17 juni 2025, 07:57:15

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Petra,
Hoe gaat het me jou, de kids en je valkjes?
Weer wennen zo zonder kleine valkjes?

Je krijgt een knuffel van Spikey. Het gaat super met hem. Hij weegt al 103 gram, het is echt een stevig valkje  :D.

Groetjes danielle

danielle

Hoi Petra,
Waar ben je  ??? .
Al zo lang niets meer gehoord van je!

Groetjes Danielle

*Petra*

Hoi Danielle,

Alles is oké hier!
Alleen beetje druk gehad, de laatste weken..
Maar dat heb ik meestal zo voor de grote vakantie.
Verjaardag, nu ook nog een vormsel, net iets (te) veel hooi op mijn vork genomen...
Bij mij moet het dan allemaal precies, en dat kost dan veel energie.
Maar goed, nog ruim een week, en dan heb ik bijna 8 weken vakantie van mijn werk  ;).
Dat moet genoeg zijn om bij te tanken...

Ook nog leuk nieuws; mijn allereerst zelfgekweekte valkje, komt bij mij op vakantie. Dat vind ik superleuk!
Eind van deze week komt hij al  ;D.

Verder probeer ik het allemaal op een laag pitje te zetten, vwb de valkjes. Dit valt niet altijd mee. Als ik veel rond zit te kijken, raak ik steeds weer enthousiast over valkjes, terwijl ik eigenlijk geduld wil hebben...
Dus ook wel een reden, waarom ik wat minder aanwezig ben :-[.
Ik ga gauw bij jou kijken, hoe het ermee staat!!

Groetjes Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Manon*

Hoi Petra,

Fijn dat het, ondanks je afwezigheid, toch goed bij jullie gaat.
Even wat gas terug nemen is af en toe nodig hé, wel fijn dat je dat in de gaten hebt, anders raas je maar door en kom je er achter dat je te veel gedaan hebt als het te laat is  :-\

Wat leuk dat een eigen gekweekt valkje bij je komt logeren. Lijkt me een heel apart gevoel te zijn waar je echt naar uit kunt kijken  ;D

En inderdaad, hoe vaker je op het forum bent, hoe enthousiaster je wordt en hoe meer mooie valkjes je ziet die je het liefst allemaal wilt hebben..... ik weet het... 't valt niet mee ;)

danielle

Hoi Petra,
Ik kwam je even een groet brengen van mij en van Spikey.
Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je valkjes.
Was het gezellig met het logee valkje?

Groetjes van Danielle

*Petra*

7 augustus 2008, 10:00:49 #2915 Last Edit: 7 augustus 2008, 10:51:48 by *Petra*
Hoi Danielle,

We zijn weer terug van vakantie, een berg was, is wat er van over is, en natuurlijke mooie herinneringen.
Het was leuk om mijn eerst gekweekte valkje bij me te hebben.

Met de vogels is alles goed, hoewel er wel paniek in de kooi is geweest. Mijn lampje wat ik voor de vakantie nieuw in de kamer had gezet, was kapot gegaan.
Er waren echt heel veel losse veren en ook wat bloed in de kooi. Het kwam van Sweety, zijn vleugels zijn aan één kant flink beschadigd. Ik heb hem flink gesproeid en het ziet er al veel  beter uit.

Noeka vind ik nog steeds toch twijfelachtig. Ze is of flink in de rui nu, maar ze blijft maar poetsen. Net voor de vakantie had ik zo'n kale plekken onder haar vleugels geconstateerd, maar de va had me overtuigd dat alles goed is, zolang ze maar in de veren zitten, als ze op stok zitten. En alles is dan toch met veertjes bedekt, dus dan zou het toch goed moeten zijn ... maar toch.. Net gebeld met de va, maar vakantie tot dinsdag. Voor de zekerheid begin ik vandaag met biotexbadjes ...

