9 mei 2025, 05:28:11

Help mijn planten!!!

Gestart door Shirly, 12 mei 2006, 23:21:04

« vorige - volgende »

Shirly

Hai,

Mijn 4 valkjes hebben het op eens gemunt op mijn planten (die overigens niet giftig zijn). Mijn valken zijn het grootste deel van de dag vrij en tja ik ben er niet elke minuut bij. Ga ook wel eens een half uur of een uur iets anders doen. En dan kom ik weer terug en hebben ze weeeeer een plant gesnoeid. Wat moet ik hier nu mee. Opeens vertonen ze destructief gedrag. Vooral Mila een popje. En Nicky een ander popje heeft het vooral op de planten gemunt nu! Het is nu sinds 3 weken zo. Hoe kan dit opeens. Ik weet wel dat Mila zo haar buien heeft (zoals nu) en ze onhandelbaar wordt. Dan kortwiek ik haar (omdat ze de rest opjut en ik haar dan niet meer te pakken krijg) Niet erg in principe want ze kan nog wel vliegen alleen niet meer zo snel.
Waarom krijgt ze van tijd tot tijd zulk gedrag. Ze is nu ruim een jaar. Ze kan toch niet nogsteeds of steeds weer aan het puberen zijn?

Heeft iemand wat info voor me?

Groetjes Shirly, Goofy & Sammy, Nicky, Mila, Ricky & Nijn.

Karin

Dit is heel normaal valkjesgedrag  ;D Snoeien kunnen ze als de beste. Ik kan je alleen maar de tip geven iets neer te zetten wat vééél leuker is om te  slopen, bijvoorbeeld een megagrote wilgentak ( het liefst met blad natuurlijk  ;)  ) in een grote bloempot zetten. En wat bakjes kattengras.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Je planten de deur uit, of accepteren dat ze eraan gaan. Slopen zullen valkjes altijd blijven doen. Het is toch ook prachtig om te zien hoe ze daar van genieten :D