11 mei 2025, 00:59:25

Warme pootjes

Gestart door vlek, 2 juli 2003, 03:27:25

« vorige - volgende »

vlek

Hallo ik had even een vraagje over mijn valkje.
Hij/zij is nu bijna 2 maanden oud.
Nu valt het me de laatste dagen op dat hij zulke warme pootje heeft.
Hij zit op de stok wel gewoon op een pootje, maar slaapt toch liever in het etnsbakje.
Bij mijn andere jong zijn de pootjes niet warm.
Nou slaapt de eerste Falco ook heel erg veel, maar dat zal wel komen omdat hij nog zo jong is.
Hij eet voor de rest goed.
Wie oh wie kan mij vertellen wat dit kan wezen.
Groetjes Karin

Ellen

Volgens mij verschilt dat per vogel.
Net als bij de mens, de een is warm-bloediger dan de
ander.
Ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken
hoor.

Leuke naam is "Falco" trouwens.
Maar ja, mooie naam voor een mooi valkparkietje.

Groetjes van Ellen.

sabrina

Hoi Karin,

Mijn valk Yao heeft ook regelmatig hele warme pootjes. Hij is ook heel jong, maar m'n vorige valk had het ook. Soms heeft Yao het als hij gewoon in z'n hok zit, maar ook als hij een lange tijd op m'n schouder/ arm zit krijgt hij warme pootjes.
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen om. Ik denk dat het met z'n doorbloeding heeft te maken. Volgens mij is het net als bij mensen; de een heeft vaak warme voeten/ handen en de ander juist weer koude.

Groetjes,
Sabrina

sabrina

haha, krijg je op vrijwel hetzelfde moment hetzelfde antwoord. Da's toevallig. En je ziet het: don't worry!  ;)
Sabrina

vlek

Gelukkig herkennen jullie dit en tweemaal gerust gesteld worden is echt wel prettig hoor.
Ik zal me nu een stuk minder druk maken.
En ja ik vind hem ook heel mooi sabrina en hij is nog lief ook.
Hij komt uit ons eerste nestje dus heb ik hem vanaf de eerste dag in handen genomen, scheelt een stuk bij het tam maken.
Groetjes Karin

sabrina

Falco lijkt veel op Ayla (profielfoto is helaas onduidelijk). Ik vind ze heel bijzonder, die witmaskers. En fijn dat 'ie zo tam wordt. Scheelt inderdaad als ze van het begin af aan gewend zijn aan mensen. Veel plezier met Falco!
Sabrina

Valerkiet

valkenpootjes kunnen soms meer dan 40 graden zijn en sommige echt duidelijk minder.
bv.:Jacko en Jacky hebben tamelijk warme pootjes..
     Lucy heeft gemiddeld warme pootjes
     Twinky en lokky hebben echt heel warme pootje.
 ;D ;D :D