2 mei 2025, 00:45:13

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Peggy

Je hebt prachtige valkjes Rob !  :o echte beauty's
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Rob S

Citaat van: til (anke) op 11 augustus 2007, 18:18:38
Hoi Rob,
Wat een prachtige foto's weer!!
Het mannetje dat naar Rianne gaat is ook heel erg mooi :)
Ik hoop dat je je gauw weer 100% fit voelt :)
Groetjes Anke

Dank je, ik hoop ook dat het gauw wat beter gaat. Maandag of dinsdag krijg ik uitslag van wat het is ;)

Citaat van: Rianne op 11 augustus 2007, 19:06:33
Wat een mooi valkje zeg. :) Hopelijk wordt m'n albino niet jaloers, die is niet zo wit meer ;D M'n moeder is blij dat het achterstandvalkje naar haar toe kan. Dan zit haar witmaskertje niet meer als enig valkje in de voliere :)

Fijn dat je er zo blij mee bent, en hij is echt spier maar dan ook echt spierwit. Zo'n wit valkje heb ik nog niet eerder gezien. Ik ben ook blij dat het achterstandsvalkje een huisje heeft gevonden. Het gaat steeds beter met haar en dan vooral met het vliegen :D

Citaat van: Mara op 11 augustus 2007, 19:41:20
Hoi Rob

Wat lees ik nu over je achtestandsvalkje? Het heeft een huisje gevonden? Nou, dat is mooi zeg en ik denk dat ze het bij Rianne haar moeder goed gaat krijgen.

En je hebt hele mooie foto's gemaakt!!

mara

Dank je :)

Citaat van: Caroline op 11 augustus 2007, 21:54:23
Gaaf, je foto´s, mooie valkjes hoor.

Het gezellige getekende valkje wat de hele dag fluit is dat het jong van Spik &Span van Mandy??

Ik heb dan namelijk zijn broer uit een later nest en ook die fluit de hele dag door.  ;)

Ja dat is een jong van Spik & Span, echt een heel leuk ding ;D Die van jou is toch een bijna geheel bonte man of niet?

Citaat van: Peggy op 11 augustus 2007, 23:43:08
Je hebt prachtige valkjes Rob !  :o echte beauty's
Gr Peggy

Dank je Peggy ;D

Caroline

Citaat van: Rob S op 12 augustus 2007, 14:51:14
Citaat van: Caroline op 11 augustus 2007, 21:54:23
Gaaf, je foto´s, mooie valkjes hoor.

Het gezellige getekende valkje wat de hele dag fluit is dat het jong van Spik &Span van Mandy??

Ik heb dan namelijk zijn broer uit een later nest en ook die fluit de hele dag door.  ;)

Ja dat is een jong van Spik & Span, echt een heel leuk ding ;D Die van jou is toch een bijna geheel bonte man of niet?

klopt, mijn Armani is helemaal geel en heeft 3 grijze donsveertjes op zijn rug en 1 grijze staartveer, die hij nu ook npg is verloren.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Rob,

het gaat goed met de valkjes. Het cinnamon geparelde witmaskertje heet nu Indy, en kan het al heel goed vinden met Dusty, ze hebben zelfs al naast elkaar geslapen :)
Het bonte witmaskertje probeert al goed mee te doen maar ja, tussen 5 van die grote valken word je wel eens opzij geduwd als er voer gegeven wordt. Zaadvoer is een traktatie voor ze dus dan is het echt dringen!
Ik maakte me nog wel zorgen vannacht, ik hoorde een enkeling fladderen en aan het kleine beetje bloed aan zijn neusje te zien was hij dus ergens van geschrokken. Ook heeft het onwijs geregend maar vanmorgen was er niks aan de hand gelukkig :)
Hij gaat het helemaal redden hier, nog even naamloos maar goed ;D

Rob S

Hey Rianne,

Fijn dat het zo goed gaat met het cinnamon geparelde witmaskertje en dat zij het al zo goed kan vinden met Dusty ;D
Het bonte witmaskertje zal vast wel goed voor zichzelf zorgen, en anders schopt ie de groten maar even aan de kant :P. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, en ik ben erg benieuwd naar de eventuele jongen van hem en zijn toekomstige vrouwtje ;)

Anke

Hoi Rob,
Hoe gaat het ermee? Heb je de uitslag al gehoord?
Enne.... ik hoop op nog wat foto's van je mooie valkjes in de voliere ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

17 augustus 2007, 22:01:22 #846 Last Edit: 17 augustus 2007, 22:09:23 by Rob S
Citaat van: til (anke) op 17 augustus 2007, 21:11:33
Hoi Rob,
Hoe gaat het ermee? Heb je de uitslag al gehoord?
Enne.... ik hoop op nog wat foto's van je mooie valkjes in de voliere ;D
Groetjes Anke

Hey Anke,

Ja ik heb de uitslag binnen, ik heb een bacterie in mijn darmen en dat vind mijn lichaam niet zo prettig. Inmiddels gaat het nu met de nieuwe medicijnen al wel een stuk beter. Nog 2.5 dag en dan heb ik de kuur er op zitten. Ik ben al wel weer volop aan het werk hoor ;).

