Linn's valkjes. Gingy, Sunny, Finn en Parel + 7 jongen. Foto's 7-7

Gestart door Linn, 29 april 2006, 13:11:47

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Linn
Dat was niets voor mij geweest.
Ik geloof dat ik ze dan weer mee naar huis had genomen.
Groetjes Riny :D

Linn

:'( :'( :'( M'n nieuwe aanwinst (had nog geen naam) is dood. :'( Ik weet niet hoe het kan. Gister deed hij nog gewoon. Ik snap het niet. :'( Ik had hem nog maar zón 2-3 weken.

ManjaV

Wat erg!  :'( :'( :'( :'( :'( Wat is er gebeurd?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Linn

Ik weet niet. Hij lag ineens dood. De laatste dagen begon hij juist meer te fluiten. M'n zus en broer (doen opleiding voor dierenarts) hebben sectie gedaan, maar konden niks vinden. Er zat wel zand met zaadjes in z'n krop, kan dat een doodsoorzaak zijn?

Lucky Charlie

Wat verschrikkelijk voor je Linn. Ik heb zelf net ook een valkje verloren dus ik weet hoe je je voelt. ik leef echt met je mee.

Sterkte, Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Dankje Lutske. Het is echt vreselijk!
Voorlopig komen er niet meer valkparkieten bij omdat ik het ff zat ben, Duany is ook nog niet beter, het gaat wel wat beter met hem/ haar.

Linn

Duany is vandaag overleden. :'( :'( :'(

Lieve Duany,

Ik zal je zo onzettend missen!
Het spijt me dat ik niet met je naar de dierenarts ben gegaan, dan had je nu waarschijnlijk nog geleefd. Maar elke keer ging het weer een stukje beter. Dus was er weer moed.
Lieve schat, ik zal je nooit vergeten! Je heerlijke geur, je mooie lieve glinsterende oogjes, je lieve geluidjes of juist weer je harde geluidjes :).
Je was echt zo mooi! Echt perfect! Je mooie lijf,  je mooie kuif, en je mooie bonte veertjes. Je was echt een schoonheid!
Rust in vrede, lieve, lieve Duany!

Duany heeft helaas niet oud mogen worden.
18 mei 2006 - 11 september 2006
  geboren            overleden

Ik heb een paar oude foto's:

Duany, ik hou van je!!! Ik mis je!!! Ik zal je nooit vergeten!!!

Christine

Heel veel sterkte met het verlies van je lieffie!!

Rust zacht Duany!

Christine :-* :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Petra*

Hallo Lin,

Ik ben nog nooit in je dagboekje geweest, maar las over het verlies van Duany. En het was echt een schitterend mooi valkje.
Heel veel sterkte toegewenst  :'(,

Petra  (Peetie)

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Linn

Dankje wel, Petra! Ik vond hem/ haar ook vet mooi! Ken je het gevoel dat je altijd wel een droomvalkparkiet in gedachten hebt? Duany was mijn droomvalkparkiet! Ik was zo blij met hem/ haar! Hij/ zij was pefect! En ik mis hem/ haar zo! :'(

Linn

Vandaag kon ik de camera van m'n boer lenen, en heb ik een paar foto's gemaakt (ik heb ze trouwens niet allemaal zelf gemaakt).

(Deze foto's zijn door het gaas gemaakt).

Linn

Hoi,

Ik heb al heel lang niks meer in dit dagboek geschreven dus ik zal het weer even updaten. :)

Het gaat goed met de valkparkieten. Sinds een poosje heb ik er een nieuwe valkparkiet bij; Finn, een witmasker geparelde man. Ik hoop dat Parel en Finn een koppel gaan vormen! Uit dit koppel zou je dan geparelde jonkies krijgen en misschien nog wel andere mutaties maar ik weet de splitten van de man niet.

Dit is Finn.

Is het geen schatje!?

v.l.n.r: Finn, Parel Gingy en Sunny.

Samen trosgierst eten.

Ik heb ook twee filmpjes van de valkparkieten:

De voliere is trouwens "verbouwd". De klimop is er eindelijk uit! Ik heb de inrichting een beetje veranderd en op de bodem liggen nou houtsnippers in plaats van zand. :)

Ik heb nog een vraag: Parel heeft tussen de neusgaten een soort korstje, wat is dat? Is het gevaarlijk?

Linn

Hoi,

Het gaat erg goed met de valkparkieten. Finn is al lekker gewend. En is zichzelf en gaat lekker z'n gangetje.

Tussen Parel en hem is nog niet echt een band ofzo, al vind ik op deze foto toch wel dat ze best close zijn...

(Kijk dat lieve, ondeugende koppie ;D)

...nee grapje :P, zo zitten ze normaal niet (helaas), gewoon moment opname. ;) Wel merk ik dat Parel iets minder naar Gingy en Sunny trekt. Eerst zat ze er echt constant bij, als een trio zeg maar. Ze is nu wat meer zelfstandig. Of dat door Finn komt, weet ik niet. Ik hoop echt dat ze een koppel vormen!
Nog wat foto's:
Lekker smullen van trosgierst.

Sunny doet d'r best om ook wat te kunnen pakken, en valt bijna voorover.

Linn

Even weet updaten. ;)

Het gaat gelukkig erg goed met de valkparkieten. Finn is in de rui en begint nu dus echt zijn parels kwijt te raken.

Vrijdag heeft Sunny haar eerste ei gelegd van dit jaar. Echt een grote verassing! Hij lag in het binnenhok en achter een bakje. Ik had helemaal niks aan hun gemerkt, behalve dat ze telkens in het binnenhok gingen terwijl ze dat normaal nooit zo erg deden. Voor de grap ging ik ze bespioneren en zag dat ze een eitje hadden en Gingy daar in het hoekje ging zitten en toen weer beetje lopen en toen weer zitten. ;D Ik heb ze dus nog geen blok gegeven want dat wou ik juist deze week doen. ;D
Dit weekend had ik met familie familieweekend en was ik dus weg. Vond ik best spannend want ik had het hok schoon gemaakt en zat echt te hopen dat ze geen legnood zou krijgen, is gelukkkig niet gebeurd want vandaag vond ik het tweede eitje. :)

Greetz Linn. :)

Linn

Vandaag heb ik de blokken opgehangen! :) Ik wou het graag eerder doen maar dat kon niet i.v.m familieweekend. (Omdat ik een nieuw mannetje heb en niet wist hoe ze zouden reageren als er blokken waren heb ik dus gewacht. Omdat ik er dus anders niet bij zou zijn dit weekend).
Gingy en Sunny waren meteen geintereseerd in de blokken.
Ik ben benieuwd of Finn en Parel dit jaar ook al een nestje krijgen, omdat het mannetje waarschijnlijk nog maar een half jaar oud is. En hij toont nog helemaal geen interesse in de pop. Afwachten maar.
Ook ben ik benieuwd hoe groot het nest word van Gingy en Sunny (als ze een nest krijgen tenminste). Want Sunny heeft al 3 eitjes gelegd: vrijdag zag ik er een liggen in het binnenhok (die heb ik weggehaald), na het weekend (zondag geloof ik) heb ik er nog een in het binnenhok zien liggen (heb ik ook weggehaald) en vandaag zag ik het derde eitje kapot op de grond in de voliere liggen (ook weggehaald dus).

Jammer trouwens dat niemand dit dagboek leest, tenminste net reageerd. Vind ik echt jammer. :-[ Misschien omdat ik niet zoveel foto's heb? Saaie verhalen?
Ik bedoel het zou wel leuk zijn is een keer een reactie! ;)

Groeten Linn.