6 oktober 2025, 17:30:45

valkjes uit 'het zuiden'

Gestart door Roma, 30 april 2006, 11:09:04

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Roma

Ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen. Ik moet zeggen, ik ben ook aan het rondkijken in mijn omgeving of ik iemand ken die in elk geval wat valkjes wil kopen van jou. En jij mag twee valkjes houden, dat is inderdaad meer dan wat Wilma heeft mogen houden, ook al heeft Wilma dan Coco en Ruby mogen houden (erg leuke dieren trouwens).

Ik hoop dat er gauw goede plekken komen en dat de hond voor jullie gezin behouden mag worden.

Mara

Roma

het is nu allemaal in een stroomversnelling gegaan. verschillende vogels hebben al een nieuw thuis gevonden. het ging vlugger dan we gedacht hadden.
we moeten nog 3 vogels herplaatsen
kiki ons wildkleur split popje van april 2006
en de lutino's kuifie en capri.
we hopen van harte dat we hier ook een goed tehuis voor vinden. dit vind ik het ergste van alles maar oke het is niet anders en gelukkig ging dit alles snel.
ik probeer later even de foto's te uploaden want ze zijn te groot dus moet ik ze bewerken.

*Patricia*

hoi Roma,

Ik vind het erg fijn om te horen dat je voor zoveel vogeltjes al een goed huisje heb gevonden. Voor deze vind je vast ook wel een goed huis.

groetjes Patricia

Riny

Hoy Roma
Fijn dat je al nieuwe huisjes gevonden hebt.
Komen ze een beetje bij je in de buurt terecht?
Ik blijf duimen voor je dat je voor de rest ook snel lieve mensen vind.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Raar  :-\.....maar fijn dat het voorspoedig verloopt met de herplaatsing....en ze komen vast goed terecht, net als de mijne....ik hoop dat jullie het een plek kunnnen geven in je hart, dat ook jullie hebben genoten van hun aanwezigheid en daar mooie herinneringen aan hebben....dat maakt een hoop goed, in je gevoel!!!!

Bij de vogelwinkel hier bij ons, vertelde ik de vrouw (die had ik al een poosje niet mee gezien en ze was altijd enthousiast over de valkjes van mij) van mijn vogels en de "uitwerking" op mijn lichaam.....de vrouw herkende het en zei dat dit wel vaker gebeurt bij mensen met valkjes, de valkjes hebben MEER stof en schilferdeeltjes die loslaten dan andere vogelsoorten en als je er op reageert is dat heel naar, want dan moeten ze idd weg om jezelf beter te voelen.

Schrale troost dat we niet de enige zijn  :-\ :-\ :-\ :'(
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

inderdaad wilma het is een schrale troost en nu na een paar dagen heb ik zoiets van er zijn mensen die het nóg erger hebben. klinkt raar maar is mijn houvast
het liep voorspoedig maar de witmaskers die verkoop ging toch niet door even een tegenvaller.
maar ik kan ook niet verwachten dat het heel snel gaat voor mijn gevoel het liefst gisteren maar ja dat kan nou eenmaal niet .
mijn uploader ligt er al dagen uit dus ik kan niet uploaden  en krijg zelfs mijn foto's niet bewerkt. hoe zou dát nu komen.
ik hou me er ok niet mee bezig nu ik heb bij de advertentie maar gezet dat ik de foto's kan mailen, mijn hoofd staat er niet na om me daar mee bezig te houden.
het mooiste was gisteren zoals je weet mag ik 2 valkjes houden jammer dan ik ben eigenwijs er blijven er 3. lolo die ik heb gekregen is zó lief dat krijg ik niet over mijn hart.
en harry en magic blijven zoals je misschien nog wel weet is harry in 1e instantie van mijn zoon en hij heeft ook al moeten inleveren dus gaan harry en magic op het voorjaar lekker evt naar buiten. ik vraag me wel af maken 2 of 3 verschil ik denk zelf niet ik denk als ik er 2 buiten en 1 binnen heb of 3 binnen dat dat het verschil maakt. nou zit ik te brazelen ;D
maar je zal wel weten wat ik bedoel. uit het slechtste toch nog iets goeds halen.
ik ben benieuwd hoe het maandag loopt voor jou. toen ik toendertijd jou berichtjes las wist ik  nooit wat ik moest schrijven voelde zó met je mee maar kreeg het niet op papier.
ik heb de advertenties geplaatst en hoop dat ik ze snel kwijt ben want nu heb ik iedere keer een stukje verdriet dan liever maar ineens alles dat kan er ook nog wel bij.

