4 augustus 2025, 08:16:21

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Marga,

Dat is fijn dat Kyra het al zo goed doet!!
Het komt wel goed bij jullie  ;).
Hoe vinden je kinderen Kyra??
Met Sweety en Twiedie is gaat het goed. Gisteren maakte ik het licht uit in de speelkamer, en ze begonnen toch te vliegen!! Echt in paniek in de kooi. En i had toch een klein lampje aan gelaten, maar ze schrokken toch. Nu had Sweet een heel klein korstje bloed vanmorgen, mijn dochter vroeg meteen,; Wat is dat bij sweety?
Maar achteraf valt het gelukkig mee. Iedere morgen vliegen ze lekker door de speelkamer, al voor de school begint. En dadelijk pak ik ze eruit, en gaan we weer lekker in de kamer kroelen. Sweet zit het liefst op je hoofd, maar dat vind ik niet zo heel fijn. Ik heb zin in een papegaaienstandaard met zo'n bak eronder te kopen. Die heb je van hetzefde merk als de kooi Lady. Er zit zo'n grote ring boven, ziet er super uit, vindt ik. Maar hij kost ook 120 euro  :( :(. Dus nog ff kijken, maar lijkt me ideaal voor in de kamer, daar kan je ze dan s'avonds lekker op zetten. Lijk me super. Want dat vind ik wel jammer, dat ik die mooie kooi nu s'avonds niet open kan zetten, en dat ze daar lekker op zitten.
Maar ja, wensen moet je houden  ;D ;D

Groetjes Petra.   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Deze Standaard bedoel ik, standaard Laura.
Kan iemand me vertellen of deze ook voor valkjes geschikt is??

Thanxx Petra.

Sanna

Waarom niet, zolang ze er maar in kunnen klauteren, toch? Mooie 'speelboom' trouwens ;).

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hij is eigenlijk voor papegaaien bedoeld... daarom wist ik het niet  ???.

Sanna

Tja, tenzij je valkjes natuurlijk verzuipen op dat ding... ;D. Maar er zijn er ook zat die hun valkjes in bijvoorbeeld een papegaaien-kooi houden. Als ze er lekker mee kunnen/willen spelen is het voor hun bedoeld, toch? ;)

Groetjes, Sanna

Caroline

Hé buurvrouw!!

Ik zag dat je uit Schijndel komt.

Ik woon zo'n km of 8 verder.

Veghel!!

Groetjes van een andere Brabantse.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline!

Dat mag je best zeggen, buurvrouw, onze woonplaatsen grenzen aan elkaar!! Ik heb net gauw even een paar bladzijden van je dagboekje doorgenomen. Als ik de goede had, want er zijn verschillende Carolines op het forum geloof ik  ;D. En ikke maar honderden kilometers rijden voor een valkje, terwijl mijn buurvrouw hartstikke mooie valkjes heeft...   ;D ;D

Groetjes Petra.

Caroline

Als je onder bij mijn handtekening klikt, kom je in het goeie dagboek.  ;)

Het heet:

## Binky's friends. ##

En ik heb zeker hele mooie valkjes, maar ik heb nog geen jonkies hoor.

Ik heb er op dit moment 8 tam in huis, de oudste is 11 maanden en de jongste is vandaag 2 maanden en ik verwacht er het komende jaar nog 5 erbij te krijgen.  :D

En dan als er zich koppeltjes hebben gevormd hoop ik wel over een paar jaar jonkies te krijgen, dus nog erg ver weg.

Ik ben eerst valkjes aan het "sparen".  ;) :D

En nu ga ik slapen, morgen gaat de wekker om kwart voor 7.  :-*

Houdoe!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

9 juni 2006, 08:27:57 #188 Last Edit: 9 juni 2006, 08:30:02 by Peetie
Hoi Caroline,

Dat is een kort nachtje geworden  :o.
Het gaat wel hard met het sparen, nu al 8 tam in huis, en dan nog 5 erbij dit jaar! Ik ga je dagboekje eens doorlezen dit weekeinde.
Moet een beejte aan mezelf denken, ik zou ook wel van iedere mutatie een valkje willen hebben. Ze zijn allemaal zo schattig!
Ben benieuwd naar jouw verhaal, want het is dan toch maar pas begonnen bij jou, als de oudste 11 maanden is. Maar als ik dan je berichtenaantal zie, denk ik dat je toch al wat langer voor de valkjes gevallen bent!! Tot ziens dan maar..  ;) 

Houdoe Petra.

