M'n baby valkjes: Max en Misha. En m'n grasjes + catharina's

Gestart door vickie, 3 mei 2006, 19:10:59

« vorige - volgende »

vickie

Vandaag wegen de kleintjes 70 gram en zijn 4,5 week oud. Ze begonnen te roepen voor hun eten toen ze de spuitjes zagen, en wilden niet meer in hun kooi erna.

Max hing aan de broekspijp van mijn moeder. Het was zo'n gek gezicht  ;D Misha moet ik altijd uit de lucht plukken, die kan nog niet goed vliegen.

Spijtig genoeg heb ik nog geen foto's kunnen maken, maar ik zal zeggen welke kleur ze hebben: het zijn waarschijnlijk wildkleurtjes.

Je maakt toch wat mee hoor, met die gekke beestjes  :P
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Riny

Hoy Vicky
Leuk dat je een dagboekje begonnen bent over je tweetal.
Blijf je ze met het spuitje voeren ,of ga je zo over op een lepeltje.
Dat is dan wel weer een stapje dichterbij zelf eten.
Groetjes Riny :D

valkchico

HAllo Vicky,

leuk hoor weer twee valkjes erbij in de dagboeken. Heb je ze al lang?
Kom snel weer lezen en hoop dat je er dan wel foto's van hebt ;D

gR esther

ManjaV

Hoi Vicky,

Gezellig, twee van die babyvalkjes :D
Ik ben benieuwd naar alle belevenissen ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

vickie

Hey ondertussen heb ik ze al zo'n 2 weken en zijn ze bijna 5 weejes oud  :-*

Ze van de lepel laten eten is een ramp, dan hangt alles hier vol  ;) De valkjes spelen al wel met trosgierst.

Vanmorgen hing Misha in de gordijnen toen ik 'hem' uit zijn kooi liet. Direct daarna ging hij op de kast zitten. Ik heb hem maar op mijn hand laten stappen want anders is die zo aan het spelen dat ie niet meer wil eten. Max heeft niet veel uitgespookt, 'hij' is direct op mijn been komen zitten om te eten.

Vanmiddag kregen ze weer eten. Alletwee waren ze om ter hardst aan het zeuren voor hun spuitje. Ik kreeg er bijna hoofdpijn van  ;) Na hun eten zijn ze me gevolgd naar de computer. Mama was daar aan het typen. En ja, je raadt het al, die gingen natuurlijk mama wat zitten pesten  ;D De hele tijd probeerden ze over het toetsenbord te lopen en klommen ze op haar handen. Pestkopjes zijn het  :P

Zo, dat was het voor vandaag, ik ga straks naar een feestje. Mama let dan op hen en ik ga mij amuseren. Joehoe, weekend!

Rianne

Leuk is dat he, valkjes en je toetsenbord. ;D Bij mij proberen ze dan de toetsen eruit te peuteren. ;)
Heb je ook foto's van je valkjes?

vickie

Ik wil graag foto's zetten hoor, maar de camera is stuk en papa is te lui om hem te laten repareren  :(. Nu zijn ze 5 weken oud. Weet er soms iemand of wildkleur babietjes héél vaag gele vlekjes krijgen op de achterkant van hun kopje? Bij die van mij is dit zo.

Ondertussen is het aantal keer voeren teruggebracht naar 2, dit gaat toch goed denk ik want ik betrap ze er soms op dat ze stiekem aan de trosgierst zitten. Of ze dit dan ook opeten weet ik niet zeker, maar het is in ieder geval positief dat ze er interesse voor hebben.

Ik wilde Max en Misha dus voeren vanmorgen. Krijsen dat ze deden!  ;D En ze wilden helemaal niet terug in hun kooi. Telkens als ik er eentje in gezet had in ik wilde de andere in de kooi zetten, klom diegene van in de kooi er terug uit. Ze zijn zo grappig  ;D

Straks mogen ze weer "vliegoefeningen" doen. Wat een gekke beestjes zijn dat toch. Groetjes, vickie

Mara

Hey Vickie,

Ik heb geen digitale camera maar ik gebruik de camera van mijn mobiele telefoon zodat ik toch foto's kan plaatsen.

