1 mei 2025, 20:35:24

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Citaat van: Bonnie op 27 mei 2007, 18:30:59
Ha je bent terug, laat zien je nieuwe aanwinst :)

Haha, dan moet ik eerst ff foto's maken :P. Ze komen dr aan ;)

Rob S

Tadaa, de foto's van het getekende mannetje wat ik vandaag bij Mandy heb opgehaald ;D

•=Bonnie=•

*Esther*

Mooie valkjes!
Ik vind de rechtse van deze drie ook wel heel apart met die lichte vleugelpennen.

Heel toevallig heb ik een half jaar een valkje opgevangen die had dat ook, een witmasker. Die had wel iets meer bont rond de kop.
Toen zei ik nog voor de grap, dat zou ook wel een leuke variant zijn, naast getekend bont!

Groetjes Esther

Rob S

Citaat van: *Esther* op 27 mei 2007, 20:29:23

Mooie valkjes!
Ik vind de rechtse van deze drie ook wel heel apart met die lichte vleugelpennen.

Heel toevallig heb ik een half jaar een valkje opgevangen die had dat ook, een witmasker. Die had wel iets meer bont rond de kop.
Toen zei ik nog voor de grap, dat zou ook wel een leuke variant zijn, naast getekend bont!

Groetjes Esther

Hey Esther,

Ja dat is zeker heel apart, eerst zou ik hem wegdoen maar uiteindelijk toch maar gehouden ;D! Hij heeft alleen in de nek nog een paar bonte vlekjes en voor de rest alles grijs. Ik hoop dat hij zich gaat koppelen aan de opaline bonte witmasker links op de foto, want hij heeft heel leuke splits; witmasker, cinnamon en opaline.

Citaat van: Bonnie op 27 mei 2007, 19:26:25
Prachtig Rob, van harte  ;D

Dank je ;D Jouw valkje is ook een pracht van een vogel met die enkele donkere staartveer!

Rianne

Je hebt een mooi valkje uitgezocht bij Mandy! :D
Misschien heb je het al gezegd maar aan wie ga je dit plaatje koppelen? :)

Rob S

29 mei 2007, 17:10:33 #591 Last Edit: 29 mei 2007, 17:25:17 by Rob S
Citaat van: Rianne op 29 mei 2007, 15:35:57
Je hebt een mooi valkje uitgezocht bij Mandy! :D
Misschien heb je het al gezegd maar aan wie ga je dit plaatje koppelen? :)

Hoi Rianne,

Ik hoop dat hij zich gaat koppelen aan 1 van de getekende witmasker poppen. Volgend kweekseizoen doe ik de 2 getekende mannen en de 2 getekende poppen in de voliere en mogen ze lekker zelf uitzoeken wie met wie gaat. Hopelijk gaat dat een beetje lukken.

Verder gaat het allemaal goed hier, alles groeit nu goed. Ook het valkje van inmiddels zo'n 23 dagen die nog geen pennetje op het lijfje heeft zitten ;D. Het oudste bonte jong wordt echt een pracht, heel erg veel wit en een beetje bont op de schouders en vleugels ;D. En volgens mij geen foute staartveren en borstveren, tot nu toe dan. De witmasker cinnamon geparelde valk is nu het grootst, en het 3e jong. De albino groeit ook goed maar wordt een beetje geplukt. Bij het 4e jong is dit nog veel extremer, die is erg op weg om kaal te worden >:(. Ik weet ook al wie dat doet, dat is de witmasker primrose pop. Zij heeft bloedspetters op de borst >:(.

De 2 lutino jongen en de geparelde zijn al groter dan het witmaser valkje van 23 dagen, terwijl zij nog maar 5-7 dagen oud zijn :o.

De splendids doen het ook erg goed, en maken nu al hetzelfde geluid als de ouders doen ;D. Bij de splendidjes beginnen de gele staartveren al door te komen, maar ze zitten verder nog steeds onder het dons. Zij zijn nu 12-15 dagen oud.

Groetjes Rob

Rob S

Hoi allemaal,

Nog een aantal foto's van de jongen ;)

Jong 1, een zwaar bonte cinnamon witmasker en hopelijk getekend, nog vrij.

Jong 1

Jong 1

En voor de laatste keer.

Het albino jong, nog vrij.

Nog een keer

Het cinnamon opaline witmasker jong, maar ik begin mijn twijfels te krijgen over de mutatie. Ik vind de parels wel heel erg lang, dus misschien zijn het wel geen parels en is het toch bont.

Nogmaals, deze is trouwens ook nog vrij.

Nog een keertje.

En voor de laatste maal.

En het jongste valkje in dit nest. Het is in ieder geval bont, maar of er cinnamon en opaline inzit weet ik nog niet. Deze is ook nog te reserveren.

En nog een keer.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Ja als je ze zo kaal plukt worden ze vanzelf zwaar bont  :P :)

Jong 1 wordt mooi zo te zien zeg.

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 30 mei 2007, 17:20:18

Ow, doe je dat zo, zwaar bonte valkjes kweken ?  ::) :P ;D

Caroline

;D ;D ;D

Ze lijken inderdaad mooi te worden, jammer dat ze zo geplukt zijn.

EN nog geen nieuwe adresje voor ze?? Ook altijd balen.

Succes met ze.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Marlies op 30 mei 2007, 19:02:14

Ow, doe je dat zo, zwaar bonte valkjes kweken ?  ::) :P ;D

Ja ach, ik vond het wel goed geweest met altijd maar die zwaar bonte ouders zoeken, dus ik doe het maar op mijn eigen manier ;D :P Zo kom ik toch nog aan zwaar bonte valkjes ;D

Citaat van: Caroline op 30 mei 2007, 20:04:12
;D ;D ;D

Ze lijken inderdaad mooi te worden, jammer dat ze zo geplukt zijn.

EN nog geen nieuwe adresje voor ze?? Ook altijd balen.

Succes met ze.  :D

Ja erg jammer dat ze geplukt zijn, maar tsjah wat doe je eraan. En er is ook nog geen nieuw adresje, maar ik heb ze dan ook nog niet zo lang op internet staan om gereserveerd te worden ;)

Groetjes

Mara

Hoi Rob

Hele mooie kleine valkjes heb je, echt waar. Lekker genieten is dat. Ik hoop dat ze allemaal gauw een goed thuis vinden.

Mara

Ivy

Hoi Rob.

Jammer dat ik het niet wist, ik had anders ook een getekend mannetje voor je

;D ;D ;D

Hij is prachtig hoor, je nieuwe aanwinst.
Je jonkies zijn ook erg lief, jammer van het plukken. Ej ej waarom heb ik toch een slot op mijn vogelkamer ;D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anke

Hoi Rob,
Mooie nieuwe aanwist heb je!
Enne die kleintjes zijn ook erg leuk!!
Je vindt vast snel een huisje voor ze :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes