3 augustus 2025, 20:03:51

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Even een berichtje ...

Tijdens de bouwvakvakantie, gaan wij 2 1/2 week weg.
En wat denk je??
Onze Twiedie en Sweety gaan logeren en weet je waar?
Ik vind het SUPER!!
Wij hebben een fijne vakanite, en hoeven ons geen seconde druk te maken over onze valkjes, want ze zitten op supergoed adres, bij   C  H  A N T A L.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Thanxxxx   Petra  :-*

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Hoi Petra,

Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met je valkjes.

Wat fijn dat je een goed adres hebt voor je valkjes als je op vakantie gaat. Dat is wel heel erg belangrijk, dan kan je lekker genieten van je vakantie. Dan hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Hoi,

Is zeker geweldig, perfect gewoon !!
Heb vandaag nog iets super leuks gekocht!!
Maar kan het nog niet vertellen, want het is voor vaderdag!!
En een beetje voor mezelf en de kids en de valkjes   :-X :-X.
Ik ga het verklappen .... standaard Laura opgehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mijn vriend wilde dat ik de kooi weer terug in de woonkamer plaats,
hij hoeft niet te stofzuigen, dus dit vond ik een leuk vaderdagscadeau.  ;D ;D

Groetjes Petra. 

*Petra*

Na bijna 2 uur stond de standaard helemaal klaar.
Niet dat het zo moeilijk is, maar ja, dan ben ik toch niet zo handig, blijkbaar. Vanmorgen van 7.00 tot 9.00 uur aan gewerkt. En dan nog wel met de hulp van mijn 2 kids  :D. Maar het resultaat mag er wezen. Nu wil ik ze leren dat ze op de standaard moeten blijven, en dat ze er alleen afkomen als we ze eraf halen. Of zou dit te overmoedig zijn? In hun kooi, in de speelkamer, mogen ze wel lekker los vliegen. Ben benieuwd of we ze dat geleerd krijgen. Ik denk dat het beste is om maar consequent iedere keer terug erop te zetten. en natuurlijk iets lekker aan het standaaard hangen  ;D ;D. Maar nog meer tips zijn reuze welkom !!!!!! Zodra het wat minder warm wordt, maak ik een paar leuke foto's voor op het forum. Sweety weegt intussen al 90 gram, en zie er al heel goed uit! Zit steeds beter in de veertjes. Twiedie wordt een beetje sjagrijnig af en toe, maar dan zet ik hem direct terug in zijn kooi. Als ik lief ben voor hem, moet hij ook lief zijn  :(.                        Groetjes Petra

*Petra*

Mijn vogeltjes zijn weer verhuisd, ga het nu in de keuken proberen. te ver weg, is ook niet gezellig  ;). Ze worden dan al gauw door de kinderen "vergeten". Nu zijn ze weer helemaal terug, heb er nu al lol in  ;D ;D!! Morgen gaan we het kinderfeestje voor mijn dochter vieren. Ze wordt alweer 10 jaar. We gaan van 10.00 uur tot 18.0 uur naar Zoo Best, een dierenpakje bij ons in de buurt. Als het droog blijft is het prima! Mijn zus en tante gaan mee, en we hebben 9 kinderen, dus gezellig druk!!

Groetjes Peta   

caro

Hoi Petra,

Heb je een leuke dag gehad met de kids.

Hoe bevalt het dat je vogels in de keuken staan, is dat beter.

Groetjes

Caro

*Petra*

Hoi Caro,

Het was een beetje koud, maar daar hadden de kids geen last van!
Ze hebben super genoten, van de dierentuin, speeltuin en kinderboerderij! Echt een super party !!

De vogels staan beter in de keuken, je ziet ze lekker heel de dag bezig. Ze knoeien natuurlijk toch wel, maar de keuken moet je toch al vaker stofzuigen, dus dat valt dan wel weer mee.

Ik heb alleen nu zo'n mooie standaard in de kamer, voor de avonduurtjes, maar ze vliegen er toch steeds weer vanaf. er hangt speelgoed, snoepgoed, trosgierst en alles aan, maar ....  ???

Groetjes Petra

*Petra*

Hoi allemaal,

Hier zijn we, samen op de standaard  ;D ;D !!
Het lukt steeds beter, het lekkers is even uit de kooi verdwenen,
zodat we er extra veel zin in hebben, en zodoende ook op de standaard blijven zitten, leuk hé  ;D ;D !!

Twiedie en Sweety  :-* :-*

Gerda

Hoi Peetie,

Wat een leuke valkjes heb je. En prachtig die standaard!!

Ik las dat je vogels in de keuken staan. Dit is geen ideale plaats voor valkjes. De luchtjes en vettigheid zijn helemaal niet goed voor ze. En de damp van anti-aanbakpannen is (bewezen) dodelijk voor valkjes!!
Dus ook al is dit een plaats waar ze (je) veel kunnen zien. DIt is verre van een goede plaats voor valkjes!!

Optie is om ze als je kookt uit de keuken te plaatsen.

Sorry dat ik me er mee bemoei, maar ik zou niet willen dat je straks verdriet hebt om iets wat voorkomen kan worden.

Groetjes, Gerda

caro

Hoi Petra,

Wat een leuke foto's en wat een mooie standaard.

Zo te zien gaat het heel goed met die twee.

Groetjes

Caro

*Petra*

Hoi Caro,

Dank je, maar nu ik de foto's bekijk zie ik dat er maar weinig standaard te zien is. Maar ja, het gaat tenslotte ook om de valjjes, toch? En ik was zo blij dat ze eindelijk samen eens eventjes bleven zitten ...

Hoi Gerda,

Ten eerste, bedankt dat je je er mee bemoeit. Ik vind het wel heel jammer, maar ben blij dat ik het weet. We hebben wel een behoorlijke woonkeuken, maar ja, die dampen komen natuurlijk door de hele keuken. Dus moeten ze toch weer verhuizen.
Nog even bedenken waarheen .. maar echt bedankt Gerda !!

Groeten Petra

Gerda

Hoi Peetie,

Graag gedaan. Het zou heel erg zijn als je je schatjes zou verliezen, terwijl dat niet had gehoeven.
Ik hoop dat je een goede plek voor ze vindt.
Valkjes hebben graag overzicht, dus het fijnst is een plek waar ze kunnen zien wie er binnen komt. Bij een raam kan ook leuk zijn, maar let op voor volle zon.
Wanneer ze genoeg speelgoed hebben en een ruime kooi, zullen ze zich niet vervelen.
Veel mensen hebben de valkjes op hun computerkamer. (Ik ook, maar mijn computerkamer is meteen woonkamer  :D want ik woon in twee kamer appartement.)

Maar je bent er heel bewust mee bezig, dus ik neem aan dat de kooi op een goed plaats komt te staan.

Groetjes, Gerda

Caroline

Hoi Petra, wat leuk joh, je standaard.

Hoop dat je snel een veilig plaatsje kunt vinden voor je lieverds.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Tja, het liefst zou ik ze nu weer in de woonkamer zetten.
Maar ja, net een grote standaard gekocht.
Beetje te impulsief geweest, denk ik  :(.
Mijn kooi kan namelijk ook boven opengezet worden.
Dus dan is de standaard eigenlijk overbodig geworden.
Tjonge jonge, dat is eigenlijk niets voor mij, balen !!!!!!!
Dus: te koop : ....................................
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

*Petra*