Niet meer vliegen na gewond te zijn

Gestart door Paul, 1 juli 2003, 03:21:23

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Allemaal,
Zoals een paar mensen al weten is mijn popje Nickie gewond geraakt of door een gevecht of door pikken misschien.
Ik vond haar op een ochtend onder het bloed op haar kopje en het zag er heel lelijk uit :-(
Ik heb haar toen appart gezet in een apparte kooi en er later tegen de eenzaamheid een ander popje bij gezet en ze zijn heel rustig tegen elkaar dus Nickie heeft wel alle rust.
Normaal is ze best heel wild als ik haar wil pakken en dat lukt ook bijna niet want het is helaas geen tamme vogel.
Maar ik wilde naar haar wond kijken en het viel me op dat ik haar veel makkelijker kon pakken dan normaal.
Toen ze uit de kooi was bleek ze ook bijna niet meer te kunnen vliegen :-(
Ze oogt verder heel rustig en niet ziek eigenlijk op de kale lelijke plek op haar kopje na dan maar als je haar aan de andere kant ziet lijkt het een supergezonde vogel.
Het is al wel een week geleden gebeurd en het bloed heb ik geprobeerd schoon te maken maar het is een dikke klont op haar kopje en ik laat dit liever zitten want als je het loshaalt heb je gevaar dat de wond weer open gaat misschien.
Kan het zijn dat ze door bloedverlies iets verzwakt is dat ze daarom misschien niet meer kan vliegen ?
Ze probeerd het wel maar komt niet omhoog en gaat alleen maar naar beneden.
Ik maak me wel ongerust want ze kon altijd heel goed vliegen normaal.
Wie weet misschien wat er aan de hand kan zijn?
Ik plaats ook even een foto maar het ziet er erger uit dan het is misschien, ze is ook aan 1 kant maar kaalgepikt.

Groetjes, Paul

Valerkiet

wat jammer voor je vogel.
volgens mij is het door het bloedverlies.
maar wat je wist niet percies wat er was gebeurt hé?
zou het dan mischien een hersenschudding zijn?
of zou er eentje recht in een adder ofzo gepikt hebben en die ader moest mischien naar de vleugel gaan?
maar volgens mij komt alles weer goed heur.
trouwens als je nie naar die plek kijkt is het een prachtige vogel!!!ALBINO DAN NOG :o :o :o :o

Shirley

Hoi Paul,

Sorry maar ik heb geen idee wat het kan zijn. Is er al wat verbetering opgetreden?
Wellicht dat het zeer doet als de vleugels uitgespreid worden, misschien dat de wond trekt?  :-/(verzin ook maar wat, misschien heb je er wat aan).

Hoop in ieder geval dat het allemaal goedkomt en dat ze snel weer vliegt.

Groetjes,
Shirley ;)

Mandy

Arme Nickie... :(
Inderdaad wel ff schrikken die foto zo... :o
Gelukkig is het minder erg dan het lijkt en over een poosje zie je er niets meer van en heb je je mooie meid weer terug. ;)
Ik denk ook dat het van bloedverlies kan komen of door de klap op zich die ze met d'r kopje heeft gemaakt, een lichte hersenschudding nog ofzo?
Veel sterkte er in ieder geval nog mee. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Paul,

Is wel even schrikken zo die foto.
Ik weet ook niet wat het kan zijn maar ik wens je in iedergeval veel beterschap met Nickie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi,
Er is nog geen verbetering opgetreden maar het is ook niet slechter geworden gelukkig.
Ik heb de dierenarts gebeld en die vond het toch beter om even langs te komen morgen dus dan gaat die even kijken of hij het kan ontdekken.
Ik hoop dat het meevalt in elk geval.
Ze is echt heel anders dan normaal en laat zich heel makkelijk pakken nu terwijl je dat normaal echt niet lukt.

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Hoi Paul
Wat naar voor je zeg! Ik denk ook dat het kan komen door bloedverlies, maar ook door de stress. Dat kost namelijk ook veel energie.
Ik zou er wel goed op letten dat er rondom de wond geen verdikking ontstaat, want dat kan dan een abses zijn. Als je dat te lang laat zitten kan je vogel doodgaan. Absessen kunnen soms redelijk ver van de wond ontstaan, dus houd niet alleen het wondgebied zelf in de gaten.
Veel sterkte met je vogeltje!