Wilma1

Ik wil je niet ontmoedgen, maar het maakt toch wel degelijk uit 2 of 3....en ook in de voliere "wapperen" ze en als "je" erin moet adem je toch weer meer en sneller in dan bij 2. Optie is mondkapje gebruiken en zonodig ee ionisator  IN de voliere plaatsen!!

In principe mag ik HELEMAAL NIETS houden, zei de longarts....al vond dhij het erg moeilijk dit "zomaar ff" te zeggen tegen me, want inmiddels wist hij hoe ik met de vogels bezig was en OOK hij is een dierenfreak....dus begrijpt mij heel goed.

Ook BUITEN waaien de stofdeeltjes alle kanten (sta je niet bij stil, want buiten lijkt zo ver weg) op en als je buiten zit, komt het al "onzichtbaar" aanwaaiend weer in de luchtwegen. Ik loop het risico ze dan voor een tweede X weg te moeten doen en daar pastte ik definitief voor, niet eens voor mezelf....maar meer voor de vogels.

De beslissing van de 2 die er nog zijn, heb ik geheel zelf genomen en GEEN "toestemming" voor gekregen....juist omdat deze vele malen minder schilferen en niet vliegen. Stel dat ik niet beter zou, worden en het toch erger wordt, zullen ze alsnog wegmoeten, maar zover denk ik maar niet. Ik moet er niet aan denken deze OOK te moeten missen, dan val ik in een diep gat.

Het VERKOPEN van vogels kon ik dus gevoelsmatig niet en heb bewuste valkjes bij elkaar "gekoppelt" omdat deze graag samen zaten en WEGGEVEN.....een klein kapitaal en in de feestdagen periode, ik voelde me net Sinterlaas, maar wist dat ze dan SAMEN konden en ik mensen niet "op kosten jaag" (zeker in DIE periode) om er meer dan 1 te nemen. Dit ging gelukkig zeer snel en bij de juiste mensen, waar ik nog steeds dankbaar voor ben....ik bezoek de vogels OOK nog en dat vind ik erg fijn en voel me welkom bij deze mensen die heel veel voor mij betekenen....alsof ik ze al jaren ken.

Met verkopen was ik bang dat ze per stuk zouden weggaan en de "verkeerde" bij elkaar. DAT was het laatste wat IK wilde...die nu bij elkaar zitten, horen bij elkaar en dat wilde ik zo houden, daarbij voor de vogels minder stress, omdat ze elkaar nog hebben en zich daar veilig bij voelen....en ook bij mij ging het geleidelijk...een afbouw van valkjes en kon ik aan de achterblijvers, volop mijn tijd besteden en ze lekker knufelen en vewennen....want dat deed ik nu nog meer....ik was toch al ziek, dus wat maakten die paar dagen/weken nog uit?!!

Toen de valkjes weg waren ben IK dus pas gestart met die KL... Prednison, omdat ik bang was veel last van de nare bijwerkingen te hebben en mijn aandacht zou verslappen naar de valkjes toe en dat wilde ik ook  niet. Ik had "heel wat noten op mijn zang hoor" :P......

Tja een heel geregel en aan jezelf kom je niet eens toe, pas als alles is zoals je "wilt" kun je beginnen aan jezelf en in dit geval je man, om het "leefbaar" te maken.

