7 augustus 2025, 17:53:33

valkjes uit 'het zuiden'

Gestart door Roma, 30 april 2006, 11:09:04

« vorige - volgende »

Roma

20 december 2006, 13:39:11 #90 Last Edit: 21 januari 2007, 15:47:39 by Roma
het is alweer een hele tijd geleden. druk,druk en ik zit met 4 kleine valkjes die vanaf de 15e elke dag geboren zijn en één koppeltje met eitjes. Schitterend.
ik wil iedereen hier geweldige kerstdagen en een gezond en liefdevol 2007 wensen
liefs v Roma

Riny

20 december 2006, 16:55:15 #91 Last Edit: 20 december 2006, 16:57:09 by Riny
Hoy Roma
Leuk dat je er ook weer eens bent.
Wilma heeft niet zo'n leuk bericht gekregen van de dokter.
Lees maar eens in haar dagboekje.

klik hier

Groetjes Riny :-\

Roma

hoi,Riny dank je dat je me erop wees. tsja dat is het nadeel dat ik niet regelmatig 'aanwezig' ben. maar heb het al aangepast zoals je ziet.
Roma

Riny

Hoy Roma
Je had het niet aan hoeven passen hoor, je schreef geen woord verkeerd.
En daarbij of je nu vaak of maar af en toe op het forum leest, je kunt niet alle dagboeken en verhalen helemaal in je hoofd hebben.
Ik plaatste de link alleen dat je het kon lezen wat er gaande was.
Groetjes Riny :D

Gerda

Riny

Hallo Roma
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny

Riny

Hallo Roma
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny

Mara

Hoi Roma

Ik wens je een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2007.

Liefs

Mara

Caroline

Liefs, Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

HEEL VEEL LIEFS,PLEZIER EN VOORAL GEZONDHEID VAN PIET, WILMA EN AL ONS DIERBAARS IN 2007

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

bedankt voor jullie lieve wensen allemaal  :-*
mijn valkjes ja daar gaat het prima mee inmiddels is het aantal uitgebreid tot 10 en hoe kom ik er aan....... vorige week maandag sta ik bij de liddel komt een vrouwtje naar me toe ....u heeft toch valkparkieten? jaaaaaaaa.
nou ik had een koppeltje mannetje sterft en het popje legt sindsdien eitjes,zou u hem willen opvangen. jongens ik had zo iets van neeeeeee. maar wat wil het toeval mijn ega wilde altijd dolgraag bonte valkjes. oke we zijn s'middags gaan kijken en het was een bonte dus nr 10 kwam erbij. ze is verschrikkelijk tam ik heb wel gezegd eens gegeven blijft gegeven ;D, ze kan altijd een jonkie bij me komen halen maar deze gaat niet meer weg.
tenminste..... mijn ega zit nu met zijn luchtwegen en krijgt vanmiddag een longtest ( wie had dit ooit gedacht ) we hadden het vorige week met de arts erover want zoals jullie wel weten heb ik ze binnen zitten in de woonkamer. hij zei ik moest geen overhaaste conclusies trekken en het onderzoek en de allergietest even afwachten. wat ik nu doe is 2x per dag stoffen en met de stoomreiniger door het huis we hebben een luchtbevochtiger en een luchtreiniger aangschaft en voor de rest kunnen we niet meer doen nu dan de uitslagen afwachten. ik heb al jaren allergie en heb toch mijn draai gevonden erin met medicijnen nakijken bleek dat ik al van maart 2005 de pomp niet meer gebruikt had. en nu begint mijn wederhelft. S... happends.
ik mag geen overhaaste dingen zeggen maar sinds die luchtreiniger hebben we het gevoel dat de lucht 'schoner' is
maar dat moeten we over langere tijd even aankijken. en de valkjes krijgen iedere dag een lauwe douche zodat het stof niet zo opwaait. voor nu kunnen we niet meer dan afwachten.