Shirley

Hoi Paul,

Hoop dat de DA goed nieuws voor jou en Nickie. Let us now how things turn out.
Zou inderdaad kunnen dat ze heel erg geschrokken is, weet dat Karel zich dan ook zeer makkelijk laat pakken.

Groetjes,
Shirley

Ellen

2 juli 2003, 02:43:58 #8 Last Edit: 2 juli 2003, 02:44:53 by Ellen
Hallo Paul,

Ziet er niet mooi uit hoor die wond.
Ik ben blij te horen dat je morgen daar de dokter
gaat met Nickie. Dat stil zitten vind ik ook niet prettig.
Ergens klopt dat toch niet, na 1 week nog?

Het kan natuurlijk zijn dat ze van een ander valkje
vreselijk op haar kop gehad heeft en nu dus haar
plaats weet, waar ze helemaal niet blij mee is.
Maar dat is gis-werk.

Ik ben benieuwd wat de dokter hiervan zegt.
Sucses en beterschap voor Nickie.

Groetjes Ellen.

Paul

Hoi,
Rondom de wond ziet de huid er heel normaal uit dus er is geen ontsteking volgens mij.
Van de stress zal het niet komen want ze kan dus echt niet goed meer vliegen terwijl ze normaal als een speer door de lucht ging.
Nu gaat ze als een baksteen naar beneden :-(
Dus er is wel degelijk iets vreemds met haar.
Morgen weet ik in elk geval meer gelukkig.

Groetjes, Paul

Ellen

Hou je haaks Paul.
Ik zou zenuwachtiger voor Nickie zijn dan Nickie
zelf van de dokter  :)
Hoop dat het meevalt en dat het met de tijd gewoon
goed komt.

Groetjes Ellen.

Barbara

hoi Paul,

das niet leuk zeg, zo'n plek en zulke gevolgen. Ik kan natuurlijk gaan zitten gissen, maar je gaat morgen toch naar de dokter dus dan lees ik wel wat het is. Toch ff een hersenspinsel...misschien ergens een peesje of spiertje beschadigd? Of inderdaad een hersenschudding, klinkt vrij logisch, maar ik zou dan ook verwachten dat ze wankelt op haar pootjes en half scheef naar beneden komt, niet als een baksteen! Maar goed, we wachten vast allemaal gespannen af wat het is!

Groetjes,

Barbara

plankie

Als ze met meerderen in een kooi zitten dan kan het zijn dat inderdaad nickie is aangevallen door een andere valk, misschien in een panieksituatie. Waarschijnlijk heeft hij/zij haar vleugel geblesseerd door in paniek weg te vliegen om weg te komen. Als je twee weken rust houdt (dus niet vliegen) en daarna rustig proberen op te bouwen...
Laat ze haar vleugel(s) hangen of zit die wel 'normaal' tegen het lijf maar trekt ze er zo nu en dan mee? of dat ze een vleugel soms even uitspreid maar dat ze de ander tegen het lichaam houdt ?

Heb je foto's kunnen (laten) maken van de vleugels?

Speedy

Hoi Paul,

Ik lees je berichtje net pas joh, zoveel berichten als er geplaatst worden op een dag, het is niet bij te houden.
Heel erg naar wat er is gebeurt met Nickie, het lijkt mij op een hersenschudding, dat suffige tenminste.
Ik vroeg mij ook altijd af, waar de wondjes vandaan konden komen als ze in paniek raken, maar het is natuurlijk het schrapen langs  de tralies en ook wel eens dat ze het mineralenblok raken, die is ook ruw.
Hopelijk knapt ze langzamerhand toch weer op en is het meer de schrik.
Hier bij mij bechten de laatste tijd Yellow en Punky zo erg, alsmaar bekvechten en krijsen.
De rest niet hoor.

Sterkte,
Trudie

moonwitch (diana)

hoi paul

Heb net het bericht gelezen van nicky.
Kan geen antwoord geven omdat ik het ook niet weet, maar je ging naar de da met haar. IK hoop dat de da he wel weet. In ieder geval veel sterkte, want het is nooit leuk als je valk iets mankeert. Hou ons op de hoogte hoe het afloop.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer