7 mei 2025, 12:11:45

Wat is dit

Gestart door Ed, 29 april 2006, 20:44:46

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Allemaal,

En de kleur is nog geler dan op de foto echt kanarie geel dus wat is dit het zijn geen parels het is egaal.

En wat zou zo iets mogen kosten.

Groetjes
Ed

Karin

Toevallig in Weert ?  ;D
Het is een gewone lutino maar dan een mooie gele. En hoeveel het waard is ? Het is wat de gek er voor geeft. Als ik net zoiets zou zoeken zou ik er 50 euro voor over hebben, maar een niet tamme volwassen lutino is meestal een stuk goedkoper, 30 - 35 euro of zo.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ed

Hoi Karin,

Toevalig in Weert ja  ;D

Maar ze is overduidelijk geler dan op de foto hoor ze is echt kanarie geel.

Groetjes
Ed

Karin

;D ;D ;D Die wilde hij mij ook verkopen  ;) Ik heb bij hem Kenya gekocht. Ook al is het kanariegeel, het blijft lutino, maar wel een hele mooie ! Ik zou haar lekker kopen als je haar mooi vind en hopen dat ze het ook vererft ( mooie split lutino man erbij ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ed

30 april 2006, 21:13:37 #4 Last Edit: 1 mei 2006, 00:43:06 by Ed
Hoi Karin,

Ik heb haar ook en die split lutino is in de maak hier  ;D

Groetjes
Ed

Karin

Mooi hoor ! Ik vond haar ook erg mooi, maar ja, geen plek meer voor "wilde" valkjes. Ik zoek nog een tam lutino gepareld mannetje mocht je dat ergens tegenkomen  ;D Een lekkere forse  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ed

Hoi Karin,

Als ik er een tegen kom zal ik aan je denken hoor maar ze is inderdaad erg apart. En de kans dat ik split lutino's krijg is wel erg groot met drie lutino's.  Of ik ook geparelde krijg dat weet ik niet dat denk ik niet.

Groetjes
Ed

Roosje

Naar wat ik gelezen heb heeft de mutatie GEEL ooit wel bestaan maar is nu bijna niet meer te vinden doordat er zo vaak met lutino's gekruisd is omdat mensen denken dat het hetzelfde is!

Dit lijkt mij erg logisch, zeker omdat mijn gele vogel geen lutino is maar bont, maar dus wél zo geel!

Ed

Hoi Roosje,

Als dat zo is is het erg jammer maar het moet toch lukken om deze weer terug te krijgen want als ik naar deze kijk die ik hier heb zitten. Is zij toch bijna 100% geel en dan ook echt geel en twee jaar geleden is er ook al een geel koppel net mijn neus voorbij gegaan. Maar deze heb ik en ze is prachtig om te zien alleen iedereen die ze ziet zegt gelijk heb je weer een nieuwe kanarie weet niet waarom.  ;D

groetjes
Ed

Roosje

Als je een gele kunt vinden om er tegenover te zetten moet het zeker terug te krijgen zijn. Maar uit lutino X geel komt die mooie kleur volgens mij niet :-\

Ed

Hoi Roosje,

Dat begrijp ik dus als je hem vind geef een gil zou ik zeggen  ;D

groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Is het geen bonte lutino?
Hoe dan ook het is erg mooi. Als je er op wilt kweken denk ik dat je een zo geel mogelijke lutino erbij moet zien te vinden.

Ed

Hoi Bonnie,

Als dit een Bonte Lutino is moeten we dus een Bonte man split lutino hebben denk ik.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Ja waarschijnlijk, en dan liefst zo'n super gele bonte denk ik, die zie je ook nog wel eens.

bobbie

Bij deze een foto van Chiquita, mijn "gele" valkparkiet. Expres met een best gele lutino in de buurt zodat het verschil goed te zien is.

Pas zei ik nog tegen iemand dat ze lichter van kleur  was geworden, maar als ik nu kijk denk ik dat ik aan de kleur gewend begin te raken want ze is nog steeds lekker geel.

Groetjes, Nel :)