11 mei 2025, 20:28:22

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

dat vind ik ook het belangrijkste aan een dagboek. Ik heb al een paar mensen zien vertrekken omdat ze vonden dat ze te weinig reactie hadden. Maar ja, als je zelf ook nooit bij iemand anders reageert... ;)
Kan me voorstellen dat je schrok van zo'n bloederige kooi! Heb het zelf ook eens gehad, er was er 1 met de nagel ergens aan blijven hangen. Dus ik doe lekker handig, doe het deurtje open en bedenk dan dat ik een keukendoek nodig heb. Vogel was dus gevlogen en ik zag het al helemaal voor me met mn witte muren en gordijnen! :o Gelukkig viel het mee!

febvisje

Ik heb gelukkig geen witte muren en gordijnen  :) . Maar tegen dat ik ze er uit gelaten heb, was het wondje al droog. Dat was wel erg rap gegaan gelukkig. Momenteel alles weer in orde. Hij vliegt als de beste, onze ventilator zeg ik altijd. Je hoort hem wel vliegen. Zo raar, dat je alleen aan het geluid kan herkennen welke vogel het is en dan nog eens aan de manier van vliegen. Lizzy vliegt heel rap en laag en hoog en .... Yanki vliegt hard, heel luid met de vleugels en Chico, die vliegt toch altijd maar naar ons, dus als er eentje op je landt, is dat meestal hem, haar.
Hij, zij heeft gisteren zijn eerste staartveer verloren. Hij is vrij humeurig, hopelijk is dat gauw over, want dat ben ik toch niet gewend van hem.

Tja, dat dagboek. IK denk dat doe je toch echt wel voor jezelf. Ik ben natuurlijk ook wel blij met de reacties maar als het er geen zijn, ga ik ook niet boos zijn of stoppen ermee.
Als ik nog eens herlees wat ik voor problemen in het begin had met Chico's voeding en zo, dan realiseer ik me wel dat ik enorm veel geluk gehad heb dat hij er nog is. Ik had eigenlijk helemaal geen ervaring en toch is er gelukkig niets gebeurd.

ManjaV

Hoi Jane,

Leuk dat jij ook herkent aan de vleugelslag wie wie is. Ik herken ze hier ook allemaal als ze vliegen. En ze landen veelal ook op dezelfde plekken dus weet ik ook altijd, als ze op mij zitten, wie wie is, zonder te kijken ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Hier is alles weer in orde met Yanki. Hij vliegt, eet en doet ook zo anders alles weer zoals vroeger. Hij trekt zijn pootje niet meer op en loopt en klimt ermee zoals voordien, dus gaat hij denk ik geen pijn meer hebben. Daarjuist is hij zelfs op mijn schouder gelandt en dat zonder een ander valkje in mijn buurt. Gisteren ging hij ook met zijn koptje naar beneden naar LIzzy, maar kroelen wou ze hem nog niet. Toch denk ik dat dat nog gaat komen, al gauw.

Ik vroeg me overigens af of het valkje op foto 3 van de fotowedstrijd wel eens Lizzy zou kunnen zijn. Het heeft dezelfde kleur en punten op de staart. Misschien weet Gerda meer als ze terug is van reis.

febvisje

Nog even een paar foto's plaatsen. Deze keer zijn de meeste van Chico, maar hij vond het precies zo tof.

Badje pakken, even zwart wit gemaakt, dat kwam wel mooi uit met de zon er op

Een groot zangtalent, of was het toch een geeuw  8)

Slaapkoppie LIzzy, deze morgen

En hier was ze dan wakker en altert  :-*

Ook Yanki was een beetje moe en rustte op zijn favoriete zitplaats

En nog een paar kuisfoto's van Chico. Hij heeft nog altijd een beetje bloed aan zijn veren

Grt jane

ManjaV

Hey Jane,

Wat fijn dat alles goed gaat met Yanki. En je hebt echt weer schitterende foto's gemaakt. Die zwartwitfoto's zijn ook prachtig!

Groetjes,
Manja

Caroline

Wat een leuk idee, die zwart/wit foto's!!

Fijn dat Yanki alweer helemaal de ouwe is.

