30 juni 2025, 10:58:10

valkjes uit 'het zuiden'

Gestart door Roma, 30 april 2006, 11:09:04

« vorige - volgende »

Wilma1

IK blijf je zeker volgen met het "wel en wee" van Harry en Magic....EN Lolo binnen...dat moet toch kunnen ja..zo denk ik er ook en genieten in je leven is ook heel wat waard, dan maar met 1 ipv 12 binnen.....dat doe ik nog met de overgebleven 2......en mijn SYMBICORT  ;D
knuffel terug... :-*

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Roma
Fijn dat je voor 2 van je valkjes ook een liefdevol huisje gevonden hebt.
En je hebt altijd mensen die het niet willen begrijpen, en alles beter willen weten.
Het is inderdaad een heel moeilijke keuze die jullie hebben moeten maken, maar je staat met je rug tegen de muur.
Hoeveel je ook van je dieren houdt, je man is toch belangrijker.
Ik weet zeker dat jullie je(na een gewenningsperiode) er doorheen zullen slaan.
Groetjes Riny :D

Roma

Wilma,zo is het maar net.
De laatste 2, mijn lutino's zijn net opgehaald  ;D
Dus resultaat na 1 week, van 12 naar 3.
tsjee wat is het rustig in huis ineens.
Harry en Magic vertoeven in hun blok  ::)  en Lolo die horen we helemaal niet ,dit is wennen hoor.
ze hebben allemaal een goed thuis gekregen, enkele bij mensen in huis en andere in de buiten voliëres. ik weet dat ze het goed hebben en dat is een geruststelling.
bij mijn verhaal staan al de foto's van Harry en Magic ( en snowwhite laat ik lekker staan) en hierbij nog even een foto van mijn lief zijn vogel, Lolo

Nu alles geregeld is zullen die 3 wel vaak plat geknuffeld worden. ;)
oh ja voor ik het vergeet jij hebt er nog 2 binnen? dus met een beetje geluk hoeven Harry en Magic ook niet naar buiten?
he,he niet voorbarig zijn roma even afwachten ;)

Ja Riny, dat is het allerergste je hebt GEEN keuze het is of ,of.
gelukkig ben ik een type wat zich weinig aantrekt van mensen die het niet willen of kunnen (die heb je ook hoor)  ;) begrijpen.
Het was voor Wilma en haar familie en ons inderdaad dat we tegen de muur stonden en dat we spijkers met koppen moesten slaan om te overleven.
maar bij ons en ik weet ook zeker bij Wilma is de liefde voor wat we over hebben mogen houden héél groot.
En dát neemt niemand ons af.

liefs van Roma

Wilma1

IK heb 2 vogels binnen ja....maar GEEN valkjes jammer genoeg.....de valkjes geven n.l. vele malen meer stof dan ander vogels....ze hebben meer schilferdelen tussen de veren en door poetsen komt dat vrij tesamen met de ontlasting wat er tussen zit en je niet ziet en DIE eiwitten erg schadelijk zijn voor de mens...ook het fladderen zorgt voor enorme stof"wolken" wat Ruby en Coco niet hebben en OOK niet kunnen vliegen.

In een vogelzaak kende men het "probleem" valkjes stof, dus wel....en gebeurt het wel regelmatig dat mensen hun juist geliefde valkjes moeten wegdoen om deze rede, als je er gevoelig voor bent. Juist zo dubbel, omdat de valkjes zo sociaal, intelligent en lief zijn en je juist voor deze soort kiest om deze eigenschappen. Niemand gaat zichzelf van te voren testen en komt het er bij aanschaf soms na jaaaaaaaaaaaaaren pas uit, echter bij ONS dus erg snel (gelukkig).

Lolo is wel een BEAUTY hoor  :-* de rdee waarom ik mijn lieve bontje BEAUTY heb genoemd...die nu bij Joke mijn schoonzus woont...ik zie hem dus regelmatig en knuffel hem dan "plat" hij blijf me herkennen, als ik fluit... zo leuk!!!

Maar ik lees dat sommige in de buitenvoliere gaan of inmiddels zitten...dat is toch niet verstandig ???....de mijne blijven elders binnen, omdat ze buiten niet gewend zijn en de overgang nu TE groot is, van warm naar ineens koud.....???

