14 mei 2025, 00:45:37

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

febvisje

ja, de m£m's. Moet ze nu nog delen ook  ::)   ;). Nee, ze waren al op, had LIzzy even geen geluk. Maar mijn soep!! Oh je, als ik soep eet en ze vliegen rond, mag ik er zeker van zijn dat ik hem moet delen. Tja, ze weten dan toch al wat goed is hier. M£m's, soep, chips  ;D ,... Nee, dat laatste krijgen ze niet, maar de lege zakken vinden ze wel interessant.

Ivy

Hoi Jane!
Even tussendoor... je kan beter jouw M&M's niet met ze delen, chocola is niet goed voor ze (ik meen te lezen zelfs giftig...) dan nog liever 1 chippie...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Quendi

Ik hoop dat je dan alleen de lege verpakking van de M&M's bedoeld...  :-\

Gr Sietske

febvisje

Ja, natuurlijk. Alleen de verpakking. Zo lang het geluid maakt zijn ze eraan geïnteresseerd.

Caroline

Hoi Jane, leuke foto´s weer!!

Hier kunnen zo ook zo leuk spelen met een wcpapierrolletje.  :)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Even vlug de laatste foto's van deze week plaatseren. Je hebt overigens een mooie handtekening Caroline. Echt mooi.

Gisteren lekker heel de familie samen naar tv kijken.

Lizzy en Yanki trekken toch erg naar elkaar toe. Ze zijn later samen op verkenning geweest, op de grond. Heel schattig om te zien.

Even de hoofden bij elkaar steken om verdere stappen te bespreken  ;)

Geheime operatie???   8)

Een van de weinige foto's waar Chico en Yanki samen op staan, Yanki helemaal alleen naar mijn been gevlogen.

Chico zit graag op onze benen of voeten. Wij zitten graag op de grond voor de tv, en dan ontstaan zulke beelden

Lekker knabbelen

...en kuisen. Zijn kuifveren zijn mooi gebogen zo. Alleen spijtig van de kale plek, die is nu precies groter sinds hij verschoten was en tegen de muur gevlogen was

Een echt propere meneer, mevrouw? De parels zijn er nog altijd, dus dat kunnen we nog niet beslissen. Zijn staartveren zijn wel een beetje kapot.

Zijn staartveren zijn precies benen.

Lekker pootje strekken

Yanki en Lizzy samen op hun lievelingsplaats op de intercom. Samen uit, samen thuis en samen kuisen  :)

Onze ontdekker Lizzy, in een lege schaal, waar voordien chips in zaten. Hoe ze er toch op komt om daar in te kruipen, niemand die het weet  ;D   ::)   ;D

En er in verstoppertje spelen   :-*

Grappige hollandse madam, zeggen ze hier. Hihi

De foto's zijn niet allemaal even groot, maar dat komt omdat ze met de nieuwe camera ook altijd verschillend groot zijn en om ze dan te bewerken weet je nooit precies goed, wanneer ze hun 60 kb bereikt hebben, want dat kan je op paint niet zien. Iemand die het wel weet?

Grt jane

Caroline

Weer leuke foto's hoor!!!!!  :D

En mijn handtekening, bedankt !!

Hij is alweer veranderd, ik heb vandaag weer nieuwe foto's gemaakt, dit keer waar ze wel alle 10 op staan.

Gisteren stonden er maar 7 valkjes op.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Hallo iedereen