Tuurlijk moet je een dagboek vooral voor jezelf bij houden maar reacties is wel zo leuk natuurlijk, alhoewel ik ook merk dat er vaak alleen maar gelezen wordt.  ;)

Groetjes

PS. ik ga even bij foto 3 kijken bij de fotowedstrijd.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Het is al weer een tijdje geleden, maar zo druk hier allemaal. Constant is er iets te doen, of zijn er feestjes.
Nu heb ik eindelijk nog eens foto's gemaakt. Maar het ging niet anders of Yanki en LIzzy staan weer samen, en Chico alleen op de foto. Toch denk ik dat een vierde valkje geen optie is en dat Chico niet naar die zou trekken. Toch niet meer als hij nu al doet naar Yanki en Lizzy. Dus voorlopig blijft het hier wel bij drie valkjes.

En nu de foto's   8)

Met name de toekomstige wedstrijd heb ik geprobeerd een foto te maken van een slapen Chico, maar dat wou maar niet lukken

Maar deze zijn toch heel mooi. Zijn kuif ziet er niet uit door de rui. Nog twee grote veren en hij heeft weer een minikuif.
En al hoewel hij meer bij ons zit, heeft hij het kroelen niet meer zo graag dan vroeger.

En toen had ik er nog niet genoeg van, dus een derde in de bond ...

Zo schattig met zijn kopje omhoog en die kuif helemaal recht. Ik heb hem dan maar laten slapen  :-* .

LIzzy en Yanki op ontdekking. Djuw, en ik maar denken dat ze die was ook echt wilden doen, maar dat kwam er toch niet van. Het ontdekken was veel leuker  ;D

Op hun lievelingsplaats durven ze ook wel eens bekvechten om wie er de baas is, want dat is ook mij nog niet helemaal duidelijk. Maar, verder dan het geen je op de foto ziet gebeurd er niet. Een beetje bekkie open en blazen en dat was het dan. Tja, die twee hebben zich gezocht en gevonden  ;)

Niet laten doen e meisje

Nee, tuurlijk niet.

Yanki word volgens mij ook nog altijd een klein beetje geler. Is het normaal dat dat zo traag gaat? MIsschien blijft hij, zij gewoon zoals ie is en wordt het geel gewoon feller?.
Ik zal wel zien. Als iemand zin heeft om te antwoorden, moet je maar eens laten weten hoe snel jullie geelkopjes geel geworden zijn.

Dag iedereen

febvisje

Om ook nog even op jouw reactie te antwoorden Caroline. Ik experimenteer momenteel veel met de camera en ik heb ontdekt, dat vooral onze lutino Chico op zwart wit heel goed uit komt. Sepia moet ik ook nog maar eens proberen. Lizzy, die zal dan met haar parels een mooi contrast vormen met de rest van het beeld denk ik.

Caroline

Aha, ook ik heb hier problemen met fotograferen van valkjes met veel wit, vind het dus wel leuk om eens te proberen, zwart/wit.  :D

Groetjes!!

Oeps vergeten, leuke foto's heb je gemaakt.!!!!! :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Jane,

Wat leuke foto's. Hoe oud is je geparelde lutino nu? Die van mij is van juni-juli en heeft haar parels nog, de mannetjes zijn de parels jammer genoeg kwijt.

Hoe is het nu met ze na dat ongelukje? Kan altijd gebeuren, en ja, kleine wondjes kunnen behoorlijk bloeden.

Groetjes

Mara

ManjaV

Hoi Jane,

Hoe oud is Yanki ook alweer? Bij Mikki duurde het ook vrij lang voordat hij helemaal geel werd. Zeker driekwart jaar.
Als Yanki een popje is, blijft ze gewoon zo. ;) ;D
Ik ben benieuwd hoor. Kan je al wat aan het gedrag aflezen?

Lieve foto's, die van Chico zijn schattig.. :-*

Groetjes,
Manja

febvisje

19 oktober 2006, 21:56:38 #312 Last Edit: 23 oktober 2006, 11:50:13 by Gerda

Hallo iedereen

Yanki is van rond april, zoals Chico en kan dus nog heel goed helemaal geel worden. Ook zijn visgraatmotief is nog niet helemaal weg, toch heb ik het gevoel dat het een ventje is. Hij gedraagd zich er naar en maakt hier de meeste geluiden.