De valkjes gaan pas in ongeveer Mei naar buiten, om te laten wennen aan de dan aangename buitentemperatuur en zo op te bouwen naar de winter toe.....nu zouden ze het niet kunnen overleven, van binnen in 1 klap naar buiten toe  :o ???

;) :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

HOi Wilma

Al zou het zo zijn dat jij de valkjes eerder in de buiten voliere zou willen doen dan zou ik dat nog niet toestaan. Zoals je zelf zegt, de overgang is gewoon veel en veel te groot vooral nu dat het gaat vriezen. Lekker binnen laten tot half mei of zo...

Mara

Roma

Wilma en Mara niet schrikken hoor. ze zitten nu nog niet buiten maar gaan de buitenvolieres in met beter weer.
Tuurlijk oke had ik niet zo duidelijk geschreven, maar ik bedoelde dat enkele dus naar buiten mogen in grote volieres en weer andere van mij worden écht binnenshuis gehouden.
sorry ::)

Wilma1

GELUKKIG ik schrok ervan en dacht straks zijn ze dood..DAT IS NIET wat je wil!!!!

Niet meer zo laten schrikken hoor...dan heb ik er straks een hartkwaal bij  ;) ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

sorry foutje............... bedankt ;) ;D

Riny

Hoy Roma
Zo heb je wel mooi kunnen testen , of je dagboek lezeressen goed opletten.
Dat is toch ook mooi meegenomen als je daar op deze manier achter kunt komen?
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Wilma1

En IK ben net een PITTBULL hoor.....dus PAS OP  >:(  ;D ;D ;D....erger nog dan Riny en DAT is haast ONMOGELIJK  ::) :P :P :P

Mijn uitslag ik OKE  :D :D :D Roma.... en ik ben erg blij dat ik heb doorgezet met de Prednison...het nare middel wat OOK wonderen verricht....  :D :D :D de rest mag je bij mij lezen als je dat wilt  :P

Ik hoop dat OOK jouw man zich snel voelt zoals ik nu ben.... blij, lucht en vooral LEVEN!!!!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

gisteren op controle geweest en er is vooruitgang ;D
wel moet mijn lief nog 2 x per dag pompen met symbicort. maar dat wisten we al eerder hij moet die 120 pufjes afmaken.
volgens de arts is het toch astmatische bronchitis in samenhang met allergie. waarom het van oud op nieuw geescaleerd is waarschijnlijk door de kruitdampen die in de lucht zaten en omdat er niet op gereageerd is was dit de druppel, we hebben verteld wat we hebben gedaan ivm de dieren. en dat vond hij een goede beslissing en ze gaan ook op het voorjaar naar buiten. maar nu ondanks dat ze binnen zijn, zijn de klachten flink verminderd.hij vertelde ons ook dat de valkjes inderdaad flink 'stoffen' maar dat zij niet alleen de 'schuldige' waren en hij zei ook tegen mij, jij hebt met je allergie ook je 'draai' gevonden. Dus als we er nu op terug kijken was het één brok ellende maar het gaat vooruit. Uiteraard bleef mijn vraag over de valkjes en de arts zei ook 10 was teveel binnen in onze situatie.dus vroeg ik hoe het met buiten zat ........... ::) hij had zoiets van oke maar niet meer zoveel. hij vermoede dat ik ergens mee zat en vroeg waarom ik door hamerde op buiten. Nou waarom omdat mijn snowwhite die weg was niet geaccepteerd werd bij zijn nieuwe soortgenoten en ik hem eigenlijk dolgraag terug wilde halen maar het niet durfde. astmatische bronchitis is ook niet niks maar gelukkig is er niet écht iets aan de longen en is wat er gebeurd is een reactie op. de longtest gisteren was positiever dan de vorige keer. de arts zei ook ik kan je niet zeggen je mag of je mag niet dit is een beslissing die jullie zelf moeten maken.
nadat we thuis zijn gekomen zijn we gaan overleggen en.....
we gaan snowwhite zodadelijk terug halen. het kan fout gaan of goed en ik ben misschien stom bezig maar mijn man had zoiets van het ligt niet alleen aan de vogels en op het voorjaar gaan ze naar buiten. zoals jullie weten hadden we er nog 3 over en genoeg ideeën voor ze buiten te plaatsen.
we hebben erover gepraat en gepraat maar zien dit als lichtpuntje in de hele situatie. alle vogels hebben een goed thuis gevonden en hebben zich ook aangepast alleen snowwhite......mijn engel  zoals ik hem altijd noemde niet.
ik heb dan toch nog 2 koppeltjes die met beter weer naar buiten gaan.
ik kan nu niet zeggen of het stom is wat we doen......... ::)
ik ben nu alleen zó verschrikkelijk blij.
blij dat het met een sisser is afgelopen, blij dat alle vogels hun draai hebben gevonden en oh zó blij dat mijn engel terug komt.