Groetjess Petra  :D   

Caroline

Hey vakantieganger!!!!  :D

Ik ben hard aan het denken en rekenen .... denk jij ook na .... ik weet wat je denkt van de staartveertjes en pareltjes.  ;)

Zodra ik meer weet laat ik het je gelijk weten .... jij mij ook??  ;) ;D

Succes met Biotexbadjes.

Balen hè, bloed in de kooi en beschadigde vleugeltjes  :-\ ik had het van de week met onze lieve JOOP!  :'( En gekortwiekte Jamie is boven op haar staartje gevallen en mist nu bijna alle staartveren.  :-\

Leuk dat je weet thuis bent .... heb je een leuke tijd gehad??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Ja, een leuke vakantie gehad hoor, maar ook fijn om weer thuis te zijn.

Tja, ben ook aan het rekenen en alles, maar ook gewoon verliefd ..  ;).

Jee, na zo´n biotexbadje houd je helemaal geen vogel meer over, echt sneu. Ze weegt toch 89 gram, normaal voor haar.

Och, Joop ookal ! Maar ik ben al blij dat het goed afgelopen is. Jamiè .. hmm. dan moet ik ff terug lezen bij jou, die ken ik niet uit mijn hoofd.

Fijn om weer het valkennieuws bij te kunnen houden  ;).

*Petra*

Noeka heeft zojuist haar 3e badje gehad. Na afloop ligt ze lekker tegen me aan met haar kopje en laat zich lekker kroelen over haar kopje. Net of ze weet dat het goed voor haar is.

Daarna onze Shadow nog even lekker eruit gehaald. Ik zei tegen de kids dat Noeka toch echt wit was geworden na het biotexbadje, maar ze trapten er niet in  ;D.
Shadow liet zich ook weer lekker kroelen, en is heerlijk zacht met een lekker dik pak veertjes. Hij is ook wel even flink in de rui geweest, maar komt alweer helemaal goed!

Groetjessss Petra  :D 

Caroline

Geef m'n pikkie maar een lekkere knuffel van me.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Nou, die dikke knuf heeft hij gehad hoor!

Met Noeka gaat het al beter. Na 5 badjes zie ik de 1e pennetjes doorkomen! Ze voelt zich goed, eet goed, wipwapt gewoon door, dus ik wacht het nog af.

*Petra*

Hoi hoi,

Nou, Noeka zit al in de nieuwe pennetjes! Zelfs onder haar vleugels, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Vanmorgen het bericht gekregen dat Lou Lou bij Caroline blijft, jammer voor Shadow en mij, maar fijn voor Kouros en Caroline. Het was vanaf het begin duidelijk dat dit zou gebeuren, mocht Lieffie een mannetje zijn. En dit bleek nu zo te zijn. Maar daarmee is Hermien weer erg blij, dus ondanks alles toch veel blije gezichten  ;).

En een lief telefoontje van Caroline gehad, om me het zelf even te vertellen. Dat vind ik ook super, thanxxx  :-*.

Groetjes Petra  ;D 

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Hoi Petra,

Uiteraard ben ik heel blij, maar vind het voor jou natuurlijk ook wel sneu dat Binky een mannetje is! Zo is het leven nu eenmaal, hè? Eerlijk gezegd had ik er zelf al helemaal rekening mee gehouden dat ík de pechvogel zou zijn. Dat is nu voor het éérst in mijn leven eens heel anders uitgepakt. Nu duim ik maar voor je dat bij de volgende kweekronde er nèt zo'n prachtige GELE vogel voor jou bij zit.
Sterkte met je teleurstelling.

Zie ik je nog bij het NOP op 13 september?

Kus van mijn 'Vliegtuig!

;D   ;D   ;D
         ;D

*Petra*

Hoi Hermien,

Ik vind het ook fijn dat het voor jou goed uitgepakt heeft.
Zeker als het voor het eerst in je leven is  ;).
Het NOP op 13 september zet ik wel in de agenda.
Als mijn dochter ook zin heeft, lijkt het me heel leuk!