3 mei 2025, 04:17:16

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Margreet,

Ja dat hoop ik toch wel. Het was me zelf ook al opgevallen dat ze niet zo heel veel dons hebben.

En de bont geparelde witmasker pop is weer begonnen met leggen, gister heeft ze haar 1e ei weer gelegd. Ook heb ik e eitjes bij het koppel gepareld x witmasker cinnamon primrose weggehaald. Ze zaten er helemaal niet meer op, hopelijk de volgende ronde meer succes.

Groetjes

caro

Hoi Rob,

Leuke foto's, je hebt mooie vogels.

Grappig hoe die duifjes broeden.

Leuke donsjes, ze zijn inderdaad erg kaal.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•

*kwijl* wat is die witmaskerprimrose een schoonheid!! Is de andere kant ook zo?

Inderdaad erg kale donsjes zeg, ik ben benieuwd of je dat nog merkt als ze eenmaal in de veren zitten.

Caroline

leuk, hier ook weer donsjes!!  :D

En wat een prachtige Primroosjes heb je toch.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hallo allemaal,

Ja ik snap ook niet dat ze zo kaal zijn, het nestje vorig jaar van dit koppel was gewoon vol met dons. Maar de pennetjes bij de 2 oudste donsjes komen tot nu toe gewoon goed door.

Hoi Bonnie,

Nee, de andere kant van die witmaskerprimrose is helaas niet zo. Ik zal binnenkort nog wel een keer proberen om een foto te maken van de hele rug. De andere kant is net iets gevlekter. De andere witmasker primrose die ik heb is wel bijna symmetrisch. Zij heeft alleen op 1 vleugel een bruine veer zitten, die aan de andere kant niet zit.

Groetjes Rob

Mandy

Leuke foto's, mooie valken, zeker die primrose witmasker. En grappig om die duifjes zo te zien. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

14 april 2007, 18:36:01 #486 Last Edit: 17 april 2007, 17:48:57 by Rob S
Ja klopt, die duifjes zijn een soort apart. Zo zitten ze echt heel erg vaak te broeden.

Hier nog een paar foto's die ik net even gemaakt heb:

Witmasker cinnamon primrose, gekoppeld aan een geparelde man die split voor bont is.

Van de andere kant

De geparelde man split bont, een klein beetje nieuwschierig ;D

De andere witmasker cinnamon primrose

Van de andere kant

Eventjes bij de buurvrouw buurten

Hallo, iemand aanwezig daar???

Zo die is mooi niet thuis, kan ik lekker slopen ;D

De bonte man

Splendid mannetje

Ik vind het echt een heel mooie soort vogel, het lijkt net alsof de veren fluoriscerend zijn.

En nog een keer

Zo dat waren ze alweer, de volgende keer hoop ik dat ik ook weer foto's van de jongen heb. Mams zat nu op het nest, dus ik kon geen foto's maken

Rob S

En de bont geparelde witmasker pop heeft weer een ei bijgelegd. Straks maar weer vervangen voor neppers, want ze staat er weer alleen voor geloof ik. Ik hoop dat ik de eitjes dan kan overleggen bij een ander koppel, maar ik vrees er wel een beetje voor.

Groetjes

•=Bonnie=•

Mooie foto's man wat is die pop mooi. Ik ben benieuwd naar de jongen die eruit gaan komen!

Rob S

Citaat van: Bonnie op 15 april 2007, 22:41:18
Mooie foto's man wat is die pop mooi. Ik ben benieuwd naar de jongen die eruit gaan komen!

Dank je Bonnie, ik ben ook heeeel erg benieuwd naar de jongen die voortgebracht gaan worden. Als er al jongen komen. Want de bont geparelde cinnamon man probeert uit alle macht de pop in het broedblok te krijgen, maar de pop heeft er niet veel zin in geloof ik. Zo gaat het al ongeveer 1.5 week.
Maar ik wacht rustig af. Oja de bont geparelde witmasker pop heeft weer een ei gelegd. Weer een hele rare vorm, erg langwerpig ???

Groetjes

moonwitch (diana)

Hoi Rob

Jij hebt ook zeer mooie valkjes hoor!
Dat kale van je jongen, het lijkt erg op dat het dons verkleefd is aan elkaar waardoor ze kaal lijken.
Heb ik ook eens gehad met jongen.
Je krijgt vast prachtige valkjes met de koppels die je hebt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rob S

Hoi Diana,

Dat dons kleefde wel aan elkaar, maar hoe komt dat. En ik heb idee dat ze dan nog weinig dons hadden. Maar goed, dat maakt verder niet zoveel uit geloof ik want ze komen al prachtig mooi in de pennetjes te zitten.

Het koppel gepareld split bont x witmasker cinnamon primrose heeft ook weer een ei gelegd. Ik hoop dat dit nestje meer succes heeft dan de vorige.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Ik ben heel benieuwd naar je x primrose koppel. Eigenlijk had je er een mooie primrose of primrose look a like man bij moeten hebben he?

Rob S

Citaat van: Bonnie op 17 april 2007, 15:56:06
Ik ben heel benieuwd naar je x primrose koppel. Eigenlijk had je er een mooie primrose of primrose look a like man bij moeten hebben he?

Ja dat klopt, en als het goed is duurt het niet zo heel lang meer voordat deze komt. Ik heb bij Mandy een getekende man gereserveerd van Spik&Span. Daar heeft ze nu jongen van, maar ik heb geen idee hoeveel er nog voor mij in de rij staan voor een getekende man.

Groetjes

•=Bonnie=•

Heb je trouwens beide poppen nog, je had toch twee van die getekende popjes?