26 juni 2025, 07:43:56

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Dorothé,

Klopt precies!, goed opgelet hoor  ;)!
Precies om 15.00 uur stopte er een auto voor de deur. 
En we heben rustig 3 kwartier met Dirkje gezeten.
Ik moet zeggen; het klikt eigenlijk meteen! Dirkje vloog al snel, steeds naar hem terug  ;D. Ze lfs toen ik hem even pakte, vloog hij naar zijn nieuwe baasje  :-\.
Hij liet hem ook heel rustig naar hem toe komen, en Dirkje accepteerde alles. Dat maakte het afscheid gemakkelijker.
De twijfels die ik had, werden ook meteen weg genomen. Ik weet zeker dat hij goed terecht komt. Er was bij hun ook een tam grasparkietje in huis, dus gelukkig toch een vogel! Hij krijgt een supermooie grote kooi (ook van dierenvilla). Hij zou me nog foto's sturen, als hij in de kooi zit, dan zal ik vragen of ik ze hier mag plaatsen  ;).     
Morgen Duuk.. Ik zit hier lekker met hem te kroelen, want twee in één weekend, is toch wel veel  :-\.
Dielege kooi straks ...
Maar ik zal hem toch Debby  maar meegeven  :P.

Groetjes Petra  :D
ps. als je weet dat ze goed terecht komen, is het goed, en voelt het ook goed!

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Petra,

Gelukkig dat het goed is gegaan zeg. Lijkt me toch moeilijk hoor.
Mss je nu ook de tekst onder je handtekening weg kunt halen of verkoop je ze alledrie?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Petra

Ik las dat het afscheid van Dirkje al is geweest. Hoop dat het niet te emotioneel was.

En veel plezier en ook sterkte morgen met het afscheid van Duuk. Hoe is het met de vreemde vogels?

Mara

*Petra*

Hoi Anja,

Je hebt gelijk, moet ik nog aanpassen en ook de advertentie weghalen.
Ik heb de eerste mail al binnen van Mark, en 'Kuifje' maakt het heel goed. Er zat al een foto bij, dus die ik plaats ik hier eventjes:

Hij heeft een supermooie kooi en zijn nieuwe naam is 'Kuifje'!
Ik ben blij dat hij toch ook al meteen een vogelvriendje (tam grasje) heeft. Het klikte goed!!

Met de vreemde vogels gaat het prima !!

Groetjes Petra  :D

Mara

Hoi Petra

Leuke foto!! Wat een schatjes, allebei.

Mara

Caroline

Altijd weer moeilijk maar .... fijn als je ziet dat ze het goed krijgen je kinders.  ;)

Sterkte met het afscheid nemen  :'( .... en het lege-nest-syndroom.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Petra,

Mooie foto van Kuifje.

Morgen gaat Duuk nog weg maar ook hij komt in een goed nest terecht.

Groetjes Anja

Anja

Hoi Petra,

Debby is inmiddels bij je om Duuk te halen. Veel sterkte met afscheid nemen van Duukje.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Petra

Heel veel sterkte met het afscheid nemen van Duuk.

Mara

Anja

Hey Petra,

Hoe is het gegaan met afscheid nemen? En met het judo tournooi?

Groetjes Anja

♥Debby♥

Hoi Petra,

hoe is het gegaan vandaag??

En hoe voel jij je nu? gaat het allemaal een beetje nu zo zonder dirkje en duuk?

Ik vond het hartstikke gezellig vandaag en de eerste foto's staan in mijn boekje...

Groetjes Deb

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debbie,

Zo, we zijn net een uur thuis. De kids hadden beiden een 1e plaats behaald bij dit toch wel grote toernooi! Als ze dat beiden tegelijk lukt, gaan we altijd uit eten  :P. Mooi excuus  ;D. We zijn naar een wokparadijs geweest, de kinderen vinden dat beiden ook heerlijk!! Nu liggen ze op bed.

