linkse of rechtse gaan worden. Die middelste wordt een gewone geparelde en die wilde die man toch weer graag. Dus als die jongste ook een cinnamon geparelde wordt, wat ik tot nu toe nog wel steeds denk, dan wordt die linkse (de oudste) voor jou, maar het is dus nog steeds ff afwachten, spannend hé. ;)

En de jongen van Z&J;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hoi Mandy,

wat vervelend nou van die kweker. Echt heel erg zielig voor die valkjes en voor jullie beiden! Ik hoop dat je nog een mooie bonte witmasker (was het toch he?) kunt vinden!
Ik ben blij dat die man die voor mij was zijn keuze gemaakt heeft. Ik werd er helemaal zenuwachtig en ongeduldig van!
Ben benieuwd of de jongste ook een cinamon (wat wil dat eigenlijk zeggen?) wordt. In ieder geval, als het maar een witmasker is, dan ben ik blij. Ik hoor het nog wel.

Groetjes Nes.

P.s. heb je mijn mailtje m.b.t. de kooi nog gelezen?
Ik zit er een beetje mee.

Mandy

Hoi Nes,

Op mijn laatste berichtje van blz 13 heb ik een voorbeeldfotootje gezet van hoe deze valkjes er straks volwassen uit zien en daar zie je het verschil tussen een gewone geparelde witmasker en een cinnamon geparelde witmasker. Van die oudste van dit nest kan je dat al goed zien.  ::)
Cinnamon noemt men ook wel isabel en staat voor kaneelkleur, het is dus wat lichter als de gewone wildkleur (het donkergrijs) en lijkt hier een beetje op licht bruin/ licht grijs, snap ie?

Je bedoelde de ruimte tussen de tralies hé, dat was toch 2,5 cm? Ik zie daar geen probleem in hoor. Het is dus een soort papegaaien kooi, een jock kooi? Dat is alleen maar lekker ruim voor ze en dat is juist heel belangrijk. Als je hele bange onrustige valkjes hebt en die zouden de kooi uit willen dan zouden ze het vlgs mij wel voor elkaar kunnen krijgen om hun kopje tussen de tralies te douwen en niet meer los kunnen komen, maar dat is een extreme gedachte en situatie hoor, die kans lijkt me klein en sterk bij de valkjes die je dadelijk zult hebben. :-/

Nes

Gelukkig!  :) Dan heb ik het toch goed gedaan en hoef ik mijn kooi niet proberen te verkopen!
Ik denk dat ik de kooi waar ik Rocky nu in heb (als ik het valkje bij jou heb opgehaald) hier op de site te koop aanbied.
Dan raak ik hem vast wel kwijt.
O ja, de foto's heb ik inderdaad gezien. Ik had alleen niet in de gaten dat die achterste een geparelde witmasker was. Ik dacht namelijk dat het een "gewone" witmasker was en die voorste een geparelde. Maar nu snap ik het. Was het weer ff vergeten... ;D

Mandy

17 augustus 2003, 04:35:39 #215 Last Edit: 17 augustus 2003, 04:48:42 by Mandy
Ik kreeg nog een mailtje van iemand die een bonte witmasker voor me had! ;D

Het gaat om dit exemplaar;

Mooi hé, het is dan wel een bont geparelde witmasker, maar toch ook wel mooi... :P

Alleen...
zit ie in Kollum in Friesland!!! (bij Nico Veenstra)
Totaal 6 uur rijden!!! :o
Pffff, wel heel erg ver hoor... :-/

Ik heb gevraagd of tie toevallig naar de vogelmarkt in Meppel op 6 september of in Zwolle op 4 oktober komt, misschien dat ik dan met iemand iets regelen kan? Want zoals het er nu naar uit ziet kan ik zelf niet... ::)

Barbara

Mooi? Hij is geweldig! Daar zou ik de rit wel voor over hebben! Is hij/zij (?) ook tam? Jij woont toch in Zwolle Mandy? Is dat 3 uur rijden van Kollum?! Ik woon in Zoetermeer en ben in 2 uur en een kwartier geloof ik in t topje van Friesland, bij de boot naar Schiermonnikoog. Dan kan het vanaf jou vandaan toch nooit 3 uur zijn, of verkijk ik me nou zo op waar Zwolle ligt?

Kan je hem niet halen of kan je niet naar de beurs?