Een advies, maak je huis HEEL GOED schoon nadat de valkjes weg zijn, je zult verbaasd staan WAAR je allemaal stof etc. vindt van ze en zoalang het er blijft liggen blijf je benauwdheidsklachten houden, want het wappert gezellig met je mee, zonder dat je daar erg in hebt. Ik heb  samen met Joke mijn huis 2x doorgesopt, terwijl het onnodig leek.....maar toch is alles nu weg en knapte ik steeds meer op.

I he een mooie foto van de voliere en die laat ik uit vergroten, als herinnering aan die fijne periode die ik heb gehad en erg van heb genoten....DAT pakt NIEMAND af  :D

Hoe gaat het met je man ??? Gebruikt ie alleen Symbicort ??? Ik had OOK Bricanyl maar werd daar een beetje "stoned" van en moest ermee stoppen....de Symbicort geft me wel de "ruimte" voor meer lucht en nu ik behoorlijk verkouden ben, komt het pieperige er TOCH weer doorheen, terwijl het weg was,  het zal altijd mijn "zwakke plek" blijven ben ik bang, maar daar kan ik wel mee leven. Ik moet trouwens Dinsdag, dan is het de 23e zag ik......
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

wilma mijn man gebruikt inderdaad alleen maar symbicort s'morgens en s'avonds voor het naar bedgaan een pufje.
dit gebruikt hij sinds vorige week donderdag dus nu een weekje voor die tijd had hij ventolin maar daar reageerde hij niet op. vonden we raar omdat hij met die allergie zit, maar goed vorige week donderdag de symbicort voor het eerst en.....eindelijk kon hij de nachten weer doorslapen zonder hoestend en proestend  wakker te worden. als ik  vergelijk met nieuwjaarsdag is hij met sprongen vooruit gegaan . in het begin moest hij meteen puffen toen hij opstond en nu is dat al als hij al een half uur of drie kwartier wakker is. ook de tijd tussen de 2 puffen is langer in het begin haalde hij het niet tot hij naar bed ging. dit is dus al met al een lichtpuntje voor hem. en het hoesten van het vastzittende slijm is écht minder, in het begin dacht ik hij stikt erin. hij kon nog niet meer de hond uitlaten. hij moet als het zo blijft die 120 gebruiken en dan weer naar de huisarts of er moet tussentijds iets zijn wat we natuurlijk niet hopen.
alleen gisteravond met die verschrikkeljke regen was het weer prijs. het is net alsof hij niet tegen vocht kan. of ik zie spoken maar dat komt omdat ik er ook bovenop zit hij zegt wel eens laat me ik voel me goed, ik weet ook dat ik dit niet moet doen maar wat wil je we hebben qua familie niemand meer dus ,alleen mekaar en onze zoon. wel vrienden en kennissen maar dat is anders. en het is allemaal zo vers we moeten het een plaats gaan geven maar dat heeft tijd nodig.
als je me nu ziet poetsen belachelijk gewoon maar alles om het te beperken voor hem. en ......hij helpt zelf ook nog mee hoor :)
vanmorgen was ik weer bezig en toen zei hij geergerd je kunt me beter in het bejaardenhuis stoppen.
maar ik wil zo graag helpen maar weet zelf ook als ik last heb van mijn allergiën wil ik ook mijn ruimte hebben.

Wilma1

Het is ook een naar gevoel als je "de schuldige" bent, waarom alles ineens op zijn kop lijkt te staan....zo voelde ik het ook, nu niet meer gelukkig.

En bij vochtig weer, mist en harde wind kon ik ook amper lopen omdat ik geen lucht meer kreeg, met de Symbicort ging het eerst beter later niet meer helaas. Nu met de Prednison ben ik van vele Klachten af, zelfs mijn gewrichtsklachten zijn weg  ;D....maar daar tegenover begin ik nu een "rondere toet" te krijgen na 4 weken gebruik  :o ;D...gelukkig misstaat het niet  ::) want ik krijg er ook rode wangen bij  ;D....gezondere uitstraling  ;) en het gaat wel weer weg, als ik mag stoppen.

