27 april 2024, 23:11:32

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Petra

Leuke foto's zeg. En die buitenvoederplaats, leuk hjoh. Ik zal er eens eentje maken van onze voederplek. Hihi, heb gisteren 30 vetbollen gekocht.  ;)

Mara

Sharon

Hoi Petra,
wat een leuke foto's weer zeg! Jouw jonkies zijn echt al groot geworden hoor. Niet te geloven dat verschil in zo'n korte tijd.
Ben blij om te horen dat alles goed gaat. Ook met de gewichten.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


*Petra*

Hoi Anja,

Idd een flipperkast, de valkjes gaan gelukkig goed vooruit!

Hoi Debbie,

Je hebt gelijk, Dirkje zou nog wel kunnen, maar die Duuk, hij groeit me te hard, die past er echt niet meer bij  ;). Lees maar eens wat hij zojuist woog  ;D.

Hoi Mara,

Het is maar een klein voederplaatsje, maar wel leuk. Er komen veel meesjes in onze tuin, en soms een roodborstje.

hoi Sharon,

Het verbaast me nog het meest dat ze met 3 weken al op zijn zwaarst zijn! En als je dan ziet wat een klein hummeltje er uit zo'n eitje komt gekropen. en dat dat dan ook nog in zo'n mooi vogeltje veranderd! Echt geweldig om van dichtbij mee te maken  ;D. 

En dan nu de gewichten;
Beiden zijn ze weer aangekomen;

Dirkje eergisteren 88 gram, gisteren 90 gram, nu 91gram!
Duuk eergisteren 76 gram, gisteren 79 gram, nu 81 gram!

En ik ben blij dat duuk weer boven de 80 gram zit  ;D!

Morgen hebben we geen judo, eigenlijk wel maar te laat met inschrijven  ;). Maarrrr... 2 vogelshows in de buurt EN een kleindierenshow, dus dat wordt genieten! Ik hoop wel dat er valkjes zitten, maar zeker weten doe ik het niet.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Citaat van: Peetie op  3 november 2007, 20:19:34
Het verbaast me nog het meest dat ze met 3 weken al op zijn zwaarst zijn!


Hoi Petra,

Weet je hoe dit komt?? Uitvliegen koste heel veel energie. Daarom komen de 'kleintjes' dus vlak voor het uitvliegen heel veel aan zodat ze er tegen kunnen ;).

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Petra

Fijn dat ze aan het aankomen zijn. Hier komen veel merels, diverse soorten mussen en soms koolmeesjes en roodborstjes.

Mara

Caroline

Hoi hoi!!

Wat super dat het zo geweldig gaat met je babies!!!  :D

Ik zag dat ik je nog een antwoord schuldig was .....  :-[  :-[it koimt er nog aan!!!  ;)

Fijne zondag!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Hij gaat goed hoor!! helemaal super!! als hij nu 2 gram per dag blijft groeien is hij volgend weekend mooi boven de 90 gram..

helemaal top!!



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debbie, Caroline en Mara,

Nou, het was me een fijne zondag  :D!
Er waren 2 vogeltjesmarkten en een kleindierenshow binnen 5km.
En wat denk je? Ik, die altijd overal zo goed over nadenkt, niet doe aan 'impulsaankopen'. Ik, die er bijna 2 jaar over heeft gedaan om in totaal 3 valkparkietjes te kopen.
Wat heb ik vandaag gedaan  ???
Ik heb 2 koppels parkieten gekocht !!!!!
Ze zitten nu samen met de 'grote' valkjes.
Ze zijn niet tam en hebben beiden vorig jaar een nestje gehad.
Een paar roze bourkes en een paar opaline roodrugparkieten!
Zo heb ik me laten vertellen  ???.

Ineens heb ik een 'gemengde' binnenvoliere.
Ik moet zelf nog erg wennen, aan mijn impuliseve aankoop, hoop dat ik er goed aan heb gedaan. Het ziet er leuk uit, ze accepteren elkaar redelijk. De valkjes zijn een beetje in een hoek geschoven. Ik heb aan 2 kanten voer en drinken gezet.
Ik vind het er heel mooi uitzien, hoop dat het ook goed gaat.
Woensdag wil ik wat foto's maken.

Groetjes Petra  :D 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Petra

Ik wil je pret niet gaan bederven hoor, maar ik zou met de roodruggen een beetje opletten. Die zou ik in de andere kooi plaatsen als je wilt gaan en blijven kweken. Roodruggen zijn hele goede pleegouders, maar ze kunnen ook heel erg aggressief reageren. Ik ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinsten, en vooral of het opaline roodruggen zijn. Wil echt niet je pret bederven, maar je beter even waarschuwen omdat ik zelf ook roodruggen heb.