Lizzy is van juli en zeker een popje omdat ze (als ik het niet mis heb) bont is en daardoor , met berekening van de calculator zeker een popje moest zijn. Ze gaat dus haar parels niet verliezen. Ik vind ze prachtig.

Chico is zijn parels ook nog niet kwijt, maar hopelijk ga ik daaraan al gauw zien of het een popje is of een ventje. Toch maakt dat niet uit, want ik zal geen vierde valkje in huis halen om hem, haar te koppelen aan Chico. Die is gewoon te gehecht aan ons en zal waarschijnlijk toch nooit een koppel willen vormen met een ander valkje. Met Yanki was dat niet zo en met Lizzy ook niet.

Ik zie Yanki geregeld met zijn kopje naar beneden bij een van de andere twee. En nooit, maar nooit krijgt ie een kroel. En ik zou hem zo graag willen kroelen, maar hij laat het nog niet toe. Toch begint hij kleine stappen te maken. Hij vliegt geregeld eens op mijn schouder, arm of zelfs hand. Hij krijgt dan ook een goed voorbeeld van die andere twee, want die kunnen niet uit onze buurt blijven.

Grt jane
Ps, hopelijk morgen weer tijd voor foto's.

febvisje

Zo, gisteren een paar foto's gemaakt. Ik heb al een leuke selectie voor de fotowedstrijd.

Yanki komt momenteel vaak bij ons in de zetel zitten. Of wel tegen onze benen of op een kussen naast het onze. Soms ook wel als er geen van de andere twee erbij zitten.

Chico krijgt weer de nare gewoonte dat hij constant aandacht wil en als hij  dat niet krijgt, begint hij te klagen. Het is niet schreeuwen, maar gewoon klagen. Een eentonig geluid, constant achter elkaar. Lizzy begint het ook al achter te doen, dat is niet goed. Nochtans doet hij dat geluid enkel als zo los vliegen en hij zit maar zelden alleen. Het is dus niet van eenzaamheid. Lizzy vliegt dan naar Yanki en regelmatig naar Chico, ze zit echt in met haar vriendjes en wil dat alles altijd in orde is.

Lizzy begint nu soms een ander geluid te maken als ik haar kroel. Een hoge 'piep', maar met een grollend geluid erbij. Ik denk dat het het geluid is dat ze ook wel maken als ze paren. Denk ik. Het is wel heel schattig en heel stil, maar raar dat ze dat nu doet en enkel als ik haar kroel.

Zo, en nu dan weer een paar foto's. Ze zijn niet allemaal zo scherp, maar ik heb het nog altijd niet allemaal gevonden met de camera.

Ik heb het basilicumplantje zo gezet dat ze er aan kunnen prutsen, en dat hebben twee van hen ook gelijk gedaan.

De sloebers. Ze prutsen de blaadjes van het plantje, kanbbelen een beetje en smijten het dan naar beneden. Nog even kijken waar het gelandt is, en ja, dat ligt daar goed op de grond, zetel of in de keuken   ::)   ;D

Yanki wordt ook meer en meer een ontdekker. Wat Lizzy kan, kan hij ook.

Maar Lizzy blijft de kampioen sloeber en ontdekker  ;) . Hier heeft ze een koekje vast terwijl ze met de afstandsbediening bezig is. Typisch een vrouw, kan meerdere dingen tegelijk.  ;D

En natuurlijk doen die twee nog altijd alles samen. Tegelijkertijd. Precies een kleine choreographie

En wat wordt je daar moe van. Heb ik Yanki eens op een mooie geeuwfoto.

En daar blijft het even bij.

Dag iedereen

ManjaV

Hoi Jane,

Prachtige foto's weer. Je gaat meedoen aan een fotowedstrijd? Is dat de wedstrijd hier op het forum? Nou, met zulke foto's maak je een supergoede kans!
Ik vind dat je hele lieve valkjes hebt en wat leuk dat Lizzy zich echt met Yanki en Chico bemoeit. Dat ze eerst naar de een, dan naar de ander vliegt. Zo lief.  :-*

Groetjes,
Manja