3 mei 2025, 12:43:11

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Suus,

Ik houd ook van dieren, maar katten...krengen dat zijn 't. Mijn vogels waren helemaal door het dolle heen, en het is ook niet de eerste keer dat mijn vogels worden aangevallen door katten. Ik heb er al een aantal verloren door die beesten.

Maar dat ze zomaar jouw huis binnenlopen, dat had ik ook niet gepikt. Ik had hem/haar proberen te vangen en naar het asiel gebracht, of een paar kilometer verderop losgelaten. Mensen moeten zich ook maar eens realiseren dat je een bult overlast hebt van die beesten. Ze willen ze zelf niet binnen hebben, dus daarom gaan ze naar buiten. En een ander zit er mee opgescheept. Je hond laat je toch ook niet buiten loslopen...

Maar met de valkjes en duifjes gaat het goed, allemaal volle kropjes dus het kan niet beter. Nu maar hopen dat ze een beetje tegen de hitte kunnen. Gelukkig staat de voliere alleen 's ochtends tot een uur of 10 maar in de zon, dus erg veel last hebben ze er niet van denk ik.

Groetjes Rob

*Esther*

Hoi Rob,
Ik heb een tijd terug ook rond gekeken voor broedkooien. Maar ik vind 40cm diep vrij klein. Wat ik minimaal wil is 50X50X120. Maar tot nu toe nog niet van gekoemn.
gr Esther

Rob S

Hoi Esther,

Ja ik heb er ook van afgezien, vind het zelf ook te klein. Ik ga denk ik straks voor 100x50x50. Maar daar ga ik wel mee bezig na het broedseizoen, dan zijn er altijd wel mensen die er vanaf willen.

Ook is er weer 1 jong bij gekomen, een wildkleur variant. Met de 4 andere jongen gaat het goed. Alleen wat minder is dat is dat een valkje dat nu 1.5 week geleden uitgevlogen is een afwijking aan de poot heeft, helaas is er niets aan het pootje te zien verder :(.

Groetjes Rob
Groetjes Rob

Inger m

Citaat van: crosser op 20 juli 2006, 22:32:37
Hoi Rob,
Ik heb een tijd terug ook rond gekeken voor broedkooien. Maar ik vind 40cm diep vrij klein. Wat ik minimaal wil is 50X50X120. Maar tot nu toe nog niet van gekoemn.
gr Esther

ff off topic, maar ik heb nog een binnenvoliere te koop. Mogelijk ook geschikt als broedkooi. Voor de prijs hoef je het iig niet te laten...
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet&md=second&id=1581&min=&max=

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rob S

Hoi Inger,

Bedankt voor je aanbod, maar de reden waarom ik graag aluminium/trespa broedkooien wil is omdat dat onderhoudsvrijer is. Ik heb nu zelf al houten broedkooien, maar ik vind dat niet makkelijk met schoonmaken en je hebt er nog wel eens onderhoud aan.

Groetjes

Rob S

Hallo allemaal ;D

Hier even een overzichtje van de 2e ronde:

Lutino (gepareld?) x cinnamon gepareld:
2 lutino's, 2 wildkleur varianten en nog 3 eitjes, waarvan er 2 van het koppel wildkleur x gepareld zijn.

Gepareld x witmasker cinnamon bont (primrose):
1 wildkleur variant en 3 eitjes.

Wildkleur x gepareld:
2 eitjes, van de andere primrose.

Diamantduifjes:
2 jongen.

Er zijn vandaag dus weer 2 jongen uit het ei gekropen, een wildkleur en een lutinootje.

Groetjes Rob

hippysuus

Hoi Rob,

Het gaat bij jou ook perfect ondanks alle hitte he? Heerlijk dat het bij de meesten hier zo'n fijn seizoen is geweest voor alle jonkies enzo. Daar wordt ik erg blij van!

Groetjes,
Suus

Rob S

Hoi Suus,

Ja het gaat hier aardig mooi ondanks de hitte, het scheelt ook heel erg veel dat aan de rand van onze achtertuin hoge eikenbomen staan. Zo staat de voliere vanaf 10 uur 's ochtends in de schaduw :). En mocht de zon nog een beetje door de bomen heen komen staat die nog altijd op de achterkant van de voliere, en daar zit eerst nog het nachthok. Dus op zich een perfecte plek voor de vogels, het is ook nooit extreem warm in de voliere ;D

Groetjes

Rob S

Het gaat lekker hier, weer een jonkie geboren ;D. Een wildkleur variant, bij de lutino (Gepareld?) en de cinnamon geparelde pop. Alle jongen groeien verder goed, een aantal hebben de oogjes al open.
Ook zat er net weer zo'n kat bij de voliere, het vangen wil verder niet lukken. Dus nu maar overgegaan op vis dat goed ruikt :D.

