2 mei 2025, 20:26:13

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Caroline

Leuk hè, een verrassingdonsje??  Ik weet er alles van.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

margreet

hallo Rob,

Zijn die mooie opaline lutino's echt dezelfde als die kale jonkies. Geloof er niks van ;D ;D
Wil wel een foto zien van je opaline bonte lutino, die wordt vast heel mooi.

groetjes Margreet

Rob S

H
Citaat van: Caroline op 26 april 2007, 20:34:54
Leuk hè, een verrassingdonsje??  Ik weet er alles van.  :D

Haha ja dat is echt geweldig, vorig jaar toen ik weer kwam van vakantie had ik ook al verassinkjes ;D

Citaat van: margreet op 26 april 2007, 22:00:40
hallo Rob,

Zijn die mooie opaline lutino's echt dezelfde als die kale jonkies. Geloof er niks van ;D ;D
Wil wel een foto zien van je opaline bonte lutino, die wordt vast heel mooi.

groetjes Margreet

Ja dat zijn echt dezelfde, maar na het weekend komen de foto´s. Vanavond wou het uploaden niet lukken, en ik kom nu pas weer van de voetbaltraining uit de kantine ;). En aangezien ik dit weekend een lekker weekendje met mijn vriendin wegga naar centerparcs zullen de foto´s na het weekend komen.

PS MOTORFANATEN DIT WEEKEND VAT ON WHEELS IN NIEUW HEETEN MET INTERNATIONALE STERREN. WWW.VATONWHEELS.NL

Rob S

Hallo allemaal,

Ik ben weer van een onvergetelijke vakantie en een enorm leuk koninginnedag ;D Ech helemaal te gek!

Met de valkjes gaat alles goed, de 3 jongen zijn enorm gegroeid en zijn nu bijna 30 dagen oud.

Ik verwacht een dezer dagen ook jongen bij het koppel gepareld x witmasker cinnamon primrose.

Het nest van het koppel bont cinnamon gepareld x witmasker cinnamon primrose wordt niets denk ik, vanochtend toen ik ging kijken waren de ouders van het nest en de eitjes steenkoud. Terwijl ze nu wel weer goed aan het broeden zijn :-\. Inmiddels hebben ze al 4 eitjes.

De 5 eitjes van de splendidjes zijn volgens mij niet bevrucht, de pop broedt wel erg goed en de man verzorgt haar nog altijd keurig.

En dan heb ik de duifjes nog, die groeien als kool en vliegen geloof ik over een week al uit.

Groetjes Rob

Rob S

Helaas, volgens mij is het laatste lutino jong toch niet bont gepareld :-\. Ze heeft op de punten van de vleugels wel wat verdwaalde parels zitten, daarom dacht ik eerst ook dat ze bont gepareld was. Maar verder niks geen parels te bekennen. Wel heeft ze een groot verschil in geligheid op de rug en de vleugels. De rug is een stuk geler dan de vleugels.

Ik heb maar even een paar foto's gemaakt van de jongen:

Alle 3 in het blok.

Jong 1, nog vrij.

Nogmaals.

Jong 2, nog vrij.

Jong 3, gereserveerd

Het jonge duifje, dat vandaag is uitgevlogen.

Het gaat er soms nogal pittig aan toe hier :o, en dat om wie het eerst eivoer kan eten.

Groetjes Rob

moonwitch (diana)

Hoi Rob

Wat een leuke foto's heb je weer, vooral van je lutino jongen en dat duifje is ook schattig.
Leuk gemaakt die foto's van je vechtende valkjes om voer.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Monky

Citaat van: Rob S op  2 mei 2007, 17:29:12

De eerste twee zitten te kibbelen en de derde neemt het er lekker van   ;D Zo doe je dat  ;D

Je hebt daar een mooi stel geparelde lutino's... Daar ben ik gek op  ;D ;D ;D

Leuke foto's  :)

Groetjes,
Monky

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: moonwitch op  2 mei 2007, 17:34:39
Leuk gemaakt die foto's van je vechtende valkjes om voer.
Groetjes diana

Ja het is echt te gek voor woorden, net alsof ze dagen geen eten hebben gehad. Ik geef ze gewoon 1 x per dag eivoer, en daar zijn ze helemaal gek op. Als ik voor de voliere sta vliegen ze er al naar toe, en als ik weer kom met het eivoer kan ik soms de voliere niet eens in omdat ze zo vooraan blijven zitten.

Groetjes Rob

Rob S

Net nog weer even de eitjes geschouwd, en wat blijkt: alle 5 de eitjes van de splendids zijn bevrucht :o ;D! En dat voor een eerste nestje van een nieuw koppel die beiden nog geen jaar oud zijn ;D!

De eitjes van het primrose koppel zijn tot nu toe nog niet bevrucht, hier liggen inmiddels 5 eitjes.

En ik had vandaag het eerste donsje verwacht bij de geparelde man en de witmasker cinnamon primrose pop, maar die heeft zich nog maar even bedacht en blijft nog lekker even in het ei zitten. Misschien morgen

Groetjes

•=Bonnie=•

wauw ik vind die opaline-lutino's zo vreselijk mooi en deze zijn wel heel mooi geel! :)

Mandy

Ik vind ze ook heel mooi! ;)
En wat een leuk duifje. 8)
Super dat de eitjes van de splendids toch bevrucht zijn! :D
Nou duimen dat van de primroses de laatste misschien toch bevrucht zijn. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ik ga mee met de dames voor me, je lutinootjes zijn echt prachtig! Mocht ik in de toekomst ooit ruimte hebben voor een grote voliere, staat een geparelde lutino zoals die van jou op de wishlist! :D

Caroline

Jouw volière is toch ruim genoeg Rianne, bijna alles zit binnen.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

HOi Rob

Prachtige lutino's! Echt heel mooi.

Mara