Linn's valkjes. Gingy, Sunny, Finn en Parel + 7 jongen. Foto's 7-7

Gestart door Linn, 29 april 2006, 13:11:47

« vorige - volgende »

Linn

Nou ik heb foto's. Ze zijn wel ontzettend wazig dus ik hoop dat jullie er wat in zien! :P

Linkerkant.

Rechterkant.

Gerda

Citaat van: Linn op 30 juni 2006, 15:25:17
Ze zijn de planten ontzettend aan het slopen! Eigelijk ben ik daar niet blij mee, want de planten zijn giftig! :-\ :o

Het is opzich wel mooi hoor, met planten, alleen wordt het steeds minder mooi omdat ze die planten afknagen. En daar komt ook nog bij dat de planten gewoon giftig zijn, dus dat geeft geen lekker gevoel als ze lekker zitten te knagen.

Hoi Linn,

Het eerste wat je moet doen is meteen die planten eruit halen!!
Wat je verder gaat doen is van later zorg!!
Straks vallen er doden!!!

Ik heb even je titel aangepast en er Linn's valkjes van gemaakt in plaats van Linn's valkparkieten. Zo kon ik spaties zetten. Het gaf een vreemd beeld als je het subforum opende, superbreedbeeld  :D :D

Groetjes, Gerda

Linn

Citaat

Hoi Linn,

Ik heb even je titel aangepast en er Linn's valkjes van gemaakt in plaats van Linn's valkparkieten. Zo kon ik spaties zetten. Het gaf een vreemd beeld als je het subforum opende, superbreedbeeld  :D :D

Groetjes, Gerda

Citaat

Haha, dat lag dus niet aan onze computer :P.

Nou ik heb met m'n pa erover gepraat en die zegt dat ze zelf heus wel weten wat giftig is en wat niet, en als ze wat ervan zouden eten dat ze dan wel zouden stoppen met dat opeten omdat ze dan bijv. buikpijn krijgen. En hij zei dat in het wild ook giftige planten zijn. En hij zei dat een konifeer (of hoe je dat schrijft :-[) dat die niet giftig is. Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren.

Trouwens Pip is nu ook uitgevlogen :).

Riny

Hoy Linn
De tijd zal het leren wie er gelijk heeft gehad.
Maar als het allemaal waar is wat je vader zegt zou dat ook betekenen dat geen een valkje aan een bosje tulpen gaat knabbelen.
En die zijn zeker weten , zeer giftig.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Linn,

Wat je vader zegt is niet waar!!!
Onze valkjes staan al wel een stukje af van hun wilde vriendjes. In het wild leren de ouders de jongeren wat ze kunnen eten. En ook in het wild zullen er wel valkjes het loodje leggen.

Als het waar was wat je vader zegt, zouden er in huis nooit valkjes doodgaan aan vergiftigingen. Nou, was dat maar waar!!

Bovendien is het aanbod in een voliere beperkt, dus zullen ze er eerder aan gaan knagen!!

Maar goed, het zijn jouw valkjes en het is ook jouw beslissing!!
Ik hoop niet dat je er achteraf spijt van hebt!!

Groet, Gerda

Linn

M'n pa heeft hier weer wat op te zeggen: Hij zegt dat de oudere vogels de jonkies wel zullen leren er niet van te eten.
En op dat van die tulpen: hij zegt van dat dat voor die vogel iets nieuws is en dus ervan eet.

Maarja, de klimop mag eruit, hij is er mee eens dat die giftig is. Maar de konifeer niet :-\.

Linn

Heey,

Vandaag heb ik weer de valkparkieten en de duiven gesproeid :). Ze hadden het echt zo warm. Dus had ik ff de voliere gesproeid en de valkparkieten en duiven dus. Eerst wou ik alleen de duiven sproeien, omdat ik niet wist of de jonkies van de valkparkieten al gesproeid mochten worden, maar toen sproeide ik voor de grap ff een beetje naar de jonkies en ze vonden het lekker joh! :D Echt lief! Dus hun ook maar gesproeid en dit keer wou Gingy ook! Normaal wil hij niet, maar nou wel. Nameless wil nog steeds niet. Pip heb ik nog niet gesproeid, ik vind hem/ haar daar nog te jong voor maar hij/zij wou ook niet hoor.
Dus nou is de voliere weer wat frisser! ;D
Eigelijk heb ik niet meer te vertellen. Oja, toch wel, binnenkort gaan de broedblokken eruit, genoeg voor dit jaar. Ik vind het wel leuk hoor, daar niet van, maar ik wil de ouders niet uitputten. Het is hun eerste keer, dus vandaar. Volgend jaar weer een nestje, hoop ik!
Waarschijnlijk komen er dit jaar nog een paar valkparkieten bij. Voor Parel zoek ik nog een partner en voor Duany ook, over poosje, als ik zijn/ haar geslacht weet.