Mara

Anja

Hoi Petra,

jij en impulsaankopen.................ik moest het echt 2 keer lezen hoor.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

Is het niet beter om ze eerst apart te zetten ivm ziektes ed.?

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Mara,

Ik had bedacht om de koppels waar ik mee wil kweken, op dat moment in  mijn 'kleine' kooi te zetten.
En ze anders lekker samen te laten wonen.
Het is ook niet zo dat ik van plan ben om heel veel te kweken hoor. Vindt het bij jou ook altijd zo leuk, meerdere soorten bij elkaar. En deze koppels spraken me beiden aan.
Verder hoef ik er weini tijd aan te besteden, omdat ze niet tam zijn en niet hoeven te worden.
De valkjes zijn inmiddels ook alweer gewoon op de stok gaan zitten, en komen al vlakbij de anderen in de buurt.

Hoi Anja,

Het was een man die mijn vriend kent, en hij wilde gewoon stoppen met de parkieten. Zijn zoon was ermee begonnen, maar gaf er niet veel meer om. Ik had er wel vertrouwen in.
Is misschien geen excuse, maar ik had ook niet echt een andere optie op dit moment  :-[.     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Petra

Dat kun je inderdaad ook doen, waar je mee wilt kweken in de kleine kooi doen. Maar als ze de bourkes en de roodruggen niet tam zijn, laat je de valkjes dan wel gewoon los? Dan loop je de kans dat de bourkes en de roodruggen ook willen vliegen, en dat doen roodruggen graag hoor, vliegen. Tenminste, die van mij doen dat wel heel graag. Maar ze kunnen het nu niet meer zo goed.  :'(

Ik ben wel heel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.

mara

Caroline

Ik las dat je al weer gereageerd had en dat je de eigenaar van de vogels kende maar plaats mijn berichtje toch maar. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.  ;)

Dit was mijn reactie:

Wow, gaaf!!!!

Ben ook erg benieuwd naar foto´s.

Maar .... ja ook ik een maar  ::) :-[ (sorry), mijn eerste reactie was ook die van Anja, pffffh, wat link om die meteen bij je eigen valkjes in de kooi te doen, zeker nu je ook nog jongen in huis hebt EN nu de weerstand van de ouders ietsje lager is doordat ze net een nestje hebben gehad.  :-\

Zeker de Bourkes .... dit zijn Neophema's, die kunnen drager zijn van een besmettelijke ziekte, de naam ben ik even kwijt, die dodelijk is voor andere parkietachtige.

Veel kwekers van Neophema's, waaronder naast de Bourkes ook Turquoisine's, Splendids en Blauwvleugels vallen, hebben deze ziekte binnen hun  kweekbestand, omdat Neophema's de ziekte niet altijd krijgen maar er ook alleen drager van kunnen worden maar dat dan wel de rest van hun leven blijven dus ook altijd besmettelijk blijven, verkopen broodfokkers deze dragers vaak als overbodig koppel. Op deze manier krijgen ze er nog geld voor, eigenlijk moeten ze deze vogels laten inslapen of stoppen met kweken en aankopen en verkopen van vogels en alleen de vogels houden die hij heeft.

Dus ..... ben erg voorzichtig met impulsieve aankopen, zeker van Neaphema's. Het kan je zo al je valkjes kosten.  :'( Die worden er namelijk geen drager van maar sterven er meestal aan.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten. Ga je er eigenlijk ook mee kweken??

Groetjes van Caroline

PS. ik wil je niet bang maken
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Dat wist ik niet van Neophema's. Die ben ik gelukkig niet van plan om aan te schaffen, ik vind bourkes leuk maar ik denk niet dat ze goed samen gaan met mijn Rosella's.

Dank je wel voor de info, ik vond het heel erg nuttig.

mara

*Petra*

Hoi Mara,

Als ik de valkjes los laat, neem ik ze altijd mee naar de standaard in de keuken. Dus dan zien ze ze iig niet vliegen.

Hoi Caroline,

Even slikken hoor  :-\.
Dit wist ik ook allemaal niet  :(.

Eerlijk gezegd was ik wel al wat bang voor deze reacties.
Normaal gesproken ben ik ook nooit zo impulsief.
Maar Demi was ook al zo enthousiast, en ik ook  :-[.
En ergens twijfel je ook meteen of je er goed aan doet  :-\.
Als het nu allemaal ook nog verkeerd af gaat lopen  :'(.

Bedankt hoor allemaal, voor jullie eerlijkheid.
Duuk en Dirkje zitten apart, daar kan ik Doerak ook nog wel bij zetten, voor een weekje.
Dan heb ik nog iets over, als het echt mis gaat..  :-\ :'(.
Phoe, waar ben ik toch aan begonnen   :censuur :'( :'(..


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !