21 juli 2025, 18:29:18

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: febvisje op 23 mei 2006, 01:06:27
Ps, wat wil dat iig eigenlijk zeggen? (Ben Duits, dus mijn nederlands is niet op alle vlakken perfect)

iig = in ieder geval = in jedem Fall ;)

Groetjes, Sanna

febvisje

ja natuurlijk. Dank je wel Sanna. Ik dacht al dat dat iets typisch nederlands was.
merci  8)
Tja Riny wij kunnen er niet aan doen  ;D. Zijn allebei zo zot op dat kleintje dat we alleen het beste voor hem willen.

Ik dacht dat gepareld lutino niet zo veel voor kwam, maar heb nu gelezen dat dat toch nog veel voorkomt. Toch ben ik er wel blij mee. Ben helemaal zot van zijn/haar parels.

Grt jane

febvisje

Zo, nu kom ik juist van de winkel. Kan het niet laten en neem altijd te veel mee. Ik heb die beukensnippers gevonden Riny, danke. Die Abiose of zo heb ik ook gezien, maar dat zag er uit als stoffig hooi vond ik. Dat heb ik dus niet mee. Ik heb ook bamboe mee en wilgentakken, speeltjes, voerbakken, kettingen voor in de volière en touwtjes. Hoop dat het niet te vol gaat worden. Maar mooi, dat ben ik zeker.

Riny

Hoy Jane
Dan ben ik benieuwd naar het eindresultaat.
Hopelijk krijgen we daar een foto van,maar dat zal wel.
Aubiose wordt ook vaak in paardestallen gebruikt en is zachter als beukensnippers, maar ook stoffiger.
Je zult de bodem van je portemonne wel kunnen zien , of niet?
Groetjes Riny :D

febvisje

Ja eerder de bodem van onze gemeenschappelijke rekening, moet het hem nog vertellen  :-[. Ach, hij verstaat dat wel denk ik.  ;)

febvisje

Wat heb ik toch een proper vogeltje.
Als hij een paar stappen achteruitzet weet ik genoeg.  ;D
Hij gaat altijd een beetje weg van de plaats waar hij graag zit, begint dan met zijn kontje te schudden en poep  ;D en dan is ie terug naar zijn plaatsje. Ga nog eens kijken voor foto's

hier had hij juist de eerste keer een badje genomen. Heel kort maar...  8)

zich lekker schoon maken.

Close up en toch zijn die schattige wimpers niet te zien. Wil toch geen close up nemen met flits, misschien ligt het daaraan

Niet verschieten hier een

vogel zonder kop   ;D  ;D  ;D  ;)

ManjaV

Hey Jane,

Wat een schitterende foto's zeg. Het is echt een prachtvalkje om te zien, laat staan als straks zijn veren zijn aangegroeid! Het is echt een snoepie  :-* :-*

Tschüsschen, ;)

Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

hippysuus

Ik vind je handtekening zooooo cute  :-* :D

febvisje

Hallo hippysuus
ja, vond hem ook cute  8)  :D
Deze vind ik ook wel niet mis, zo van , "ei, what are you looking at?"  8)

Hij vliegt nog altijd niet echt goed. Eigenlijk altijd tegen het plafond en dan recht naar beneden, gelukkig niet met zijn snavel maar met zijn voeten  :). Ben toch wel altijd bang dat ie zich pijn doet.  ::) Kan ja daar eigenlijk niets aan doen? Hem vlieglessen geven of zo?..
Hij heeft vandaag na zijn eten nog altijd zitten roepen voor meer, maar hij weegt 80 en ik geef hem ongeveer tien ml, dus meer mag niet. Ik heb hem dus maar een paar zaadjes voor gehouden. Hij is wel lui, dat zie ik zo, maar kan sommige zaadjes toch echt nog niet open krijgen. Normaal zou hij nu al op twee voedingen moeten zitten, ik geef hem er nog altijd drie. Hij moet toch wel langzaam beginnen zaadjes eten. Hij is bijna zes weken oud. Tja, ik zal wel zien hoe het evolueert.
Hier nog even een foto van de volière

Het omcirkelde gedeelte is de grote deur!  ;D
Dat we er ook goed in kunnen.

Alé, tot morgen iedereen
jane

hippysuus

je kunt hem ook met trosgierst laten beginnen, dat lust ie vast wel :) en eivoer gaat ook vast wel lukken.

febvisje

Ja, hij knabbelt wel aan de trosgierst, maar de zaadjes zelf krijgt hij nog niet zo goed open. Misschien is ie ook gewoon lui?
Tja, zal nog eens kijken in handopfok.
Zal vanaf morgen ook eens jouw dagboek lezen hippysuus  ;)

Grt jane

Caroline

Hoi  Jane,

Wat een leuke verhaal voer Chico. En een prachtige kooi krijgt ie hoor, ben heel benieuwd naar het eindreseultaat.

Ik kan me voorstellen dat je na alle verhalen hier over handopfok angstig ervoor bent geworden, maar gelukkig is het met jullie en Chico goed gegaan.  :D

Het is een mooi valkje aan het worden. Ik  kom zeker nog een keer in je dagboekje lezen, ben  heel erg benieuwd hoe hij er straks uitziet.

Lekker genieten van hem hoor.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Jane,

Dat Chico met bijna zes weekjes nog niet echt goed zaadjes kan pellen, is volgens mij normaal hoor ;) Meestal kunnen ze dan al een beetje trosgierst eten, maar zaadjes duurt wat langer. Dat duurde nl. bij Mikki en Sunny ook langer ;)

Trouwens, mooie voliere heb je zeg. Komen er nog meer vogeltjes bij? Echt prachtig ziet die er uit!! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Hoi hoi!!

Meestal kunnen ze met 6 weken een heel eind zelfstandig eten hoor dames, mijn Diégah, die ik vandaag ga halen eet ook alleen en is zondag 6 weken geworden.

Maar, .... en dat verklaard dat Chico nog niet alleen eet, handopfokvakjes zijn meestal een aantal weken later.   :D

Komt vast helemaal goed hoor.   :D

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo Jane,

Wat gaat het goed met Chico (wel grappig mijn lutino heet ook zo)
En wat Caroline zegt klopt wel handopfok is wat later met zaad eten omdat ze geen voorbeeld hebben.Dus gewoon volhouden en blijven aanbieden.

Ik heb jonge valkjes zitten en heb ongeveer de hele kooi bezaaid met trosgierst en er staan twee schalen met verschillende zaadjes op de grond.

Chico ziet er wel schattig uit hoor en wat een mooie kooi hebben jullie gemaakt crea hoor.

O ja over dat vliegen ook dat is normaal de kleintjes die hier net kunnen vliegen zitten ook steeds veel te hoog ze zullen dat gewoon moeten leren ;D.

gr Esther