18 mei 2025, 22:54:34

eitje

Gestart door moon_midushi, 7 mei 2006, 03:12:49

« vorige - volgende »

moon_midushi

hallo   ff een  vraagje   me  donny  heeft een  eitje  vandaag  neer  gelegt volgens  mijn zag ik er maar eentje..
hoe  lang  duur  het voor  dat een  eitje  uit komt??

Riny

Hoy Moon_midushi
Vanaf het moment dat de ouders gaan broeden ,en dat is meestal bij het tweede gelegde eitje, duurt het 18 /21 dagen.
Groetjes Riny :D

moon_midushi

en  als  er een  tweede  eitje komt   daar zit  een  dag  tussen    toch  ??

Mara

Meestal wel ja.

moon_midushi

het  2 eitje  is  vandaag   ook  gelegd door donny..
en  nu  maar  in  spanning  wachten  of er meer komen  en of  er eentje  bevrucht  is..

de  eerste was zaterdag  en  de 2 maandag  ...

moon_midushi

is  het normaal   nu  er 2  eitjes in leggen dat   ze  niet bij  elkaar liggen   ???

Rianne

Hoi,

het mannetje bij mij legde ze eerst ook steeds uit elkaar, maar het popje verzamelde ze dan weer onder haar. Het beste is natuurlijk alle eitjes bij elkaar. Broeden ze wel op allebei? :)

moon_midushi

ja  ze broeden  op  allebei..
nu  ook  wat  vreemds    zaterdag het eerste eitje  maandag  de  tweede  en  ik  dacht nou  was het maar  woensdag en    ineens  lag er dinsdag ook een  eitje  dus  heb er nu  al 3   komt dat vaker  voor ??
dus   ff  wachten  op  woesdag  of er nog een  4  eitje bijkomt  maar  de  pop  zit er  veel  meer op  eigenlijk   bijna  de hele  tijd  de  man  gaat  af en toe  ff kijken  en  soms  er op  zitten  maar  nooit zo  lang en de  vrouw  zit er  ook  de hele nacht op   maar   ff  in  spanning  of  ze  allemaal   bevrucht   zijn  ik  kan  niet wachten   hiihihihih..

Riny

Hoy Moon_Midushi
Dat is normaal hoor zoals de eitjes bij je worden gelegd.
Zoiets komt vaker voor.
Laat het koppel vooral met rust.
Vooral bij een eerste nestje is alles vreemd.
Het zou zonde zijn ,als ze daardoor het nest zouden verlaten.

moon_midushi

ik  kijk  een  keer  per  dag in  het  broed hokje  als  het  ff leeg  is   mag  dat  ??
verder stoor  ik  ze niet   maar vrouwtje  komt  zelf  gedag  zeggen  als    we  thuis  zijn  en  het mannentje  ook  die   zit er niet   op  de eitjes  omdat het  vrouwtje  het  bijna  de hele  tijd  doet  maar  soms zitten  ze   saampjes in   het  hokje  ,maar  verder   gaat alles  goed..

moon_midushi

donny  heeft er  nu  3  neer  gelegt ik denk  dat  er niks meer  bij  komt..
want  de laatste  ei  was  dinsdag  klopt dat  dat er  dan  niks meer  bij  komt ???

moon_midushi

vanmiddag   zag ik  bij  de moeder   valk  dat   het eitje   aan  haar  borst  vast  zat , ik  heel     zachtjes  het eitje  er af  gehaald en  heel  snel  weer  in  het  broedhokje  gelegdt  ik  zag wel  dat er een  klein  gaatje  in zat..

kom  in  net thuis  kijk  ik  ff in   het  broedhokje  zie ik  dat  er een   eitje   in een  hoekje  ligt  kapot  nu zijn  er  nog  2    over   nu  maar hopen  dat   het  met die  wel  goed  gaat  ik  zag ook   dat het eitje  niet  bevrucht  was  volgens  mijn  want  ik weet  ongeveer  moet het eerste  eitje   woensdag uit komen en anders   had je nu wel moeten  zien.

zal  het mischien komen  dat  ze het   kapot hebben  gemaakt omdat  ik  er met  me  handen  hebt aan  gezeten ??

ik  vindt het wel erg jammer  maar  er  is  nog  hoop   dat  die anderen 2  mischien wel  goed  zijn...

moon_midushi

helaas    geen  beschuit  met  muisjes..

vanmorgen  hoorde  ik veel  gefladder  ik  snel  kijken  en  ja  hoor   lag  het  tweede  eitje  op  de  grond  was denk  ik   weet  blijven   plakken   bij  haar  ik  kijk  en  ja  is  ook  kapot een  heel  klein  gaatje..

dus i k  denk  nou  laat ik  dan ook  maar  naar   de derde  ei  kijken  en ik   dacht zo  dat is mooi  daar zie i k niks  verkeerdt  aan  ik  dacht  moet   toch  ff  meer  weten   heel   voor zichtig   beet  gepakt en  ja  hoor  daar  zit  ook  een   graatje  in  dus alle  drie    de eieren   waren  niet  bevrucht..

maar  kan i k  nou  gewoon  alles  weg halen ??

en  dan  maar  afwachten  of  het  zometeen   wel   wat woordt  ..

ik  vindt het zo  zielig  voor  donny   het vrouwtje  want ze  deed   zo  goed  haar best en  ook paulie  het mannentje   beschermde  haar  en  de eitjes  zo  goed ,  maar helaas  we wachten maar  weer af 

Riny

Hoy Moon_Midushi
De kapotte eitjes kun je het best maar weg halen.
Anders loop je kans dat je een kliederboel in de nestkast krijgt.
Je zou er wel neppers voor in de plaats kunnen leggen.

moon_midushi

ik  heb  vanmorgen  alles   weg gehaald  alle  drie  de eitjes  waren  stuk   in  de laatste zat een  gaatje  maar  daar kwam  al  geel   uit   ze waren  ook  alle  drie niet  bevrucht  ik  heel  het  broedhokje lekker   schoon  gemaakt  en  de  rest  van de kooi   ook ..

ik merkte  later  al  aan d onny  het  vrouwtje  dat er  iets niet pluis  was  want ze  ging  ook   niet meer   in  het  broedhokje  zitten..

en   wel   voelt  ze haar goed  want  toen  ik  net  thuis  kwam  was  ze weer net zo  hard aan  het mee   fluit  en  schreeuwen ..