Mandy

17 augustus 2003, 05:13:11 #217 Last Edit: 17 augustus 2003, 05:16:09 by Mandy
Uuuhhhh, nee, ik woon ietsje verder hoor, ik woon in Hoogerheide, vlakbij Bergen op Zoom en 20 minuten van Antwerpen, dus helaas toch echt 3 uur heen en 3 uur terug... :-/ Het is zo'n 290 km!

En volgens mij is tie niet tam, maar dat hoeft voor mij ook niet hoor, het wordt toch een volièrevogel om mee te kweken. Tam vindt ik juist zielig om in een buitenvolière te doen, die hoort in de huiskamer gezellig onder de mensen te zijn. ;)

Nee, ik kan helaas niet, want 6 september zit ik een weekendje in Center Parcs met familie en die dag gaan we naar Warner Bros in Duitsland en 4 oktober moet ik nog steeds gewoon werken zoals het er nu naar uit ziet, ik ga nog wel proberen te ruilen, maar ik heb niet veel kans... :-/

En als ik zo gauw niets in de buurt vind en ik ga ervoor kan ik er natuurlijk ook nog een dagje of weekendje van maken, maar dan moet ik wel m'n vriend over zien te halen... ::)

Karin

Haha, da's ook toevallig, ik had deze man vandaag gemaild of hij een bonte witmasker voor je had. Maare, snel zijn hoor, want er liggen meer kapers op de kust  ;D België was voor mij ook een hele rit, maar het was het waard hoor !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Ah, nu ik snap! Wie woont er dan in Zwolle? Lique en Peter zeker? Die zitten hier natuurlijk ook vaak, haal ik wel s ff dor elkaar ::)

Een tamme vogel hoort inderdaad gezellig binnen en een niet tamme is vast het gelukkigst in een buitenhuisje! 8)

Kokkie

Hoi Mandy,

Ik heb wel contacten in Ermelo en Oldenzaal en Enschede.
Als de vogel daarnaartoe gebracht kan worden komt hij binnen twee weken mijn kant uit, en Dordrecht - Hoogerheide is zo gepiept.
In Ermelo zit konijnenopvang Bunnybin, in Oldenzaal zit Knaagdierenasiel Goofy en Enschede zit Monica van de vogelopvang. Dit is voor zwollenaars te overbruggen??

Gr. Anneke

Mandy

17 augustus 2003, 16:30:29 #221 Last Edit: 17 augustus 2003, 16:33:02 by Mandy
Bedankt voor het meedenken! ;)

Tja voor Zwollenaars is het wel te doen denk, maar het valkje moet uit Kollum (Friesland) komen en dan is het nog een eindje.
Maar ik wacht nog op bericht van Nico, want ik bedoelde dit alleen voor het geval hij toevallig naar één van die vogelmarkten zou gaan.
Karin gaat bv. al naar Meppel en wilde daar al voor mij kijken, als ik dan iets tussen hen kan regelen bv., dan kan ik het valkje later bij Karin op gaan halen.
Die afstand is prettiger te overbruggen voor mij dan dat eind naar Friesland. :-/

Als Nico daar nou niet heen gaat dan ga ik er toch maar gewoon zelf heen denk. Dan moet ik dus alleen Raymon nog ff overhalen in de trant van er een lekker dagje of weekendje tussen uit. :P

Of het zou ook een leuk verjaardagskadootje voor me kunnen zijn volgende week! ;D

Stijn dc

hello

jammerdat het zo ver is om dat prachtige valkje op te gaan halen! ze is echt schiterrend!!
maar gelukkig wonen er leden verspreid over heel nederland, en kunne nzij jouw helpen!!

succes!

SDC:D

Karin

Hoi Mandy,

Ik heb vandaag nog contact gehad met een kweker uit België omdat ik zelf volgend jaar nog een bepaalde mutatie wil hebben en heb hem meteen gevraagt of hij bonte witmaskers had. Hij zei dat hij ze normaal wel had, maar ze niet aan te slepen zijn en er zelfs mensen 400 km ( en dan nog eens terug ) voor rijden. Volgend jaar zal hij ze wel weer hebben. Ik zag dat die man in Kollum ook een bonte witmasker jong had en heb de advertentie aan je doorgestuurd.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Nou het Friese feest gaat niet door... :(
Ik had 'm vragen gesteld in een mail en ik kreeg net een mailtje terug dat ie al verkocht is! Hij heeft er een te goed bod op gehad... :'(