Maar jij zegt dat ze nu 5 weken zijn en dat je ze al 2 weken hebt? Dus ze zijn met 3 weken bij de ouders weggehaald of hoe moet ik het zien?

Ik wens je heel veel succes en ik hoop gauw foto's van je valkjes te mogen zien.

Groetjes

Mara

Riny

Citaat van: vickie op  7 mei 2006, 13:47:01

Weet er soms iemand of wildkleur babietjes héél vaag gele vlekjes krijgen op de achterkant van hun kopje? Bij die van mij is dit zo.

Hoy Vicky
Dan denk ik dat jou valkje iets van bont in zich heeft.
Groetjes Riny :D

vickie

8 mei 2006, 15:46:25 #9 Last Edit: 8 mei 2006, 15:50:55 by vickie
Hey Riny bedankt voor je antwoord.  :) En Mara, de kleintjes zijn inderdaad bij de ouders weggehaald, omdat deze de jonkies verstoten hadden.  :-\

vickie

Vanmorgen wilde ik de kleintjes wegen om te zien of ze niet te veel afgevallen waren door het terugbrengen van de voedingen.

Mama haalt Max uit de kooi en ik Misha. Ze bleven even zitten en begonnen toen door de kamer te vliegen. Alles moest eraan geloven als landingsplaats: de kasten, de gordijnen, de strijkplank en natuurlijk ons hoofd  ;D Het was een ramp om ze te wegen. Elke keer als ze dan in het bakje zaten wilden ze wéér gaan vliegen. Maar goed, het is gelukt. Ze wegen tussen 70 en 72 gram, nu nog goed in het oog houden of ze weer bijkomen.

Onze Misha eet al goed van de gierst, ik heb al veel lege pelletjes gevonden. Max is nog koppig en wil geen gierst eten. Ik ben benieuwd wat ze vanavond gaan uitspoken.  ;)
Groetjes, vickie

vickie

Wel, onze valkjes zijn nu dus 5,5 week oud. Misha, de jongste weegt 80 gram en wil niet meer uit de spuit eten!  :D Onze Max is afgevallen en weegt nu 70 gram door het terugbrengen van de voeding. Nu wordt het dus goed opletten of hij nog verder afvalt, zo ja, dan moet er 1 voeding meer worden gegeven.  ::)

Voor de rest is er niet veel meer gebeurd. Ze hangen graag in de gordijnen en zitten veel op ons hoofd wanneer ze uit hun kooi zijn.  ;D

Misschien spoken ze een van de dagen nog iets geks uit, jullie horen nog van mij.  :-*

ManjaV

Hoi Vickie,

Wat leuk om te lezen zeg! :D En die namen vind ik erg leuk bij elkaar klinken: Max en Misha. Het lijkt me erg leuk om groot te brengen, zoals jij doet. Wat zielig dat de ouders ze verstoten hadden. Maar gelukkig hebben ze een goed thuis bij jullie :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

vickie

Hier ben ik weer. De kleintjes zijn nu ondertussen 6,5 week oud en eten al redelijk goed zelf. Ze krijgen enkel 's avonds een voeding, welke ze meestal niet helemaal opeten, dus ik denk dat ze vlug zelfstandig gaan zijn!  ;D

Max en Misha zijn trouwens echte deugenietjes geworden. Wanneer ze uit hun kooi zijn komen ze eerst eten en dan gaan ze aan je kleren knabbelen of aan je horloge. Ze vinden het ook fantastisch om voor het raam te zitten dat op de straat uitkijkt, dan zitten ze zo geinteresseerd naar de auto's, fieters, vogels enz te kijken.  ::)

Het ergste is nog om ze uit de lusters te krijgen. Ze vinden het zo leuk om erop te klimmen, echt een gek gezicht.  ;D

Spijtig genoeg moet ik nog huiswerk maken, dus ik kom een andere keer wel terug.
Groetjes, vickie

vickie

Nu wegen de kleintjes 80-85 gram en zijn ze bijna 7 weken!  :D

Ze vinden het heel leuk om bij ons te zitten en aan onze kleren, horloges, enz te prutsen. Vliegen kunnen ze heel goed. Ze botsen niet meer zoveel en weten waar ze mogen landen.

Mijn zusje staat hier te zeuren dat ze op de pc wil dus ik zal morgen ofzo wel verder typen.  ::)