Groetjes

Rob S

Hallo,

Gister heb ik een hele mooie 3 delige kweekkooi gekocht, met aluminium voorfronten ;D. De afmetingen zijn 115 x 60 x 60 met broedblokken aan de buitenkant. Foto's volgen als het in de schuur staat ;).

Groetjes

hippysuus

Ik ben benieuwd, wie of wat ga je daar dan allemaal instoppen? Is het bedoeld om een koppel apart te kunnen zetten van de rest?

Saar

hoi hoi
wanneer hebbie weer nieuwe foto's? ;)
Ik ben benieuwd hoe je valkendonsjes eruit zien :)
Ik heb sinds een paar dagen ook 2 diamantduifjes. Het mannetje was aan komen vliegen dus daar hebben we een vrouwtje voor gehaald. Niemand heeft hem als vermist opgegeven dus houden we hem zelf :)
groetjes Saar :-*

Rob S

Citaat van: hippysuus op 28 juli 2006, 13:23:55
Ik ben benieuwd, wie of wat ga je daar dan allemaal instoppen? Is het bedoeld om een koppel apart te kunnen zetten van de rest?

Hoi Suus,

Ik wil vanaf volgend broedseizoen met 4 of 5 koppels gaan kweken, alleen ik heb geen plek voor 7 of 8 broedblokken in de voliere. Daarom heb ik een kweekkooi gekocht, waarin dan 2 koppels komen. Het andere gedeelte wat overblijft is voor de jonge valken. En in de voliere komen dan 2 of 3 koppels. Vandaar ;).

Hoi Saar,

Het spijt me, maar ik heb niet eerder dan volgende week zondag foto's. Mijn ouders zijn op vakantie en hebben de digitale camera mee ;). En leuk dat je ook 2 duifjes hebt nu, ik hoop dat je er net zo mee zult kweken als ik. Vandaag zijn de 2 jongen van de 3e ronde van de duifjes uitgevlogen :).

Met de valkjes gaat het ook goed, heb alleen nog geen thuis gevonden voor de 4 jongen van de 1e ronde. Dit zijn 2 wildkleurtjes, split voor bont en kanssplit gepareld. 1 wildkleurtje kanssplit gepareld. 1 geparelde, kanssplit cinnamon.

Met de jonge valkjes die nog in het blok zitten gaat het ook goed. Bij het koppel lutino (gepareld?) x cinnamon gepareld voert een primrose heel erg mooi mee. Dus die jongen groeien erg hard. Bij de geparelde man groeit het jong ook goed. Ook heeft het koppel wildkleur split bont x gepareld weer 4 eitjes.

Eens kijken wat daar uit komt...

Groetjes

Rob S

Hoi Allemaal,

Met de jonge valkjes gaat het goed. Allemaal goed volle kropjes en de stekeltjes beginnen door te komen bij de lutino en 2 wildkleur variantjes. Helaas heb ik op dit moment geen digitale camera, dus geen foto's

De tussenstand:

Lutino (gepareld?) x cinnamon gepareld:
2 lutino's
3 wildkleur varianten

Gepareld x witmasker cinnamon primrose:
1 wildkleur variant
4 eitjes, de pop is opnieuw begonnen met leggen ???

Gepareld x witmasker cinnamon primrose:
5 nepeitjes, de pop broedt alleen

Wildkleur x gepareld:
4 eitjes, waarvan 2 van de witmasker cinnamon primrose die alleen broed.

Dit is de laatste ronde van dit jaar. Alleen de duifjes mogen nog een 4e ronde doen. Dan op zoek naar 2 nieuwe mannen erbij om de koppels klaar te maken voor volgend kweekseizoen. Ik hoop dat een witmasker primrose gaat worden, en een geelwang man. Ook zou een koppeltje catharina's eventueel erbij kunnen komen.

Groetjes Rob

Caroline

Fijn dat het zo goed gaat, jammer dat je even geen camera hebt.

Maar we houden de foto's wel te goed.  ;) Heeeel veeeeel!!  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.