7 mei 2025, 14:11:14

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Jane,

Wat een toffe foto's zeg. Hij probeert het al echt he, zijn vleugeltjes uit te slaan. En wat een lief gezicht, dat die van de lepel eet :D :D

Groetjes
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

hippysuus

Hoi, het is een lieverd om te zien. En hij groeit zo te zien al heel erg goed. Hij zal wel lekker tam worden en een echt vriendje!

febvisje

Ja het is echt wel een schatje.
Groot nieuws, hij heeft de eerste keer gevlogen vandaag!  ;D
In de keuken na het eten van de weegschaal naar mij toe! Later heeft mijn vriend gezegd dat hij de ganse tijd van de grond op de zetel en op onze toog vloog. Al goed hoe rap dat gaat, en dat op dag 35!  ;)
Hij is helemaal zot trouwens van mijn ventje zijn sandalen. Helemaal op zijn gemak daarin  ;D ;D

febvisje

Wat is het toch een schatje en tam ja. Toch wil ik de vogel in hem niet laten 'verdwijnen'.

Vele groetjes jane

ManjaV

Hoi Jane,

Wat lief hoe hij in die schoen zit :D En hij kan al vliegen :D :D
Hij raakt zo te horen helemaal aan jullie gehecht! En zijn veertjes groeien ook aan, het is een mooi vogeltje :D :D :D

Groetjes,
Manja

Sanna

Hoi Jane,

Wat een lief valkje hebben jullie. De arme schat was wel verschrikkelijk geplukt hoor, toen hij bij jullie kwam :o. Gelukkig heeft hij nou een goed tehuis gevonden ;). En zo te horen zal hij niet lang alleen blijven ;D. Nou, Chico boft maar.

Groetjes, Sanna

Riny

Hallo Jane
Chico kan van geluk spreken dat jij hem meegenomen hebt naar huis.
Als die dadelijk helemaal in de veertjes zit is het een beauty, dat zul je maar eens zien.
Groetjes Riny :D

febvisje

Hallo Sanna
Ja hij was erg geplukt. Hij heeft hier en daar nog een paar wondjes eraan over gehouden, maar voor de rest gaat het erg goed met hem.

Ja Manja, het is echt wel een schat. Ik ben ook wel blij dat hij nu vliegt, maar met de blijdschap komt de angst. Hij is een paar keer neer gestort en heeft zich wel een beetje bezeerd, maar gelukkig niets ergs. Hopelijk kan hij al gauw heeeel goed vliegen. Ik ben jouw dagboek aan het lezen, echt een toffe boel, maar ben er nog niet helemaal klaar mee. Ik zal wel een reactie voor je neerzetten in jouw dagboek.

Dank je wel Riny. Ik vind het erg vriendelijk dat je dat zegd. Ik hoop ook dat ik hem een goed thuis gegeven heb. Wij zien hem hier doodgraag en kunnen hem nu al niet meer missen.

Hier nog even een foto van de volière

En hier nog even ons schatje

wat een stoer geeuwend ventje e?

Slaap wel iedereen

Lin

Hey,

Ik was wel weer benieuwd hoe het hier ging. Gelukkig alles goed. en een eerste vliegronde. Pas goed op dat ze niet tegen het raam aan kan vliegen. Maar je zegt dat het een man is. Weet je dat zeker eigenlijk? Mooei voliere hebben jullie gemaakt. Maar hoe verschoon je hem? Wat mooi om te zien dat de veertjes nu echt komen weer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Jane,

Dapper van je valkje dat hij probeert te vliegen :D Hij zal er op den duur wel behendig in worden :D :D
Toen ik Mikki kocht, was hij gekortwiekt. Toen kon hij ook niet goed vliegen en stortte hij ook soms neer  ::) het was vaak lastig omdat zijn staartveren afbraken. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen :D
Wat een mooi voliere trouwens :D

