12 mei 2025, 06:53:50

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

ik moet hier toch eens vaker komen, je maakt zulke leuke foto's van je drietal! :D

febvisje

Bedankt om te helpen GErda, ik vind de naam TJimo ook heel mooi. Maar Ruben is diegene die mijn namen maar niet mooi vind. Het gaat al beter met Chico zijn kuif. Hij wijkt alleen uit als ik hem op zijn hoofdje probeer te kroelen, maar dat zal wel een beetje pijn doen denk ik ook.
Bedankt Rianne. Ik hoop jullie ook in het vervolg nog mooiere foto's te kunnen tonen, want ik heb vandaag een slr gekocht en nu al zijn de foto's scherper. Alleen heb ik de handleiding nog niet door, maar die is wel enorm dik.

febvisje

De laatste foto met de gewone digicam. Lizzy die eindelijk het nieuwe 'hangding' gaat verkennen. We wisten wel dat ze de eerste zou zijn  :)

En dan even een close up van mijn schatjes met de heerlijk nieuwe camera
Chico

De 'nu nog Chicita'

En ons fotogeniek meisje Lizzy

Ik vind toch dat ie geler en geler wordt. Grijs op grijs. Hij heeft een nieuw lievelingsplekje ontdekt. Dicht bij de pc, op de intercom (dat noemt toch zo e?)

Mooie Chico, durfd zijn kuif wel eens tonen. Ook al ontbreekt zijn grootste kuifveer

Lizzy die zo ongeloofelijk lief kan kijken  ::) . Een echte hartenbreker die meid

En een slechte landing. Nee, het is geen versiertruk. Ze durven hier wel eens proberen om op een ander te landen. Ik weet niet of dat zachter is  :D . Nee ik denk gewoon dat 'voorlopig Chicita' bang is voor nieuwe dingen. Als hij er dan komt kijken wil hij het liefst op dezelfde plaats gaan landen als zijn voorganger/ster

Weet er eigenlijk iemand hoe je ziet hoe groot je foto is?

Grt jane

ManjaV

Hi Jane,

Als je met je rechtermuisknop op 'Eigenschappen' klikt, als je op de foto gaat staan, zie je de informatie betreffende de foto.

Wat een mooie foto's zeg. Lizzy is idd een fotomodelletje (zoooo lief)
en Chicita zou best een mannetje kunnen worden. Hoe oud is hij nu?
Ik ben benieuwd hoor! Spannend.
Chico staat er ook erg mooi op. Heb je je oude camera verkocht?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

27 september 2006, 08:17:41 #274 Last Edit: 27 september 2006, 08:54:10 by febvisje

Hoy Manja
Ik heb de 'oude' camera nog. Wij gaan hem verder blijven gebruiken voor gewone foto's. De nieuwe heb ik gekocht omdat ik ook zo graag foto's maak.
Gaat dat ook als de foto's nog op paint staan? Ik bedoel met de rechtermuisknop. Ik wil soms na het verkleinen weten hoe groot ze nog zijn. Ik zal het eens uit proberen.

We hebben ook eindelijk een naam gevonden. Yanki (spreek uit zoals in het engels). Die had dezelfde klanken als Chicita, toch zo een beetje. En het was de enige naam die ook Ruben aanstond. Eindelijk zeg. Is toch raar als je tegen je vogel praat en geen naam kan noemen.

febvisje

Er is niet meer veel over van de bamboe. Maar niet Lizzy, maar Yanki (wat doet het raar, die nieuwe naam) heeft er de laatste blaadjes van geplukt.  ::)

En ook zijn nieuwe lievelingszitplaats

En de tweede lievelingszitplaats.

Nog even een close up van Chico. Het gaat al beter, hij heeft verder geen veren van zijn kuif verloren. Gelukkig  :-\

Lizzy en Yanki zitten na de eerste ronde vliegen graag op de keukenkast. Gelukkig is dat ver ver weg van warme plaatsen.

Alles onderzoekend en ontdekkende Lizzy

Knabbelen aan haar ring

Wat een knabbelbeestje   ;D

febvisje

IK heb vandaag gezien dat Chico toch een klein wondje onder zijn kuif had, maar het is al goed aan het genezen. We hebben ook nergens bloed gezien en het korstje ziet er proper uit. Hij laat ons maar heel moeilijk kijken. Begrijpelijk, het moet wel een beetje pijn doen. Hij is momenteel heel erg aanhankelijk. De andere twee trekken meer en meer met elkaar op en Chico wordt iedere dag aanhankelijker.

IK denk dat de valkjes ook geïnteresseerd zijn in de nieuwe camera, of eerder het camera uitlegboekje.  ;)
Ik weet niet welk, maar ze hebben een voorkeur van papier om op te knabbelen. Nou, dat boekje, heeft blijkbaar de ideale consistentie. Ik ben dus nu aan het zoeken naar ander papier dat hun voorkeur heeft. Raar genoeg was het tweede dat ik vond een reclamekrantje van camera's  ???
Toeval???  ???

Yanki is vandaag op mijn arm gelandt. En dat zonder dat Lizzy in de buurt was. Ik heb zelfs mijn arm omhoog kunnen houden en met hem kunnen praten. Ik zie ook wel dat het visgraatmotief langzaam verdwijnt in zijn staart.

Grt jane

Caroline

Mooie foto's hoor maken jij en je nieuwe camera.  :D

Wat lijkt Lizzy toch op haar moeder, Grisha. Echt heel veel.