Omdat ik me vele malen beter voel "zit" ik er niet eens mee en ben blij dat het me zo helpt en ik weer een normaal leven kan leiden, dus hopelijk eerdaags OOK zonder?!

Als jouw man al goede baat heeft bij de Symbicort zou dit prachtig zijn, ik zal deze medicatie waarschijnlijk moeten blijven gebruiken....maar dat vind ik niet erg. De Ventolin kreeg ik in het ziekenhuis en hielp meteen, zoals het ook behoort.....alleen na  een paar uur was "de ruimtelijkheid" qua ademen  weer weg en met de Symbicort is dat niet zo bij mij.

Ben je er al uit welke valkjes je gaat houden ??? Moeilijk hoor  :-\ ik hoord vanavond mijn Melody fluiten door de telefoon en dan krijg je zo'n fijn gevoel van binnen, dat je hem kunt horen. Eerdaags ga ik naar Nellie...gezellig babbelen EN Melody knuffelen....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

Wilma het gaat nu redelijk hij is gisteren en vanmorgen weer voor de 1e keer met onze hond gelopen en pompt als hij weer thuiskomt. dit is al iets s'morgens heeft hij minder lucht maar na het pompen is het te doen en s'avonds pompt hij maar omdat het moet van de arts niet omdat hij geen lucht heeft.dus al met al vooruit gang. ik ben er inmiddels uit wie blijven Harry,Magic en.....Lolo.
het is in een stroomversnelling gegaan en nu ik dit tik zitten we te wachten op mensen die van alkmaar komen voor onze jongste telg. ongelooflijk.ze hebben allemaal zover een goed tehuis gekregen. en je schreef dat jij ze gratis had weggedaan dit kon en wilde ik ook niet .ze hoorden bij elkaar ook wat jij schreef en ik heb het geluk net als jou gehad dat ze ook bij elkaar gebleven zijn. maar ik heb er symbolische bedragen voor gevraagd. en hiervan heb ik die blijven lekkers gekocht
klinkt raar maar was voor mij nodig. ieder verwerkt dit op zijn eigen manier. nu moeten alleen capri en kuifie nog een thuis vinden. ik hoop dat dit snel gebeurd dan kan ik het gaan verwerken, maar ik mag niet klagen het is nog snel gegaan.
kiki mijn allereerste jong heb ik overgedaan aan een héle goede kennis en ik weet dat ze het goed heeft bij hem.
hij heeft maar liefst 180 engelse parkieten tsjee, maar niet binnen hoor  ;D ;D ;D ja, op dat gebied zijn we lijkt wel hezelfde. nu moeten harry en magic op het voorjaar naar buiten zal wat geven ;) maar als ik het nu terug kijk en hoe het gelopen is ben ik dankbaar en rustiger dan vorige week
mijn moeder zei altijd niets kalmeert meer dan een genomen besluit ......en  ja dat is zo.
lief krijgt meer lucht en mijn schuldgevoel is minder.
nu nog een nieuw thuis voor de laatste 2

Mara

Hoi Roma

Die drie die je houdt, die gaan op het voorjaar in een voliere naar buiten?

Ik kan de overgebleven twee van jou helaas geen huisje bieden ook al had ik het gewild. Ik krijg er drie van Wilma en dan is het vol...

Maar ik wens je veel sterkte met je zoektocht naar een nieuw tehuis.

