21 mei 2025, 16:04:16

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

febvisje

26 juli 2006, 00:36:04 #150 Last Edit: 26 juli 2006, 00:40:33 by febvisje
En hier nog even de foto's

Allebei op de speelplaats

Chica even groot op de foto, er hangt een staartveer los, is dat normaal? Ik heb hem voorzichtig proberen weg te nemen, maar hij hangt nogal vast, dus heb ik hem laten hangen. Die zal er wel vanzelf af vallen zeker?

Allebei dichter bij elkaar, maar nog geen echte vriendjes. Blazen geblazen  ::)

Chica die toch probeert dichter bij te komen

... en nog dichter, maar zie je Chico weg buigen van haar?

Chico houdt zich zelf proper

Nieuwsgierige Chicita

en nog nieuwsgierigere Chicita
   ;D  :D  ;D

Ook even leuk, toen ik Chico even bij me nam in de zetel om te kroelen is Chica toch een paar keer komen kijken wat ik aan het doen was en ze was er ook kort voor om zelf op mijn hoofd of vinger te landen. Is toch niet zo een taaie dame als we hier allemaal denken. Misschien ook zo een kroelkop als Chico?
Ik was deze middag ook even bang dat er iets gebeurd was omdat Chico niet kwam toen ik hem riep zoals gewoonte en omdat hij me ontweek toen ik hem wou kroelen. Heb spijtig genoeg de laatste dagen geen tijd gehad om hem te kroelen en dat zal hem wel dwars gezeten hebben. Heb er dan vandaag maar extra veel tijd aan gespendeert en toen was hij al niet meer zo boos op me

leuk e? Zulke kroelfoto's. NOg eentje om het af te leren  :P  8)

Slaap wel iedereen

Grt jane

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hele leuke foto's!!! :D En ja, die staartveer valt er vanzelf af, maar dat is wsl al gebeurd ook ;)
Ik ben benieuwd hoor, wie nu uiteindelijk de man is en wie het popje ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Ik ben er nog altijd niet uit wie het ventje is, maar noodzakelijk om een DNA onderzoek te doen vind ik niet. Ik denk dat we dat pas heel zeker volgend jaar gaan zien. Ik zit er toch een beetje mee in dat Chico te veel naar de mens trekt. Hij zit momenteel in de rui en wil al helemaal niets weten van Chicita.  Ik hoop dat ze niet vereenzaamt. Morgen ga ik nog eens foto's plaatsen.

Grt jane

febvisje

En hier de foto's

Chico op het speelplein, en niet ver van hem...

Chicita.

En hier even een close-up van mijn twee schatjes

Ik denk dat ik die in mijn profiel ga zetten, die zijn toch erg mooi.

Deze vond ik wel tof om hier te plaatsen, een toevalstreffer. Zoals men misschien niet al te goed, maar volgens mij wel kan herkennen is dit Chico die zijn hoofd aan het schudden was...

daarna even een foto van hoe dat er normaal uit ziet als hij op iemands hoofd zit

NOg eens Chicita van dichtbij

Kroelkip Chico ::)  ;D

Ik was ook even kip aan het eten en het was de eerste keer dat ik mijn bord moest delen met een dier  ;D  8)

En dat was het weer even. Ik denk dat Chicita nog altijd niet echt helemaal volgroeid is, van veren dan. Haar kuif en staart zien er nog zo wanordelijk uit. Ik denk dat ze misschien ook geplukt geweest is in het nest. Maar hier begint ze mooier en mooier te worden.

Grt jane

Valerie

Hihi. Wat een boefjes zijn het toch eh. Ze kunnen het niet laten van je bord mee te pikken. Wij eten toch ook niet mee uit hun bakje?  ;D
Leuke valkjes!

febvisje

Ik denk dat me dat niet zou smaken uit hun bakjes  ;D
maar mijn fruit deel ik altijd wel met hen. Ze krijgen natuurlijk zelf een stuk en moeten het niet van me stelen  ;)
Helemaal zot van fruit die twee, zolang het maar groen is.