Dus eerst over deze morgen:
Debbie kwam al binnen met een heel lief bosje bloemen! Echt nergens voor nodig, maar heel lief en heel mooi  :-*.
Daarbij had ze voor Demi ook nog een lief, mooi armbandje met hartjes. Voor ze net naar bed ging, keek ze nog even in haar sieradendoosje, waar het kettinkje mooi opgeborgen is. Tja, ondanks de judo, soms toch een echte meid  ;D.  ze vond het echt heel mooi, weer niet nodig, maar ook super lief van Deb. Eerst vloog Duuk echt een paar keer weg bij debbie, maar nadat hij even had zitten kijken, ging hij toch lekker op haar schouder zitten, en bleef daar ook. hij had even gewenning nodig  ;).
Het was gewoon erg gezellig, de tijd vloog!!
Ben dus de hele dag verder van huis geweest, de lege kooi is wel raar, maar daar kan ik ook nog de bourkes inzetten..  En mijn beiden jonge valkjes hebben een NewYork kooi gekregen van hun baasjes, super toch!! Wat wens je je valkjes nog meer? Ik vind dat we zo'n fijne huisjes gevonden hebben, en dan voelt het gewoon heel erg goed. Bedankt !!

Groetjes Petra
ps nu ga ik snel foto's van Duuk bekijken!!

♥Debby♥

Hoi Baasje.. Moet je mij nu eens zien..

Ik ging vanmorgen ineens in zo'n bakje en de heel reis naar huis heb ik bij die nieuwe mevrouw op schoot gezeten. Die nieuwe meneer kon gelukkig wel goed auto rijden dus ik kwam hier veilig en heel aan..

En toen waren er ineens allemaal kleine mensjes met heeeeel wit haar.. zo maf.. dat hebben jullie helemaal niet..

Nou, ik mocht uit het bakje en kroop bij die mevrouw op de schouder en toen kwam diesel ineens.. en toen ging ik met hem mee vliegen.. hij liet me alle leuke plekjes in dit huis zien.. Best leuke plekjes waar ik allemaal weg kan kruipen  ;D

Nou, toen gingen ze met een hele grote doos aan het werk en bouwen met schroeven enzo.. niet normaal joh..

maar goed, ik zat op de kast de boel te bekijken en ineens snapte ik het.. dat werd mijn huis..

Nou, ik heb me nog heerlijk vermaakt.. ik mocht bij het manbaasje zitten.. die had een lekker toastje..

Ik heb een stukje van hem gekregen en dat ging ik lekker opeten..

Was best lekker hoor!

Nou.. en toen moesten we van die nieuwe mevrouw in het nieuwe huis zodat we even konden wennen zei ze.. ze bleef maar praten.. poeh he.. die kan kletsen.. :o

Maar kijk.. hier zit ik dan..

Stoer wel he.. zo op mijn stok met vriendje Diesel..

't is best een aardig huis hoor.. ruimte zat.. zie je me nog??

Nou, en nu gaan we dus lekker slapen.. straks doet vrouwtje het licht uit en dan morgen weer een nieuwe dag..

't is best nog wel wat vreemd maar iedereen vind me lief en schattig en te leuk enzo.. dus het komt vast heel goed met mij!

Ik hou je op de hoogte hoor lief baasje... vergeten doe ik je niet!

xxx Duuk..

p.s. ook Demi een hele dikke kroel van mij! als ze naar haar armbandje kijkt kan ze aan mij denken.. die kleine Duuk waar ze zo heel erg lief voor was!

♥Debby♥

Gefeliciteerd met de 2 kampioenen hoor!! helemaal geweldig!!

Moet toch heerlijk zijn, 2 van die kanjers!!

*Petra*

Hoi Deb,

We zijn ook heel trots op ze  ;D!

Hoi lieve Duuk,

Ik lees je verhaal en zit met tranen in mijn ogen..
En weet je waarom?
Omdat jij het ook zo gped getroffen hebt, en ik daar heel blij mee ben!
En ik weet zeker dat die meisjes met die witte haren, en ook die mevrouw met die blonde haren heel lief voor je zullen zijn. Je bent thuis wat donkerder gewend, maar dit staat toch ook superschattig, niet  ;)? En ik weet zeker dat ook je manbaasje een heel lieve mijnheer is!! 

En lieve Duuk, wij zullen jou ook nooit vergeten, en je blijven volgen in jullie eigen boekje.
Je zit daar mooi op de stok met Diesel, dit komt goed!!
Ik geef Deem een dikke kroel van je, slaap lekker  :-*.

groetjes Petra  :D