En morgen ga ik kijken naar een motor, eindelijk ;D Dat wordt of is eigenlijk al een grote hobby van me, motorrijden en er aan sleutelen. Hopelijk staat de motor me aan en kan ik hem morgen kopen. Het is wel een oud beestje, inmiddels al 25 jaar oud. Maar op een ouwe fiets moet je het leren, dus dat doe ik dan ook maar :P

Als ik morgen nog tijd heb zal ik ook een paar foto's van de vogels maken. Ik heb de broedblokken weer opgehangen, maar er is nog weinig interesse voor. 1 koppel is wel druk in de weer, en dat wordt ook wel wat. Dat is het koppel gepareld split witmasker bont x witmasker cinnamon getekend. Ook zit het koppel lutino gepareld split cinnamon en witmasker x cinnamon gepareld ook in een kweekkooi, en die zijn ook al druk bezig met het blok verkennen. Ik meende zelfs al een ei zien zitten bij de pop.
En dan heb ik ook nog slecht nieuws, voor mezelf dan. Ik heb een tijdje geleden een cinnamon (geparelde??) bonte valkparkiet gehaald dat een man zou zijn. Hij zou gekoppeld moeten worden aan één van de getekende cinnamon witmaskers. Maar volgens mij is het dus ook een pop >:(. Vandaag heb ik een geparelde man weer bij in de voliere gedaan, die zat apart omdat ik andere kweekplannetjes had maar die gaan uiteindelijk niet door. En die man ging direcht de macho uithangen toen hij doorhad dat er broedblokken in de voliere hingen. En aangezien de cinnamon bonte valkparkiet helemaal niets deed met die broedblokken ga ik er vanuit dat het een pop is. Wel heeft zij samen met een getekende cinnamon witmasker een nestje gehad, waar 8 eieren inlagen. Dus waarschijnlijk 2 x 4 eieren van beide vogels. Alle eieren waren ook onbevrucht. Wel hebben ze samen als pleegouders het valkje van Rianne grootgebracht :)

Dus ik kijk het nog even aan, en anders gaat deze valk in de verkoop.

Groetjes

Rianne

Hoi Rob,

het valkje weet hier al aardig zijn weg te vinden. :) Eten en drinken gaat prima! :D

•=Bonnie=•

Wat jammer dat dat mooie valkje van Mandy familie is van vogels die je al hebt  :-\

Rob S

Citaat van: Rianne op 18 augustus 2007, 18:47:49
Hoi Rob,

het valkje weet hier al aardig zijn weg te vinden. :) Eten en drinken gaat prima! :D

Hey Rianne,

Fijn dat hij het zo goed doet! Ik vind het echt een prachtig valkje, zo mooi wit ;D
Citaat van: Bonnie op 18 augustus 2007, 20:50:02
Wat jammer dat dat mooie valkje van Mandy familie is van vogels die je al hebt  :-\

Ja heel erg jammer, ik had ook een getekende valk op het oog in Raalte, dat is hier 8 km vandaan. Maar die man wou pas verder informatie geven als 2 andere mensen weer hadden gereageerd en de valk niet wilden hebben. Dat is dus totaal niet mijn manier van handelen, dus dat valkje gaat niet door.

En voor degene die het interesseert:
Wel heb ik vandaag de motor gekocht ;D! Het is een Honda CB250 RS, en ik ben er super super blij mee ;D De motor is in goeie staat, bijna helemaal origineel en dat komt niet vaak voor met motoren van 25 jaar of ouder.

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Gefeliciteerd met je motor ;D
Ik heb er geen bal verstand van dus het merk enzo zegt mij niks.
Maar zo te horen ben jij er erg blij mee. Dus heeeel veel plezier ermee ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Anke (til) op 18 augustus 2007, 21:21:24
Hoi Rob,
Gefeliciteerd met je motor ;D
Ik heb er geen bal verstand van dus het merk enzo zegt mij niks.
Maar zo te horen ben jij er erg blij mee. Dus heeeel veel plezier ermee ;D
Groetjes Anke

Ja ik ben heel erg blij, zo blij als een klein kind kreeg ik te horen van mijn ouders vandaag :P ;D

Citaat van: Caroline op 18 augustus 2007, 21:23:48
Fotooooo!!!!  :D

Die komt er ook binnenkort, eerst de motor wassen en poetsen en de uitlaten goed poetsen. De vorige eigenaar boeide het allemaal niet zo veel en heeft de motor maar 1 x in anderhalf jaar gewassen ;) Dus als hij netjes is komt er zeker een foto ;)

Rianne

Hoi Rob,

het gaat goed met Indy, het achterstandsvalkje. :) Ze doet goed mee en baddert in het drinkbakje ;D

Rob S

Hey Rianne

Mooi dat het valkje het zo goed doet, gaat het vliegen haar ook al goed af?

Hier zijn weer 2 eitjes gelegd, 1 bij het koppel lutino gepareld split witmasker en cinnnamon x cinnamon gepareld. En 1 bij gepareld split witmasker bont x getekend witmasker cinnamon.

En de bonte(getekende) cinnamon valkparkiet die toch een pop blijkt te zijn gaat de verkoop in. Nu moet ik dus op zoek naar een mooi nieuw mannetje voor mijn getekende cinnamon witmasker.

Verder is het erg rustig hier, het gaat allemaal zo zijn gangetje.

Groetjes