ManjaV

HI Jane,

Geweldige foto's weer!!!
Ja, die van mij zijn ook gek op fruit en groente, en ook brood. Zo komt Mikki altijd aangevlogen als ik brood zit te eten ;D

Groetjes,
Manja

febvisje

hallo iedereen

Hier nog alles goed. Chico en Chicita beginnen beter en beter overeen te komen. Kroelen zit er nog wel niet in, maar in de buurt bij elkaar zitten is al goed.
Vandaag moest ik heel erg lachen met Chicita haar gekwebbel. Zou het dan toch zijn dat zij een hij is? Vandaag was het soms echt wel heel luid, maar zo grappig. Chico laat nog bijna niets van zich horen.
Toen ze overlaatst aan het rond vliegen waren is Chico even op haar gelandt, maar kon natuurlijk niet blijven zitten. IK ben zeker dat het nog geen 'bijbedoelingen' waren, maar wel schattig om te zien. Ook komt Chicita altijd maar dichter bij om te zien wat ik met Chico uit steek.
Toch begin ik te twijfelen of ik niet nog een vogel neem. ER is hier nog plaats en ik wil niet dat Chicita vereenzaamt. Chico blijft haar niet de nodige aandacht geven, wij zijn nog altijd belangrijker voor hem. Dus misschien nog een vogeltje. Iemand een idee, want mijn vriend wil per se een tamme vogel. Tja.

Grt jane

Joyce28

Leuke foto's allemaal.Een tamme vogel is zo geregeld,er zijn genoeg jonkies hier op het forum die tam zijn ;D

Mara

Hey Jane

Leuke foto's. Ik weet ook nog steeds niet zeker wie wat is bij mij hoor. Ik vermoed dat er 2 of 3 mannetjes zijn en de rest poppen want die heb ik nog geen 'mannetjestaal' horen uitkramen....

Verder alles goed met je?

Liefs

Mara

febvisje

Hallo iedereen

Ja, bedankt Mara, alles goed hier.
Ik denk dat het niet meer nodig is om er nu al eentje bij te nemen, want toen ik daarjuist thuis kwam zag ik ze 'snavelen', zo noemt het toch in het duits. Ik wist niet dat ze dicht bij elkaar kwamen en ben nu natuurlijk heel blij. Dus misschien is  nog een valkje niet nodig.
IK begin toch zo langzaam te denken dat Chico een vrouwtje is. Is het niet normaal zo dat alleen vrouwtjes parels hebben? Chico is nu in de rui en zijn kleuren en parels zijn nog veel feller. Was wel tof om de veren van zijn vleugels te zien. De ene kant is een gele streep verticaal en de andere kant zijn drie gele punten, ook verticaal. Daar heb ik nog even een paar foto's van genomen. Niet denken dat ik Chicita minder graag zie omdat ik niet zo veel foto's van haar hier nu  plaats, maar ze is nog niet verandert en tijd om speciale foto's te maken heb ik niet, dus is het er maar eentje van haar/hem.

Wat een mooie toevalstreffer e?

Een mooi fel geel op zijn kopje en zijn staart, hij is helemaal zot van mijn horloge  :)

En hier eentje van ons schatje Chicita, ze is nog altijd bang, maar enorm nieuwsgierig en ik denk dat ze al gauw achter Chico gaat aankomen op mijn hoofd

En nu nog even een vraagje, ik heb er nog niet echt heel goed op gelet, maar toen ik Chico daarjuist aan zijn hoofd kroelde vond ik dat hij nogal warm aanvoelde. Is het hoofd van een valkje altijd een beetje warmer dan de rest van zijn lichaam?

Zo, nu nog lekker een boekje lezen en met Chico op mijn schoot en Chicita op het speelplein genieten van een lekker onweertje.

Grt jane

Gerda

14 augustus 2006, 11:04:26 #162 Last Edit: 14 augustus 2006, 11:13:21 by Gerda
Hier speciaal voor Jane!!

Groetjes van Lizzy!!

febvisje

Hallo iedereen

We hebben hier nu toch beslist om er nog een valkje bij te nemen. En het is Lizzy geworden.

Grt jane

ManjaV

Hoi Jane,

Wat leuk :D en Lizzy is een schatje! :D

Groetjes,
Manja