Leuk trouwens dat je mijn dagboek leest!!!!!!!!!!!! :D

Groetjes,
Manja

febvisje

Hallo iedereen en bedankt voor de reacties
Had ik daarjuist al alles geschreven, ben ik nu alles weer kwijt. En het was een heleboel  :'(
Hoe komt dat toch dat je soms foto's wil uploaden dat je tekst verdwijnt?
Hallo LIn, van dat vliegen: ik heb het geluk gehad dat hij altijd onze richting uit vloog (en dat was meestal richting keuken). Ik denk wel dat hij als hij eens een echte ronde gaat vliegen tegen het raam zou kunnen belanden. Heb ik het goed gelezen dat ze dat niet onthouden en er blijven tegen vliegen? Ik zou wel mijn rolluiken naar beneden doen als hij beter kan vliegen, want momenteel is dat nog meer oefenen denk ik. Hij heeft ook een paar pennetjes die lichtjes bebloed zijn door te vallen denk ik. Kan dat kwaad? Ik noem dat kleine wondjes, maar of het dat wel echt zijn kan ik niet zeggen. Hij vliegt wel altijd onze kant uit, dat vind ik tof, dat hij ons toch zo goed herkent. Denk ik altijd dat ze met die kleine oogjes niets zien  :D.
Ik ben niet zeker Lin of Chico eigenlijk wel een man is. Hij is wel nogal luidruchtig, maar als ooit blijkt dat hij een zij is dan kunnen we de o in zijn naam nog veranderen in een a. Dat klinkt ook wel tof e? Dan is hij ook niet zo verward door de naamsverandering. Hij luisterd wel al goed naar zijn naam. Als we hem roepen dan komt er altijd zo een kleine 'piep' achterna. Dat gaat dus zo: Chico, 'piep' .....Chico,'piep'.......Chico,'piep',... en zo verder  ;D  ;D  :D  ;) Zooooooo schattig is dat zeg!!!!!  :-*
De volière gaat goed vooruit. Hij is nog niet helemaal klaar maar mijn ventje zei dat het maximum nog twee dagen ging duren. Morgen ga ik nog eens een winkel bezoeken achter speeltjes want de vorige eigenaars hebben alles gesloopt  ;)
Ook van die stoktouwen vind ik wel goed. De volière heeft overigens een heel grote deur. Het gaas dat te zien is op de foto is één grote deur. Langs de zijkant is er ook een klein deurtje. Ik denk wel dat ik zo goed de kooi in kan. Op de grond ligt er een goed schoon te maken plaat. We gingen eerst een schuifplaat installeren, maar zijn van dat idee afgestapt door verschillende redenen. Ik denk dat door die grote deur het kuisen wel gemakkelijk is. Hoe noemt dat eigenlijk wat jullie allemaal op de grond doen? Ik heb altijd zand genomen, maar vind dat nogal stoffig. De volière is nog niet af dus als er nog iemand ideeën heeft om hem te verbeteren, kunnen jullie dat gerust doen.  :)
Zo nu nog eens iets van Chico zelf. Ik heb vandaag bij hem ontdekt en ook wel door Manja dat hij een soort gele vlekken heeft. Is dat nu gepareld? Kan men dat eigenlijk al zien als ze vijf weken jong zijn? Ik vind het wel mooi, gepareld of niet, maar het gelijkt toch heel veel op Nina van Manja  :P. Ik vond dat al zo prachtig staan bij haar.
En nog iets en het laatste voor de foto's. Ik heb al vele close-ups gezien, maar nog geen een met wimpers. Ik heb vandaag ontdekt bij Chico dat hij wimpers heeft, zo van die gele, maar je kan ze alleen goed zien als zijn oog toe is. Is dat normaal? Ik vind het wel enorm prachtig. Misschien kan ik er morgen eens een foto van nemen. 
Zo dat was het nu weer. Ik zal dit maar eerst even verzenden voor ik de foto's plaats anders is het misschien straks weer verdwenen.

Vele groetjes jane

febvisje

Amaai dat is toch wel een pak om te lezen. Hier toch nog even een paar foto's

even een close-up van mijn prachtig schatje

Hier de close-up van zijn veren.

Zijn dat parels?

en hier zijn lievelingsplekje waar hij zich ook nu verwarmd   :D

Sanna

Ik moet me toch wel heel sterk vergissen als dat geen parels zijn ;D ;D

febvisje

Ja Sanna, dat dacht ik ook wel.
Choooo, heb ik ook zo'n lekker mooi schatje als jij.
Moest er nog even in schrijven wat een genieter hij eigenlijk is. Ik lag in de zetel en had hem mee genomen. Hij is dan langzaam dichter en dichter naar mijn gezicht toe gekomen (denk dat de bril die ik tijdens de tv draag hem nogal angst in jaagd). Uiteindelijk bij mijn kin belandt bleef hij daar zitten terwijl ik hem uitvoerig gekroeld heb. Wat een genieter toch  :D. Dat kroelen hij heeft hij doodgraag! Hij is zeker wel een kwartier dicht tegen mijn hals blijven aan liggen terwijl ik hem kroelde. In het begin kwam er regelmatig nog een 'piep' uit, maar daarna niet meer.
Denk dat dat nestje op mijn hoofd toch al gauw gaat komen. Helemaal zot van mijn haar dat beestje.  ;)
Zou ik hem nu ook al langzaam zaadjes in de pap doen? Ik denk dat hij wel al regelmatig aan zijn zaadjes en eivoer zit.
Zo dat was het dan maar weer.
Trusten iedereen

Ps, wat wil dat iig eigenlijk zeggen? (Ben Duits, dus mijn nederlands is niet op alle vlakken perfect)

Riny

Hallo Jane
Leuk om te lezen hoe verzot je bent op je kleintje.
En ja , het zijn echte pareltjes die je ziet.
Je kunt als bodembedekking ook beukensnippers kopen of Aubiose.
Da stuift minder als schelpenzand.
Jullie zijn een mooi paleisje aan het maken voor Chico.
Groetjes Riny :D