Wat was ik daarjuist even verschoten zeg!
Ik was beneden bezig aan de bel en daardoor heb ik ze waarschijnlijk een paar keer ingedrukt. Ik weet wel dat ze daarvan hier kunnen verschieten, maar ik dacht, ze zijn in hun kooi, kan er niets ergs gebeuren. Ik kom dus naar boven en doe de rolluiken naar beneden om ze te laten vliegen, zie ik overal bloed in de kooi. Ik natuurlijk overal zoeken en zag eerst een heleboel bloed op Chico zijn staartveren, maar verder was er niets te bekennen. Op de zijkant van de kooi, binnen dan, was er precies een kleine bloedplas, en daar gaat hij in gestaan hebben. Maar van wie was het dan, ik Lizzy gecheckt, maar ook die had niets, zelfs niets op haar en dan zag ik Yanki. Zijn snavel helemaal bloedig, alsof hij erin gezeten heeft met zijn snavel, maar er is niets mis. Alles nog heel. Ik kan Yanki nog altijd niet vastpakken dus controleer ik hem even zo en ik zie dat hij pijn aan zijn voet heeft. Ik heb alles goed bekeken en uiteindelijk is het een snee in zijn voet. Een kleine snee, maar dat dat zo kan bloeden zeg! Hij is voor de rest helemaal normaal, vliegt nu en poetst zich, kan ook klimmen met de poot. Ik denk wel dat hij het rustig aan moet doen.
Ik heb overal gekeken en eigenlijk niets duidelijks gevonden waar hij zich aan kan bezeerd hebben. Het enigste wat het 'misschien' kan zijn is de kalksteen. Die heeft kleine scherpe punten (die ontstaan zijn doordat ze er hun snavelen aan vrijven), daar was ook redelijk veel bloed.
Ben wel verschoten en zal zo rap die stomme bel niet meer indrukken hier.
Momenteel is alles rustig bij de drie. Arme schatjes

febvisje

Ik wil jullie toch even tonen waar ik zo van verschoten ben.

Yanki

Met zijn pootje opgetrokken

Even geeuwen om mijn bezorgdheid

De 'misschien' boosdoener

Ook Chico liet me even schrikken

Gelukkig steunen ze elkaar hier. Ze zijn nu rustig aan het knabbelen op de kooi. Rustig en dicht bij elkaar.

ManjaV

Hey Jane,

Nou, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken zeg! Hoe gaat het nu met je valkjes?
Hier schrikken ze ook vaak van de bel. Meestal als het rustig is. Dan vliegen ze ineens allerlei rondjes, zodra de bel gaat.  ::)
Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan met je valkjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Dank je wel Manja. Het gaat al veel beter. Je ziet wel dat ze na zo een incident meer naar elkaar toe trekken.
Toen ze daar juist aan het rond vliegen waren zat Yanki in de keuken en Chico op de speelplaats. Lizzy vloog de hele tijd heen en weer tussen de twee, dan eens landen bij de ene en roepen naar de andere en omgekeerd. Zo sociaal dat ze is, niet te doen. Daar ben ik wel blij om. Yanki zal zo snel genezen, met het waakzaam oog van Lizzy.

Caroline

Jeetje, kan me voorstellen dat je flink verschoten bent.  :o

Gelukkig valt de schade mee bij de valkjes.

Dat ze zo kunnen verschieten van de bel, zeg, pffffh!!

Beterschap voor alle.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Ach wat een lieverdje, die Lizzy. Ze heeft oog voor allebei  :-* :-*

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ineke

Citaat van: Rianne op 25 september 2006, 12:42:22
Hoi,
ik moet hier toch eens vaker komen, je maakt zulke leuke foto's van je drietal! :D

Ja, het zijn zulke mooie foto's dat ik alles heb terug gebladerd.
Je verhalen erbij vind ik ook erg leuk, ze passen perfect bij elke foto!

febvisje

Dank jullie wel voor de reactie. Ja, ik was echt enorm verschoten. NU is alles weer in orde en zitten ze samen lekker te slapen. Misschien kunnen we iets doen aan die bel, eerst Chico en nu Yanki, der moet daar iets aan te doen zijn.

Merci Ineke. Ik zet de foto's ook graag hier, zodat ik ook zelf de evolutie kan zien die hier gemaakt wordt. Eerst ging ik het dagboek niet doen, maar de geschiedenis van je valkjes kunnen volgen is toch zo beter dan dat je zelf een dagboek aanlegt. Plus dat je hier nog de reactie's en steun hebt.