Riny

Hoy Roma
War zullen jullie in spanning zitten over de uitslag van het longonderzoek van je man.
Ik ga in ieder geval heel erg hard voor jullie duimen dat het meevalt.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi Roma

Dat is balen zeg, echt wel. Ik hoop dat er uit de longtest een positief resultaat komt.

Liefs

Mara

Wilma1

15 januari 2007, 18:32:26 #103 Last Edit: 15 januari 2007, 19:19:23 by Wilma1
Citaat van: Roma op 15 januari 2007, 11:50:54

tenminste..... mijn ega zit nu met zijn luchtwegen en krijgt vanmiddag een longtest ( wie had dit ooit gedacht ) we hadden het vorige week met de arts erover want zoals jullie wel weten heb ik ze binnen zitten in de woonkamer. hij zei ik moest geen overhaaste conclusies trekken en het onderzoek en de allergietest even afwachten. wat ik nu doe is 2x per dag stoffen en met de stoomreiniger door het huis we hebben een luchtbevochtiger en een luchtreiniger aangschaft en voor de rest kunnen we niet meer doen nu dan de uitslagen afwachten.

:o :o :o Pas op en ga er goed mee om...IK zit nl OOK "in de prijzen" en heb allergische ALVEOLITIS...

http://www.cockatiels.org/articles/Diseases/allergy.html

beter bekend als DUIVENMELKERSLONGEN....door de valkjes opgelopen.

Helaas heb ik ze allemaal MOETEN wegdoen, om zelf te overleven en echt letterlijk!! De uitwerpselen bestaan uit ONZICHTBARE eiwitten en de schilferdeeltjes van de dieren (die door fladderen en poetsen wat ze zichzelf doen vrijkomen en dwarrelen, OOK MET BLOTE HANDEN in de kooien kan deze allegrie voor brengen tot in de longen) zijn OOK niet te zien en worden ingeademd....zelf een buitenvoliere mag ik niet meer hebben en zit  zwaar aan de prednison!! Gelukkig helpt het en worden alle klachten minder, die verdacht op een goede hardnekkige verkoudheid leken, wat echter ernstig bleek te zijn.

OOK IK had en heb een IONISATOR EN LUCHTFILTYERSYSTEEM staan......

Hopelijk zijn jullie er NOG sneller bij dan ik en valt het allemaal mee, om de zonodige maatregelen te treffen ze te kunnen behouden!!!!
SUCCES...

:-\  Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

lief jullie reacties maar........ het is knudde we zijn net terug  van de arts. gisteren na het onderzoek werd meteen een afspraak hiervoor gemaakt. als de situatie zo blijft als hij nu is zit mijn lief over 20 jaar aan de zuurstof de arts zei de rek is uit de longen, de longcapaciteit was ver beneden van het geen het moest zijn met 48 jaar. hard maar eerlijk het sloeg in als een bom maar we weten wat we moeten doen.....helaas. we hebben samen met hem besloten dat we voorlopig 2 vogels mogen houden en dat die als het beter weer word naar buiten gaan. dit betekent dat ik er 7 moet laten gaan ook de ratjes van mijn zoon en zijn catharina parkieten moeten weg. dit hadden we niet verwacht we
dachten aan en slepende verkoudheid maar niet dit. ik weet
niet goed hoe ik het moet schrijven  maar Wilma jij weet als
geen ander wat ik nu voel en ik ondervind nu zelf hoe jij je
gevoeld moet hebben en misschien nog voelt. ik voel me
ellendig, verdrietig maar weet waarvoor we het moeten doen.
binnenshuis betekent het dat we dan alleen nog ons hondje
mogen hebben ....voorlopig.hier krijgt mijn man nog een
allergie test voor. hij heeft nu 2 pompjes, maar de arts zei
dat als we nu onze maatregelen nemen word de toestand niet
beter maar het verloop vertraagd aanzienlijk.
waar ik nu mee zit is dat ik voor de beestjes een goed tehuis moet gaan zoeken zo snel mogelijk.
1 januari stond om 7.00 de ambulance op de stoep en was het kritiek dit wil ik liever niet nog eens meemaken.
zoals ik eerder al schreef s... happends.