Wilma1

WAT is stom Roma ??? Het is je gevoel, dat je  je Engeltje niet in een positie wilt zetten waar ze ongelukkig is......IK zou hetzelfde doen.....en oplossingen gaan zoeken haar een fijn leven te geven en niet ergens te laten wat haar dood gaan gaan betekeken als ze wegkwijnt.....DAT IS STOM!!!

En wat je kunt doen is .....bij intensieve bezigheden IN de voliere....MONDKAPJE voor doen.....en handschoenen is ook een aanrader.....dan kunnen jullie toch genieten van de vogels en kom je toch minder snel met het stof in aanraking....er zij ook kwekers die een ionisator IN de voliere hebben....misschien OOK een optie ???

Wij hadden er 13 binnen en wisten OOK wel dat DAT TE veel is, vandaar de optie BUITEN.....maar ik zat er al te diep in en het risico is voor mij TE groot, ze buiten te houden en werd bij mij te sterkste afgeraden. Kijk ook de longarts zei hetzelfde..."het is JULLIE beslissing"....maar IK zou niet terug hoeven komen, na korte tijd met weer dezelfde klachten natuurlijk, waar de arts zo zijn nek vor heeft uitgestoken.....ook ik ben gevoelig voor astma/bronchitis...."meegekregen" in de genen  ::)...dus WEET dat IK het niet moet gaan doen, na hetgeen er is gebeurt in korte tijd.

Fijn te horen dat jouw lieve mannetje wel opknapt, nu er minder zijn...DAAR kan ik ook van meepraten....dan heb je niet voor niets deze "aktie" ondernomen en voorjezelf schijnt het dus ook beter te zijn....ga lekker genieten van de overgebleven vogels, zoals ik doe van Ruby en Coco  ;)
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Roma
Dat is toch goed nieuws van je man.
En je kunt niet altijd alleen maar met je verstand werken.
Mijn hart zou er ook van breken als mijn lievelingsvalkje niet geaccepteerd werd.
Heb je geen kamer over, waar je eventueel de valkjes zou kunnen plaatsen, of is alles bezet?
Mocht je man nu meer klachten krijgen als Snowhite terug is,dan wil ik wel voor hem zorgen tot jullie voliere klaar is.
Snowhite komt dan in de huiskamer, maar heeft dan geen gezelschap van soortgenootjes.
Knuffel hem niet plat als je hem weer terug hebt.
Groetjes Riny

Caroline

Heel veel plezier tijdens het terug halen van jullie engel, geniet er lekker van,  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Roma

Nou nou, dat is dan inderdaad nog allemaal met een redelijke sisser afgelopen.

Ik zelf heb ook astmatische bronchitis en ik heb sinds we huisdieren hebben er minder last van dan voorheen. Wel is het zo nu we in de winter de schotten er voor hebben dat ik iets voorzichtiger ben met schoonmaken en het echt stoffige werk overlaat aan mijn vader maar goed, ook hier heb ik een andere oplossing gevonden, we zijn gedeeltelijk overgaan op beukensnippers, 6 mm op de tegelvloertjes waar de zand eerst lag en 10 mm voor de eerste voliere voor op het zand. Dan houden we nog een zandvloer in de tweede voliere voor de kwarteltjes.

Ik wens je heel veel sterkte en ik denk dat je wat Snowwhite betreft een goede beslissing hebt gemaakt.

Sterkte

mara