Linn

Heey,

Ik heb weer foto's:

Spots, May of Pip (dat weet ik niet meer) en Duany aan het spelen op de grond.

Parel en Nameless.

Nieuw speeltje.

May aan het drinken.

Pip met speeltje spelen.

Gingy, Nameless en Pip.

May.

Summer en Sunny (kijk Summer is al bijna even groot als d'r/ z'n ma).

Summer aan het eten.

Spots en Duany.

Sunny.

Parel.

Linn

Heey,

Het gaat erg goed met de jonkies. Alleen denk ik dat 1 van de jonkies een "luie" snavel heeft. Omdat ie het ene moment z'n snavel helemaal op elkaar heeft, geen spleetje, en een ander moment een spleetje tussen z'n snavel heeft. Dus ik dacht misschien heeft ie wel slappe snavelspieren ofzo? Het is niet zo als bij een valkparkiet met spleetje tussen snavel. Die hebben hun snavel op elkaar en dan vormt er een spleetje. Dat jong heeft dat niet, hij doet alleen z'n snavel niet altijd helemaal op elkaar waardoor hij dus een spleetje krijgt. Ik heb deze vraag al gesteld: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18742.0.html
Maar ik heb helaas nog niet echt een duidelijk antwoord. Je leest er ook niks over, over vogels met "luie" snavels. Of is dat gewoon normaal. Ik bedoel wij mensen hebben ook niet altijd de kaken op elkaar ja.
Weten jullie er misschien meer over?

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk dat alles goed gaat.
Wat betreft de snavel op elkaar,ik denk dat daar heel weinig opgelet wordt,tenzij het heel erg is.
Als wij onze snavel niet op elkaar hebben is dat omdat :
we zitten te kauwen
of we zitten te kletsen 
of we zitten te kwijlen van iets  ;) ;D
(dacht ik zo )

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Linn

Citaat van: Yvon en Rene op 11 juli 2006, 12:08:03

Wat betreft de snavel op elkaar,ik denk dat daar heel weinig opgelet wordt,tenzij het heel erg is.

Het valt ook niet op. Ik lette er gewoon is op. Het valt ook niet op omdat er veertjes aan de zijkant overheen "camoufleren".

Linn

Kijk dit jong is het. Hier heeft hij/zij de snavel mooi op elkaar (zonder spleetje).

Linn

Heey,

Ik heb weer foto's, maar wel van bagger kwaliteit. :( Dus jullie moeten maar heel goed kijken om wat te zien in de foto's :P.

Boven: Duany en Gingy, midden: Nameless en Sunny, onder: Pip en Spots. Erg "mistige" foto.

Pip, Spots en Nameless.

Sunny en Nameless. (Sunny zit hier een beetje raar bij, het lijkt net of d'r vleugel gebroken is, maar dat is niet zo hoor).

Duany en Gingy.

Parel.

May.

Summer (erachter Parel).

Pip en Spots weer. Ze zitten heel vaak samen (te kroelen). De lieverds. :-*

Duany en Gingy weer.

Sunny weer. (Zie Nameless ;D).

Duany oogjes dicht.

Linn

Heey,

Vandaag zijn alle jonkies weg gegaan, behalve 1, die blijft. M'n moeder had besloten dat ze Summer toch niet wou omdat ze hem/ haar niet durfde vast te houden. Vandaar dat die ook weg is.
Nameless, Summer, Spots, May en Pip zijn dus verkocht, ik mis ze nu al. :'(
Ze zitten nu bij een dierenwinkel. Ik denk dat jullie daar tegen zijn maar ik geloof dat ze daar goed zitten. Ze zitten met soortgenoten en grasparkieten nu in een voliere. Of ze nadat ze zijn verkocht goed terecht komen weet ik helaas niet natuurlijk.
Ik wou dat ik ze kon houden! :'( :'( :'(

Linn

Heey,

Sinds kort heb ik een valkparkiet erbij! Een jonge witmasker bont mannetje!
Duany is een beetje ziekjes. Ik heb hem/ haar appart gezet en zit aan de medicijnen. (Ik weet dat het dan niet erg verstandig is om een valkparkiet erbij te nemen op zón moment maar het kon even niet anders).
Pas zijn we naar de dierenwinkel geweest waar de jonkies heen zijn gegaan. Ze zaten er nog allemaal. Het leek net of Spots en Nameless mij herkende, echt heel grappig! Ze zijn ontzettend gegroeid, dat is natuurlijk logisch!

Greetz Linn.