Gelukkig is het allemaal mee gevallen met Chico, ik had afgelopen week ook twee gewonden, die waren tegen het raam aangevlogen.  :'( :'(

Leuke naam, Yanki.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Wat zijn ze hier aanhankelijk. Nu het weer slechter is zijn we meer thuis en kunnen ze eigenlijk de hele dag los rond vliegen. Chico en Lizzy zitten eigenlijk constant bij ons. Soms Lizzy meer en soms Chico. Yanki komt er dan natuurlijk ook altijd bij zitten. Daarjuist zelf helemaal zonder dat een van de andere twee in de buurt was. Ik laat hem zijn. IK ben even gestopt met het tam maken, maar nu ze gewend zijn aan Lizzy denk ik dat ik weer ga beginnen.
Het is een mooi trio, maar je ziet toch wel dat LIzzy meer naar Yanki trekt.
Soms als je haar kroelt is ze precies gehypnotiseerd. Zo schattig om te zien. Als je dan stopt, blijft dat hoofdje in dezelfde positie en dan kijkt ze je schuin aan en dan zou ze wel eens durven knabbelen aan je vinger, om verder te doen.

Het is een schatje.

Ik zie wel dat Chico durft krabben aan zijn wondje. Het ligt niet open, maar ik weet niet of hij er aan mag krabben. IK heb hier nog de kraag, van zijn oog, misschien moet ik die maar weer aan doen?

Voor de rest alles goed hier. Ik zal morgen nog eens proberen foto's te maken, want ik heb nog niet alles geleerd, maar ben al een stap verder met de camera.

Grt jane

febvisje

Hier toch even een paar foto's plaatsen. De twee tamme hier zijn ongelofelijk aanhankelijk. Vanaf dat ze los zijn komen Lizzy en Chico bij ons zitten. Ik weet niet hoe dat nu komt. Lizzy komt wel kroelen, dat versta ik wel, want die andere twee durven dat nog niet.
Toch trekt ze redelijk naar Yanki toe. De twee zijn onafscheidelijk, tenzij zij bij mij zit. Maar zelfs dan komt Yanki haar nog achterna. Gisteren had ik ze alledrie op mijn linker arm zitten. Heel mooi om te zien. Spijtig geen foto van.

Het onafscheidelijke koppel

En nieuwsgierige Lizzy moest toch even uitproberen hoe het zit op een een cola. Letterlijk dan  8)   ;D

Yanki heeft vandaag zijn eerste staartveer verloren. Amaai, dat was een grote! Eens zien of het motief terug komt.

Caroline

Wow, echt geweldige foto's.

Ze doen het echt geweldig!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Dank je wel Caroline. Ik hoop dat de jouwe ook al gauw heeeelemaaal weer de oude gaan zijn.

febvisje

Nog even de foto's van de laatste tijd plaatsen. LIzzy komt het meest voor in die foto's, maar dat komt enkel omdat zij het nieuwsgierigst is en met haar altijd nieuwe dingen te beleven vallen.

Chico heel erg geconcentreerd, wat zie ik dat graag als ze zich poetsen. Daar kan ik uren mee bezig zijn.

LIzzy met haar koptje in het water. Ik zie hen niet vaak drinken, maar bij haar had ik het geluk om dat te kunnen fotograferen. IK wou er nog meer maken, maar de flits was nog niet mee. Spijtig, dat kan zelfs een nieuwe camera nog niet zo snel.

Zij is dus ook de enigste tot nog toe die durft op het wc-rolletje te klimmen. De andere twee knabbelen er aan, maar er op is toch te gevaarlijk.

Yanki: ,, How are you doing?"

Lizzy al even zot op de schommel als Yanki. Gisteren middag zaten ze er samen op, maar zo snel was ik er met de camera niet bij

Echt een schatje  ;)

Yanki bij de ochtendbegroeting. Het rekken s'ochtends is ook enig. Zo raar, het kan al s'middags zijn dat je hen goede dag komt zeggen (weer eens uit geweest) en het is al uren klaar lichte dag, toch gaan ze zich uit rekken alsof ze nog maar juist wakker zijn. Schattig gewoon

En nog eens nieuwsgierige Lizzy. Terwijl ik hier tip, is ze ook rond mijn vingers aan het lopen en probeert zelf de toetsen in te drukken (denk ik). Maar goed dat ze nog niet weet hoe, anders staan hier straks rare dingen  ;D

Ook het zakje m£m moet er aan geloven  ::)

En als laatste nog eens onze soepsnoeper. Ja, dat is het enige juiste woord voor hem  :D . Helemaal zot van soep. Maakt niet uit welke.

Grt jane

Riny

4 oktober 2006, 10:22:25 #283 Last Edit: 4 oktober 2006, 16:41:19 by Riny
Hoy Jane
Wat een mooie foto's.
Ja computeren heeft Lizzy wel geleerd bij Gerda.
Het zal haar deugd doen om deze foto's te bekijken.
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Jane,

Ik denk laat ik eens in je dagboekje koekeloeren...  ;D
Wat een ontzettende schattige valkjes heb je!!!!
Je foto's zijn heel erg leuk. Daar hou ik wel van  :P ;D

Wat heeft Yankie een lief koppie  :-*

Enne...heb je je valkjes aan de M&M's gezet  ;D

Groetjes,
Monky