margab

Hoi Petra,

Ik heb de standaard die je zo mooi vind in het "echt" gezien. Volgens mij is hij prima geschikt, wel wat groot (je vlakjes lijken dan erg klein). Een alternatief is een klimboom die je zelf maakt, kijk nog maar eens bij speeltoestellen etc. op het forum. Wij hebben daar ook een idee opgedaan, meer werk maar goedkoper. Wat een schrik dat gefladder gisteravond.
Blij te horen dat het wondje bij Sweety meevalt. Ik ga ook vlug eens Caroline haar dagboek doorlezen. Overweeg om van Kyra ook een dagboek te openen, maar heb het af en toe door mijn werk zo druk dat ik bang ben er niet regelmatig genoeg in te kunnen schrijven.
Margab

*Petra*

Hoi Marga,

Volgens mij kun je gerust een dagboekje openen  ;D!
Je hoeft ook niet dagelijks te schrijven hoor, maar het werkt ook wel verslavend. Kijk mij nu, ik moet eigenlijk mijn huis opruimen, maar zet toch de computer aan, om te kijken wat hier gebeurd  ;D.
En op de dagen dat ik werk, kan ik het toch ook niet laten om s'avonds nog even op het forum  te gaan.  Maar het is oo kwel heel erg leuk en leerzaam hier  ;D ;D.

Groetjes Petra
p.s. ik zal eens kijken bij speeltoestellen hier, bedankt vor de tip!

Irene

HOi Petra,
wat leuk om te merken dat de forumverslaving ook bij jou is begonnen; ;D het is hier ook zo gezellie!!

Mooie speelplek hoor; maakt toch niet uit als het wat groot is; als ze zich er maar op kunnen vermaken.
Wij hebben zelf een houten ladder aan de gordijnrail gehangen waar ze graag op zitten.  ::) enige nadeel is dat daar precies onder een stoel staat, die regelmatig als "toilet"gebruikt wordt ;) ;D. Oud shirt erover of meteen weghalen en ook dat probleem is direct opgelost. ;D

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

*Petra*

Het is zeker heel gezellie  ;D ;D!!
Maar ook heel trieste dingen, kijk wat Sanna nu weer meemaakt..
Maar dan zal het haar ook steun geven, dat er zoveel mensen meeleven..   En het kan natuurlijk nog altijd de GOEDE kant op gaan. Ik hoop het van harte voor haar....

Onze Twiedie en Sweety worden steeds hechter  :D.
Als ik er eentje mee naar de woonkamer neem, fluiten ze heel hard naar elkaar, om de beurt. Er zitten 3 deuren tussen, dus ze moeten wel hard fluiten, om elkaar te blijven horen. Dat is wel heel leuk om te zien. Maar meestal neem ik ze allebei maar mee, zet ik er eentje bij mijn vriend op zijn schouder  :P. 

En Marga, alweer vorderingen gemaakt met Kyra ??

Groetjes Petra

margab

Heeeel veeeel vorderingen!!
Ze komt nu uit zichzelf op mijn hand zitten, omdat ze ontdekt heeft dat we dan gaan spelen met een belletje. Ze is gek op geluidjes. Kom ik bij de kooi, gaat ze meteen naar haar bel toe, zo van... kom nou meedoen. Ze roept me ook regelmatig  (klinkt nog wel schor hoor) of komt echt naar mij toe als ik voor de kooi sta. Kroelen snapt ze nog niets van, ze wil dan  met mijn vinger spelen. Vandaag dus voor het eerst lekker de kooi uit en vliegen maar.
Sneu voor Sanna he, ik hoop dat alles goed komt. Stond vanmorgen zelf voor Kyra en dacht: je zal toch meemaken dat er iets niet goed gaat, ik moet er niet aan denken zo hoort ze er al bij. Leuk dat die twee van jou dikke maatjes worden.
Tot horens, Margab

*Petra*

11 juni 2006, 09:24:10 #194 Last Edit: 12 juni 2006, 22:50:01 by Peetie
Wat fijn, Marga, dat ze al zo tam wordt!!
Als je maar geduld hebt, dan komt het allemaal goed  ;D!
Mijn dochter zei vamorgen: Ik wou dat we heel veel kooitjes hadden, op elkaar gestapeld, en dan heel veel valkparkietjes erin in de speelkamer. Toen zei ik; Nou mama heeft dezelfde fantasie gehad. En dan met grote letters: "Peets valkjeskamer".  Maar met dat laatste was ze het niet eens, dat mocht ook haar naam (Demi) zijn  ;D ;D. Het is leuk om te zien, dat ze er ook zo van geniet. Maar de onze waren dan ook al echt heel tam. genieten jouw kinderen ook al? Fijne dag nog, lekker weer, wij beginnen de zondagmorgen met clubkampioenschappen judo voor de kinderen. En daarna een lekkere bbq.  ;D ;D

Groetjes Petra.