9 mei 2025, 17:52:49

isabel

Gestart door demi, 26 juni 2003, 15:34:54

« vorige - volgende »

demi

hallo allemaal

mijn vraag is: heeft iemand een duidelijke foto
van de valk isabel?
alvast bedankt!

diana w

daan

Hoi Diana ho hoi.

ik heb op de cam nog een foto staan van een isabel, maar die is neit zo duidelijk. Mijn vader heeft er 1tje zitten, ik zal vanavond ff een duidelijkere foto maken okay dan plaats ik hem hier, tot vanavond

Groetjes Daan

Paul

27 juni 2003, 04:52:28 #2 Last Edit: 27 juni 2003, 04:57:47 by Paul
Hoi Diana,
Isabel is de foute benaming die word namelijk gebruikt bij andere vogelsoorten, bij valkparkieten heet het cinamon en daar word hetzelfde mee bedoeld.
Cinamon is een beetje kaneelkleurig en op de foto lijkt die wel een beetje op die cinamon of isabel zoals sommige zeggen alleen is dat een witmasker cinamon van Lique en Peter.

Groetjes,  Paul

demi

hoi  paul
bedankt voor de uitleg!!
ik dacht het al.
en wat een mooie vogel lique en peter!

groetjes diana :)

Lique

Hoi Diana,

Dank je wel, Sammy (Sam) is ook echt een schatje. Lekker bijdehand, en ook zo lief.
Sam komt samen met Pino bij Natalie weg.

Groetjes Lique

daan

Hoi Diana,

Ik heb vandaag de foto van de iasbel (cinnamon) genomen ik hoop dat tie duidelijk is maar die van Paul is ook erg duidelijk, dat is idd de witmasker cinnamon, en dat is Gabbertje van mij ook. maar hier is dus de moeder van Gabber (gabber is de mama van Lucky). Ze is al aardig in de rui, dus ze is niet op haat mooist

groetjes Daan

Tara

Het is inderdaad een cinnamon witmasker, mooie foto hoor, een heerlijke vogel ::) ;D Geniet er maar lekker veel van ;).

Groetjes, Tara

daan

Dank je Tara,

Hij is van mijn vader, maar Gabbertje lijkt er wel een beetje op, is tenslotte haat moeder. Maar mijn vader geniet er wel van hoor hahaahahaha, en ik ook, ik vind het altijd geweldig om in zijn voliere rond te hangen hij heeft ook zoveel vogels, echt geweldig.

Gr Daan

Tara

:-[ Owja sorry, ik moet beter gaan leren lezen :-[ :-[ :-[ bloos bloos bloos, nou geniet dan maar lekker van Lucky ;D, is een prachtige valk haar mama dus moet zij dat ook wel zijn ;D

Groetjes, en geniet maar lekker ;D

Tara

daan

Dank je Tara,

geeft niets hoor, ik ben ook weleens een beetje de weg kwijt.
hihihihihi. Hoest met jou jonkies.

Gr Daan

Tara

Met mijn jonkies super, heb er nu 5, alleen komen de andere 2 niet uit :-/ ahja, ze piepen zich rot, maar dan moeten er nog 3 jongen uitkomen hoor ;D Dit keer misschien wel 10!

demi

hoi daan
ook een hel mooie vogel is de moeder van gabber!!!
bedankt ook jij!

groetjes diana w

Mandy

30 juni 2003, 06:47:58 #12 Last Edit: 30 juni 2003, 06:51:15 by Mandy
Ik weet ook niet beter dan dat Isabel hetzelfde is als cinnamon, maar laatst stelde ik die vraag in het forum bij vogelarena en kreeg deze reactie;

cinnamon is niet het zelfde als isabel
vraag programman NBVV

klasse 662.026 cinnamon man/pop
klasse 662.061 isabel man/pop

verschillende klassen dus verschillende kleurslagen.

Ik heb gemaild naar de NBVV, maar heb niets vernomen, ik weet het nu dus ff niet meer hoor? :-/

Hier nog een foto van Japie-jo (rechts), een cinnamon valk.

Hier zie je ook goed het verschil met een wildkleur, Zwartje (links).
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

hoi mandy

ja raar is dat he een man zei dat cinnamon iets anders was als isabel maar ik vindt het echt hetzelfde lijken!

mooi zijn ze wel he de cinnamons!!
bedankt voor je info!!

groetjes diana w

daan

Ik ben benieuwd Mandy, laat je het ons weten als je nog een reactie krijgt. Mijn vader noemt ze altijd Isabels, en ik zei dat ee n keer op de chat hier, en kreeg gelijk de reactie dat ze zo niet heten, maar mijn vader was het daar niet helemaal mee eens. Dus als we het nu over dat soort hebben, zeggen we altijd Isabel hihihihihi. Trouwens een hoop vogelmensen bij onze vereniging noemen het Isabel. Grappig eigenlijk dat daar niets zeker van is.

Daan