7 mei 2025, 12:04:48

Waar duidt dit op??

Gestart door Tjerk, 30 april 2006, 11:54:47

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

ik heb een Wildkleur split Bonte pop, maar wat ik heel apart vind is dat ze gaat van zwart over op bruin en van bruin op zwart. En wat helemaal apart is dat de bruine veren glimmen, ook buiten de zon in het donker. En op de zwarte veren lopen randjes aan de uiteinden die ook glimmen. Maar waar duidt dit op? Haar moeder een Bonte pop, heeft ditzelfde ook en de andere 15 valken niet.

Groeten Tjerk

Rianne

Hoi,

dit zijn waarschijnlijk de nieuwe veren. Die bleken later nog wat op door ze zon. :)

Tjerk

Nee, dat kan niet, want dit hebben zij en haar moeder beide al van sinds ze uit de nestkast zijn en ook midden in de zomer en winter is dit te zien in de veren. Dit kan ook niet door de zon zijn.

Groeten Tjerk

nick01

hoi tjerk , volgens mij heeft rianne wel gelijk hoor.
kijk maar eens naar deze foto deze pop was zo toen ik haar kocht en toen was ze minstens 2 jaar oud.
na 1,5 maand bij mij in de volière was dit helemaal verdwenen.
zoiets heeft te maken met vitaminetekort en zonlicht is mij verteld.(beide hebben met elkaar te maken)
dus waarschijnlijk heeft mijn pop altijd of buiten of binnen gezeten of geen complete voeding gehad b.v nooit geen groente of nooit geen bepaalde vitamines.
bij mij kon ze buiten of binnen zitten en ze krijgen hier alles zelf samengesteld voer , eivoer , groente , fruit , maagkiezel , sepia , jodiumblokken , trosgierst en 1 keer in de zoveel tijd nieuwe verse wilgentakken.
en dan nog als t seizoen t toelaat bepaalde onkruiden zoals muur.
en uiteraard elke dag vers water en af en toe een lekkere douche.
dan krijgen ze in 1 keer wel alles binnen en dan trekt dat zo weg.

Tjerk

Waar zou het dan aan moeten liggen bij mij, want dit zijn de enige 2 valken van de 17 die dat hebben. Daarbij komt dat ze beide ouder dan 2 zijn en dit al die tijd al hebben. Waarom zou de rest het dan niet hebben, maar alleen die 2?

Groeten Tjerk

nick01

tja ik ben ook geen dierenarts ofzo (jammer genoeg ;D)
maar wat ik met die leeftijd aan wou geven is dat ondanks dat zij al meerdere malen in de rui was geweest zij t gewoon nog had maar toen ze bij mij kwam alles weg ging.
maar dat niet alle vogels dat hebben lijkt me vrij normaal.
bij alles wat je meemaakt met vogels zijn t vaak maar een paar of 1 die t vertonen.(ziektes-extreem grote nesten-extreem kleine nesten-van jonge afstappen).
misschien is t ook wel een aparte tekening je weet maar nooit maar ik denk dat t te vergelijken met mijn pop.

Rianne

Heb je er anders misschien een foto van?  :)

Tjerk

Hey,

ik zal vandaag even proberen zij en haar moeder zitten beide te broeden, dus ik zal het zo snel mogelijk proberen.

Groeten Tjerk