11 mei 2025, 02:55:38

Rechterneus gat dicht

Gestart door Jeffry83, 24 juni 2003, 20:43:24

« vorige - volgende »

Jeffry83

24 juni 2003, 20:43:24 Last Edit: 24 juni 2003, 20:43:50 by GothicJeff
Ik zag vandaag dat mijn valkje van 8 weken een dicht rechterneusgat heeft,als ze ademt hoor je soms dat rare reutel alsof er slijm zit en soms niest ze...wat moet ik doen?
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Valerkiet

bij mij was dit ook eens maar het gaat vanzelf weg heur :)

Tara

Hoi,

het gaat inderdaad vanzelf weg, maar het is soms niet zo'n prettig gevoel voor de valk, als het erg is, krijgt die soms geen adem door dat ene gaatje, maar zo erg zal het niet komen denk ik, het is gewoon zo'n plat laagje die op en neer gaat hé :D. Je kan misschien proberen het eruit ze halen, met Plukkie deed ik dat ook heel voorzichtjes met een tandenstokertje, maar je moet heel voorzichtjes zijn, zodat de scherpe punt niet duwt en het valkje geen pijn heeft.

Groetjes, Tara

Jeffry83

ik heb d'r d'r wekelijkse douche gegeven waardoor het snot wat erinzat zacht werd en er uitging door het ademen :)
R.I.P:

Tara

Ok, da's natuurlijk een zeer goeie manier ::) :).

Leuk dat het er uit is ;)

Ellen

Je kan het natuurlijk ook zelf met een rietje even
wegzuigen.
Misschien dat dat ook wel goed gaat.
Veel sucses.

Ellen

Jeffry83

met een rietje eruitzuigen  :-X nou nee,,,straks ziet het in me mond*kots*

Maar ze klinkt nog wel snotterig en niest af en toe.. :(
R.I.P:

Paul

25 juni 2003, 05:45:03 #7 Last Edit: 25 juni 2003, 05:47:46 by Paul
Hoi GothicJeff,
Normaal hebben ze een heel droog neusje dus ik denk dat ie verkouden is.
In elk geval zorgen dat ie zeker uit de tocht staat want daar kan het misschien door gekomen zijn.
Je kan ook wat druivensuiker door het drinkwater doen zolang ie verkuden is dat is goed voor ze.
En wat groente en fruit geven daar zitten veel vitamines in die ze nodig hebben.
Bij mijn jonge valkje zaten een keer 2 neusgaatjes dicht door het voeren van de ouders maar dat was dan met voer.
Dat heb ik er gelukkig wel uitgekregen want ik was bang dat ie toch te weinig lucht zou krijgen anders.
Als je valkje dat blijft houden zou je altijd even langs de dierenarts kunnen gaan want het zou met een paar dagen normaal wel over moeten zijn.
Over verkoudheid kan je op de site bij gezondheid ook wel het een en ander lezen.
Beterschap met je valkje.

Groetjes Paul

Jeffry83

tocht?het is zo benauwt in dit huis op de 2e verdieping zelfs als de ramen opstaan komt er nog geen tocht doorheen,dus zou niet weten echt hoe ze het nou kan hebben...Maar ik kijk het nog wel een paar daagjes aan...als ze het nog heeft overmorgen ga ik maar naar de dierenarts,,ook al heb ik het geld er niet voor....  >:(
R.I.P:

Ellen

Hoi Jeff,

Gewoon op tijd stoppen met zuigen door het rietje, dan
is er niets aan de hand.... :)

En een beetje snot van je zieke valkparkietje kan je toch
wel hebben?  :)
Die arme zielepiet moet natuurlijk wel een beetje lucht
krijgen, toch?

Groetjes Ellen.