Liefs
Mara

Riny

21 januari 2007, 12:04:01 #131 Last Edit: 21 januari 2007, 12:05:55 by Riny
Hoy Roma
Ik ben het helemaal met je moeder eens, bij mij werkt dat tenminste wel zo.
Je zult wel zeggen ''Jij heb makkelijk praten'' maar iedereen hier op het forum weet dat jij het zo graag anders had gezien.
Daarom is een schuldgevoel eigenlijk niet op zijn plaats.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Ook wij hebben een twintigtal jaren geleden tamme valkjes weg moeten doen,ivm de gezondheid van mijn zoon.
Het is een vreselijk iets, om te moeten doen.
Ik wens je veel sterkte.
Misschien kun je op onderstaande link een berichtje plaatsen.
daar lezen meer mensen het .
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,21569.0.html
Groetjes Riny ;)

Roma

nee Mara 2 gaan naar buiten ik blijf even eigenwijs Lolo blijft voorlopig binnen.ik kan het niet ineens allemaal het is al s... genoeg. je ziet ik heb de avatar veranderd ik kan eindelijk weer uploaden maar mijn man wilde altijd dolgraag een bont valkje en dat is 2 weken geleden toen we nog van niets wisten Lolo geworden. dus Lolo is van hem. zou ze naar buiten moeten dat het écht niet werkt dan moet het maar.
ik blijf hopen dat ook mijn laatste 2 een goed thuis vinden, voel je niet schuldig hoor vol is vol. :-*
Riny dank je voor je steun ik heb het al eens eerder geschreven maar de steun van jullie allemaal niet alleen voor ons maar ook voor Wilma doet zó goed. :-*
op de avatar zie je Lolo, lief he  :) ;)
liefs aan jullie allemaal van Roma

Wilma1

IK HEB ER TOCH OOK NOG 2 VPOGELS BINNEN EN TOT ZOVER GAAT DAT PRIMA.....

Ben ook niet van plan DAT te veanderen....of ik moet "de moord sikken"...maar dat zal vast wel meevallen....

Ook ik ben blij dat ik achter mijn besluit sta, ook al is dat moeilijk, en het geeft ...net wat jij zegt...rust...dat het goed is!!! Het mooie verslavende "boek gaat dicht" en ik kijk er regelmatig in terug.....waarbij ik dan weer geniet van de toen aanwezige valkjes. Beuaty zie ik erg vaak en is mijn kanjer nog steeds, als ik zie hoe goed hij het doet bij Joke en haar valjes maakt het mij gelukkig...zo is het net met de anderen die ook een prima huisje hebben en 3 nog gaan krijgen.

We slaan ons er wel door Roma....we hebben en kunnen elkaar steunen en begrijpen en dat is al zoveel prettiger als onbegrip WAAROM je "zoiets" doet!!

Bij sommige mensen is vaak een allergie een excuus een dier weg te doen, als het overlast geeft....maar als je werkelijk als dierenfreak voor deze beslissing komt te staan, stort je wereld in en DOE je het.... IK gratis en JIJ symbolisch...beiden worden we er niet RIJK of GELUKKIG van maar kiezen voor "de beste weg"..... en de juiste mensen om de vogels een levenslange goed verzorging, liefde en aandacht te geven....
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

inderdaad Wilma  je hebt gelijk  de jongste is opgehaald uit alkmaar vanmiddag dan denk ik deze mensen houden van haar om zo'n rit te maken als dan gezegd word de rit was meer dan de moeite waard dan denk ik weer het is goed zo :)
mijn lief wilde altijd een bonte valk en ik had niets met die bonte koeien  ;D ;) dus dit meissie blijft lekker binnen. met of zonder puf. we laten ons niet kisten Wilma. jij en mijn lief hebben al zoveel moeten afstaan. :'(
en mijn Harry en Magic zitten in hun blok ik laat ze maar begaan over een paar weekjes als het beter weer is gaan ze naar buiten. hebben we iets om naar uit te kijken. van 12 terug naar dadelijk als de lutino's een thuis gevonden hebben 3 is even slikken maar dat weet jij als geen ander.
we richten ons nu op de toekomst en niet wat was en gaan genieten van wat we nog hebben.
mensen die het niet willen begrijpen vind ik zielig, waarom doen we het .......omdat we niets beter te doen hebben, kom nou  >:( ik hoop dat dergelijke mensen nooit voor onze keuze komen te staan.
liefs en een dikke knuffel van Roma :-*